Gå til innhold

Hører ikke motparten som ringer om de har talkmore


Anbefalte innlegg

Merkelig problem her.

Hver gang noen ringer og jeg svarer så hører jeg ikke den andre personen. Dette gjelder kun om den som ringer har talkmore.

Men hvordan finne ut om det er hos meg (PlussMobil) eller hos motparten(talkmore) som gjør at dette skjer?

Kan ikke huske det var slik før jeg mottok nytt simkort.

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (2 minutter siden):

Har hatt tilsvarende problem når noen ringte fra ICE. Trolig var det 4G-tale på en mobil som egentlig ikke støttet 4G-tale som var problemet.

Men de har ikke dette problemet når de ringer andre, men alltid når de ringer meg.

Enkleste blir vel bare om jeg bytter vekk fra PlussMobil fremfor å bruke masse tid på å feilsøke, nytt simkort osv 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (13 timer siden):

Men de har ikke dette problemet når de ringer andre, men alltid når de ringer meg.

Enkleste blir vel bare om jeg bytter vekk fra PlussMobil fremfor å bruke masse tid på å feilsøke, nytt simkort osv 

Kan du ikke prøve å slå av 4G-tale bare å teste?
Alternativt prøve en annen telefon.

Bra det er enkelt å bytte operatør ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (17 timer siden):

Merkelig problem her.

Hver gang noen ringer og jeg svarer så hører jeg ikke den andre personen. Dette gjelder kun om den som ringer har talkmore.

Men hvordan finne ut om det er hos meg (PlussMobil) eller hos motparten(talkmore) som gjør at dette skjer?

Kan ikke huske det var slik før jeg mottok nytt simkort.

Noen som har vært borti dette?

Merkelig problem hos meg også, gjelder iPhone og Plussmobil med nytt SIM. Når jeg ringer noen som er på Telenors nett, fungerer alt som det skal. Når jeg ringer noen som er på Telias nett, hører jeg ikke ringelyd, men samtalen kobles opp som normalt. Hvis jeg ringer noen på Telias nett, og jeg har VoLTE og/eller VoWiFi aktivert, blir anropet avbrutt. Mottaker får et ring eller to før dette skjer, hos meg får jeg ingen ringelyd, og "Anrop avbrutt". VoLTE og VoWiFi funker som det skal når jeg ringer noen som er på Telenors nett. Kjenner ingen som bruker Ice, så vet ikke om det er samme der.

Har meldt dette til Plussmobil, som har opprettet teknisk sak på feilen. Vurderer å bytte til eSIM for å se om det gjør forskjell.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg har selv Plussmobil, men er velsignet med et etternavn som kommer mot slutten av alfabetet - og jeg har ennå ikke fått varsel om bytting av SIM-kort. ;)

Man når det skjer, vil jeg passe godt på det gamle kortet en stund. Jeg ser på bytt.no sin omtaleside for Plussmobil at de stadig tilbyr seg å løse problemer ved å reaktivere det gamle kortet. Jeg antar at de ikke kan holde på sånn i all evighet (da må de i så fall drifte på to plattformer i den samme evigheten), men det ser definitivt ut som at fortsatt en mulighet for å benytte seg av denne løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg har ICE, byttet fra Telia nå i høst. Før hadde jeg stadige problemer med at folk ikke hørte meg, men ikke nå lengre. Nå skal det sies at ICE bruker Telia der de ikke har egen dekning, men her er det god ICE dekning. Så husk at selv om noen bruker ICE, kan det god være at telefonen har slått over til Telia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...