Gå til innhold

Hvorfor vil man la eldre jobbe lenge?


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Neffi said:

Hva faen har det med denne tråden å gjøre? 

Det er et diagnosesymtom å mistenke brukere for merkelige fantasier. Sjekk deg!

La oss se nærmere på hva du har i ditt eget spann:

Du vet at personangrep og personfiksering er i mot reglene på forumet?

Ærlig talt. Min respons til deg var basert på noen høyst merkelige svar i en annen tråd. Det er hverken personangrep eller personfiksering. Det er heller ikke personangrep å påpeke at kjønnsdiskriminerende hatprat kan bli litt drøyt i lengden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Neffi said:

Ærlig talt. Å dra alle tråder man er i, over til mistenkeliggjøring av andre betyr at man ikke forstår diskusjonen, eller forstår kommunikasjonsmodeller.

Tenker at din oppførsel i de siste svarene sier alt jeg trenger å vite. Ferdig med den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var en del av den dialogen.  Hvem har snakket om pegging? 

On 12/26/2023 at 8:48 PM, Neffi said:

Tenk at vi har en person som hver dag sitter å passer på at vi bruker riktige ord på forumet 😍 – og det helt og holdent basert på dugnad og frivillighet. Blir ikke betalt én krone!

Synd vi er så anonyme her inne, for jeg skulle hatt stor glede av å finne deg, og drukne deg i konfetti! 🎉🎊 (av resirkulert papir)

 

On 12/26/2023 at 9:05 PM, Neffi said:

Du er så fin at jeg kunne brukt deg som lue. Trødd ned over ørene ❤️

 

On 12/26/2023 at 9:33 PM, Neffi said:

Tror ikke du skjønner det essensielle i dette. Er ikke noe edelt i det å rette folks skrivefeil når man får lønn for det. Hvis du kan legge ut et bevis her på at du har gitt lønnen din til humanitær bistand på Gaza, skal du DOG få konfetti. (Så du den @Krig og fred? Den var bare til deg ❤️)


Ferdig med den saken. Ikke noe å bli helt hysterisk for spør du meg.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
majer skrev (På 25.12.2023 den 7:30 PM):

De fleste eldre kan selge seg ned i bolig om de får økonomiske problemer. Og mange av de eldre som vil jobbe trenger det ikke engang av økonomiske årsaker. Da er det veldig rart at man skal la de forbli i arbeidslivet samtidig som unge ikke får jobb. Det gir jo moralsk forkastelig

He he, at det er ‘moralsk forkastelig’ ?? Jeg vil heller ha folk med erfaring enn ungdom som kanskje ikke har nok livserfaring/utdannelse i en jobb. Og ærlig talt, om man har havnet i en situasjon hvor dette er problemet tenker jeg at tilbake på skolebenken kanskje er klokt😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Ferdig med den saken. Ikke noe å bli helt hysterisk for spør du meg.

Jo det er faktisk noe å reagere på. For hva jeg gjør eller ikke gjør med andre på forumet her, har ingen relevans med saker og diskusjoner. Og i den kommentaren brukte du en alt for godt kjent hersketeknikk som du bør be om unnskydning for å dra opp. Å horestemple/seksualisere damer (subtilt eller direkte) i en diskusjon er sånt dinosauruser gjør, når de ikke klarer å argumetere for seg.

Å jeg kan komme deg i forkjøpet med "Det var ikke det jeg sa". Hvor dum skal du gjøre oss lesere for å avskrive deg ansvaret for din egen oppførsel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Neffi said:

Jo det er faktisk noe å reagere på. For hva jeg gjør eller ikke gjør med andre på forumet her, har ingen relevans med saker og diskusjoner. Og i den kommentaren brukte du en alt for godt kjent hersketeknikk som du bør be om unnskydning for å dra opp. Å horestemple/seksualisere damer (subtilt eller direkte) i en diskusjon er sånt dinosauruser gjør, når de ikke klarer å argumetere for seg.

Å jeg kan komme deg i forkjøpet med "Det var ikke det jeg sa". Hvor dum skal du gjøre oss lesere for å avskrive deg ansvaret for din egen oppførsel?

Geez. Jeg bryr meg ikke om hva du gjør og ikke gjør. Figure of speech. Du  som sier du forstår "måter å snakke på" burde da forstått noe så enkelt. Nå legger du også ord i munnen på meg som jeg aldri har sagt, så det kan du bare droppe. At du automatisk drar det i en så pervers retning er ene og alene ditt perspektiv og ikke noe du  kan projisere over på andre. Hva fikk deg til å tro at det handlet om sex? Jeg klarer virkelig ikke å se det.

Jeg har siterte nå akkurat hva du sa så du får stå for det helt selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Medlem said:

He he, at det er ‘moralsk forkastelig’ ?? Jeg vil heller ha folk med erfaring enn ungdom som kanskje ikke har nok livserfaring/utdannelse i en jobb. Og ærlig talt, om man har havnet i en situasjon hvor dette er problemet tenker jeg at tilbake på skolebenken kanskje er klokt😉

Jada. I ganske mange jobber så er det slik at man først må vokse opp, så skal man utdanne seg fra grunnskole, videregående og så videre for det yrket man skal jobbe i. Etter det så behøves det enda flere år med praksis i yrket, før man er "selvstendig og effektiv i jobben".

Hvis man tar den totale livslengden og trekker fra den tiden det tar å vokse opp og kvalifisere seg og den tiden det tar å trappe ned og daue, så finner man at man "arbeider og skaper verdier" i ca halvparten av livet. Hvis man kan utvide den tiden man er yrkesaktiv fra for eskempel 50% til 55%, så vil det skapes flere verdier og det vil også gi flere muligheter til å lære opp og sysselsette unge.

Samfunnet som helhet må være "økonomisk konkuransedyktig" og det hele må bære preg av "bærekraft". Man kan ikke leve godt av å fordele de verdiene som aldri har blitt skapt, selv om det er noen politiske partier som tror akkurat det. 

Den norske velferdssataten er nå for nedadgående, prisene går opp, kronekursen går ned, pansjonsalder øker, og en del velferdsgoder fases ut. For å motvirke denne negative utviklingen, så behøves det at flest mulig er med på verdiskapning og det å trekke lasset.

Slik som utviklingen går nå, så går den jo mot at det man sier i framtiden, det blir at "ja, velferdsstaten, det var jo noe vi hadde før i tiden".

Politiske partier kan si det ene og det annet, men det som blir det praktiske resultatet av politikken, det kan jo lett bli det stikk motsatte av det som man sier er målene. Man må både ha gode mål og tilstrekkelig evne til å gjennomføre.

 

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...