Gå til innhold

Gammelt anlegg, lyden skurrer.


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt anlegg som har funket i 30 år nå 

Men i dag så slo jeg på anelegget og prøve å spille litt men da jeg skrudd opp høyere så ble det det bare skurring fra b høyttalerne alt er koblet riktig.

Forsterkern er nad 3240pe power envelope

Høyttalerne dali 104.

1704289722705121357106835544157.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oioi, minner meg om mitt første "skikkelige anlegg", Nad 306 og Dali 104. Lyden er nok ganske lik.

Det kan høres ut til at noe har røket på ene kanalen i forsterker, eller at noe i høyttaler har løsnet. Det blir altså bare gjetting uten å se, høre og skru. Om du har mulighet, test med en annen forsterker og en annen høyttaler.

Lenke til kommentar

Er vel sjanse for at det enten er selve volumknappen hvis det er vanlig type (slitasje/dårlig kontakt) eller elektrolytt-kondensator i forsterkeren (levetid på slike er ofte sagt å være 10 år men de fleste holder lenger).

Ville tatt det som en anledning til å forsøke noe nytt.  cheapaudioman på youtube som et startpunkt hvis økonomi er i førersetet.  Eller kikke på Finn.no

Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Gammelt anlegg, lyden skurrer.

Ville renset volum mekanismen først med trykkluft + eventuelt pensel og deretter brukt kontaktspray. Drei volumknappen opp og ned mange ganger under prosessen. Hvis det hjelper men ikke blir helt bra så gjenta prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...