Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Syntes trafikken i Norge går utrolig tregt


dan83

Anbefalte innlegg

dan83 skrev (8 timer siden):

Er det bare meg, eller er det veldig dårlig flyt på norske veier? Her jeg bor har det bare blitt verre og verre de siste 5årene +, sikkert delvis pgr av mye tilflytning(fra oslo området) og veinett som ikke takler såpass mange trafikanter. Også overrasket over hvor mye rart det er på veiene, folk som kjører under fartsgrensa på rett strekning, stopper opp før rundkjøringer selv om det ikke er nødvendig, ikke blinker osv osv. Mistanke om at det kan være delvis pgr. av at det også blir flere eldre på veiene?

Noen andre som merker det samme i området de bor i? Vurderer nesten å flytte på landet, for begynner å bli virkelig ille her jeg bor. Opplever jo ofte rush midt på en hverdag når man forventer folk skulle vært på jobb.

Helt enig.
Smidighet og respekt er fraværende hos altfor mange
Jeg observerer nesten daglig folk som må tro de er helt alene på veien.
Som bare stopper på en trafikkert vei for å slippe av passasjerer
Som ikke forstår hensikten ved å gi tydelige tegn inn/ut av rundkjøringer
Som parkerer i trafikkerte boliggater slik at det kun er plass til en bil i bredden.
Som ikke stopper/slipper andre forbi når man selv kjører under fartsgrensen
Som grisekjører og tvinger seg frem på andres bekostning

Prikken over i-en er likevel trafikkplanleggere som har fjernet busslommer slik at trafikken må stoppe og vente

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (52 minutter siden):

Ja har gjort det 

Feks i min hjemkommune (Tønsberg) sitter politikerne og messer og klager over hvorfor så få unge ikke gidder og bli politikere disse politikerne  er primært over 50 år og jobber i kommunen er ikke noe rart det hvor skal overlessede unge foreldre parkere bilene sine ? parkeringsplassen utenfor rådhuset er forbeholdt de som jobber på rådhuset veldig vanskelig for feks meg og kunne parkere der som jobber i privat næring (Entreprenørvirksomhet) hvor ble busslommene av ? nå stopper de midt i veien og hindrer viktig transport etc nei få tilbake busslommene  jeg bor på bygda og det er helt uaktuelt at jeg skal engasjere med i noe politikk for jeg skal på møter rett etter jeg har hoppet ut av gravemaskina jeg skal ikke hjem og parkere bilen for så å ta buss 

Må være Vestfolds dyreste tunell og burde aldri vært bygd 

https://www.vtfk.no/aktuelt/frodeastunnelen-trenger-omfattende-utbedringer/

 

Virker som vi  skal betale masse bompenger for å hindre flyt i trafikken og masse annet surr 

 

Norsk veibygging - Hva gikk galt?

 

 

 

 

 

Jeg bor i Tønsberg og trafikk trykket her har blitt helt hinsides de siste årene. Derfor jeg lagde denne tråden for å se om dette har blitt nye "normen"

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (6 timer siden):

Ser jo folk i nyere biler som ikke aner hvordan lysene deres fungerer en gang. Da skjønner man at det står dårlig til med resten. Handler ofte om mangel på interesse. Folk ser på bilkjøring som en nødvendighet og ikke en glede, derfor det er så mye rart ute langs veien. 

Det står så dårlig til med kunnskap om lysbruk at det er nesten fristende å si at alle over og under 70 burde inn til en årlig førerprøve. 

 

For noen år tilbake når jeg drev med bilberging så fikk vi 5 jobber i samme bakke på rappen grunnet særdeles utfordrende forhold. Da jeg ankom plassen stod alle med nær eller fjernlys på, og jeg tror det kun var en som hadde fått på nødblink. Gikk ut for å få en oversikt og hvem og hva som burde prioriteres, samtidig som jeg gikk bort til samtlige for å få de til å skru på parklys. Jeg måtte fysisk vis alle hvordan de gjorde det, og en forklarte meg i tillegg at bilen var manuell så han ikke fikk satt den i park. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her hvor jeg bor er det en vei på et par mil med veldig mye trafikk, ett felt hver retning, og så og si ingen forbikjøringsmuligheter. Hver gang en lastebil kjører inn på veien, bruker den tre kilometer på å komme opp i 80, da det er stigning, og lastebilsjåførene i dag blir tydeligvis trukket i lønn om de bruker for mye diesel, eller noe. Dere kan tro dette er gøy i rushen.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (39 minutter siden):

Gikk ut for å få en oversikt og hvem og hva som burde prioriteres, samtidig som jeg gikk bort til samtlige for å få de til å skru på parklys. Jeg måtte fysisk vis alle hvordan de gjorde det

Følern, kjører berger sjøl og har ikke tro på at noen kommer til å endre på vaner av at jeg korrigerer dem. Jeg tror jeg har sett fire stykker parkert med parklys i løpet av mine 15 år med førerkort. Og da tar jeg nok kanskje litt i. I tillegg kjører majoriteten av bilistene i Hønefoss med nær+tåkelys.

For mange, mange år siden holdt jeg på å kjøre av veien på grunn av dette også. Mørk vinternatt, og på tofelts vei rett mot en bakketopp ser jeg 2 + 2 nærlys komme i mot meg. Mine nærlys lyste ikke langt nok til at jeg kunne se at mitt kjørefelt var klart, og at den ene bilen sto PARKERT ved siden av vegen. Jeg var ett sekund fra å svinge ut i snøskavlen. Siden da har jeg lagt alle som parkerer med full belysning for hat.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 timer siden):

hvis jeg må vente på en parkeringsplass på sambo så slår jeg alltid på parklys på elbilen. Det har jeg alltid gjort og forstår ikke hvorfor andre insisterer på å blende andre mennesker. 

Desverre er det en del idioter der ute som tror at det de lyser opp er det alle andre også ser. Derfor bør en være ekstra obs på biler som kjører rolig eller står stille med fjernlys på. Det kan tenkes de har sett et dyr, og vil lyse opp dette dyret for motgående trafikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...