Gå til innhold

Mikrotransaksjonens himmelrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rebjorn skrev (7 timer siden):

Tenk å oppleve å vokse opp i dag og faktisk tro at det er dette som er gaming, fordi man vet ikke bedre. Trist.

Sa akkurat dette til jr når han ønsket å bruke over 500kr på en ting i roblox. 

"For disse 500kr kan du faktisk få kjøpt et spill"

Men det brydde selvsagt ikke han seg om 😂

Lenke til kommentar

Rett etter at jeg avsluttet min WoW karriere så var jeg på let etter noe som kunne stilne min MMORPG sult, og valget falt til slutt på RIFT. Det var på mange måter nesten helt likt WoW, men siden det var i oppstartsfasen så var fortsatt en del av klassene sinnsykt ubalanserte, noe som er kjempegøy når man går for en klasse som er alt for kraftig i forhold til andre klasser. Jeg hadde mye moro med min Sabotør som kunne soloe det meste i spillet.

For noen år siden skulle jeg se hva som hadde skjedd med RIFT siden sist... Det skulle jeg aldri gjort. Og sånn som det ser ut nå så har det gått akkurat samme veien som spillet i artikkelen over. Microtransaksjoner er en kreft som kveler spillgleden!

Lenke til kommentar
On 2.1.2024 at 8:15 PM, Gunfreak said:

Om spillere hadde satt ned foten når mikrotransaksjoner kom på samme måte de gjorde med NFT når det kom. Hadde det å være spiller hvert mye lettere i dag.

Spillerne klager over prisen på alt, men betaler massive summer på "free to play" spill med mikrotransaksjoner. Da er det ikke rart som det blir. MMO'ene som tidligere var basert på abonnement døde jo ut til fordel for slike "gratis mmoer" der man betalte mye mer.

 

Det er forøvrig på mobilspill at det virkelig tar av.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
19 hours ago, Espn1 said:

Om det tilfeldigvis var en Warrior på Dream serveren du snatchet all gearet til,

Mikkjell. Så stemmer det ikke at han var trønder.

Hah! Lite land. 

Eg meeeeeiner å hugse (men eg har gullfiskhukommelse) at du lånte kontoen til meg fordi du skulle slutte i spelet. Eg trur eg spelte på din ei stund, blei lei av warrior og fann ut at eg skulle selje alt for å geare opp archeren (nicket var enten lambi eller NewDuuDe) min. Også kom du tilbake igjen, naturleg nok ein smule irritert. 

Du får heller sende meg ei melding viss du skal gjere comeback i Conquer, så kan du få kontoen min 😉

Lenke til kommentar
iR' BR34K skrev:
19 hours ago, Espn1 said:

Om det tilfeldigvis var en Warrior på Dream serveren du snatchet all gearet til,

Mikkjell. Så stemmer det ikke at han var trønder.

Hah! Lite land. 

Eg meeeeeiner å hugse (men eg har gullfiskhukommelse) at du lånte kontoen til meg fordi du skulle slutte i spelet. Eg trur eg spelte på din ei stund, blei lei av warrior og fann ut at eg skulle selje alt for å geare opp archeren (nicket var enten lambi eller NewDuuDe) min. Også kom du tilbake igjen, naturleg nok ein smule irritert. 

Du får heller sende meg ei melding viss du skal gjere comeback i Conquer, så kan du få kontoen min 😉

Haha ja ble litt paff når jeg så gamle nicket mitt dukke opp der. Kan muligens stemme, men har glemt mesteparten av nicks nå. Har prøvd 2 ganger siden den gang, men er som du sier er ikke spillet vi en gang spilte lenger. Har nå startet på privat classic server og der har jeg fått nostalgi gamingen :)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Donkey Kong skrev:
Trist lesning. Her skal faktisk Blizzard ha litt kred, ved å ikke innlemme mikrotransaksjoner i Wow classic (altså vanilla. Boost i Burning crusade og tokens i Wrath of the Lich King er en helt annen sak).
Er rett at Blizzard ikke er det værste på dette feltet.. Men det er vel få selskap som har hatt en større snuopprasjon og falt mer hos sin "kunder"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...