Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig nettverksproblem på mediaserver


Anbefalte innlegg

Har en Windows 10 maskin som jeg bruker som mediaserver, igår kveld gikk tilkoblingen ut mot nett ned til 1Mbit/s opp og ned, med ping på rundt 60ms(har 100Mbit fiber), restarter maskinen via TeamViewer uten endring. Når jeg kom hjem idag så prøver jeg med 2 kabler på hver av de 2 ethernet portene i maskinen uten endring, tester nettet på laptop som er koblet til TP-Link AX73 via 2.4Ghz wifi, og måler rundt 100Mbit med 6-9ms ping. Bruker så Open Speed Test for å sjekke hastighet mellom laptop og mediaserver på lokalt nettverk, og når da 200Mbit, med 3-4ms ping. Velger å sjekke speedtest.net istedet for appen på mediaserver og får da plutselig rundt 80Mbit, men med 30-40ms ping, og nå måler plutselig appen det samme, og det er nå mulig å strømme fra Plex utenfor nettverket. Kjører sikkert 10 målinger til, og måler alt fra 1Mbit- 90Mbit, og 20-50ms ping, siste måling var 91/0.90Mbit 46ms, hastighet mellom laptop og mediaserver er konsekvent rundt 200Mbit. Hvordan er det mulig at kun en enhet har ustabilt internett, men lokalt fungerer det helt fint? I tilfellet det skulle være nyttig, så sitter det en TP-link svitsj mellom router og mediaserver, men alle enheter utenom laptop går også igjennom svitsj uten å ha noen problemer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Har du sjekket om det er noe som spiser systemressurser på maskinen din? 
(planlagt virusskanning, windowsoppdatering som kjører i bakgrunnen etc) 

-Er det en managed switch du bruker? 
(Altså har du forskjellige nettverk hjemme med forskjellige brannmur-regler?)

-Har du forsøkt å kjøre en speedtest med noen andre enheter via samme switch? 
(altså ikke trådløst) 

-Har du forsøkt den gode gamle "turning it off and on again" på alt som kan påvirke?
(Altså router, switch og mediaserver + alt annet som evnt står i mellom disse) 

-Har du samme DNS-server på mediaserver som resten av nettverket? 
(40MS i responstid på kablet nettverk er veldig lenge om du har under 10MS via trådløst...)

-Har du en IP-konflikt på nettverket ditt?
Jeg gjetter på at mediaserver har statisk IP-adresse ettersom du sier at du kan strømme fra utsiden av nettverket ditt. 
Forsøk å sette dynamisk IP og se hva som skjer med hastigheten da. 
Dersom den bedrer seg vet du at det er noe som har skjært seg når du satte statisk IP adresse

Lenke til kommentar
Cyrio skrev (59 minutter siden):

-Har du sjekket om det er noe som spiser systemressurser på maskinen din? 
(planlagt virusskanning, windowsoppdatering som kjører i bakgrunnen etc) 

-Er det en managed switch du bruker? 
(Altså har du forskjellige nettverk hjemme med forskjellige brannmur-regler?)

-Har du forsøkt å kjøre en speedtest med noen andre enheter via samme switch? 
(altså ikke trådløst) 

-Har du forsøkt den gode gamle "turning it off and on again" på alt som kan påvirke?
(Altså router, switch og mediaserver + alt annet som evnt står i mellom disse) 

-Har du samme DNS-server på mediaserver som resten av nettverket? 
(40MS i responstid på kablet nettverk er veldig lenge om du har under 10MS via trådløst...)

-Har du en IP-konflikt på nettverket ditt?
Jeg gjetter på at mediaserver har statisk IP-adresse ettersom du sier at du kan strømme fra utsiden av nettverket ditt. 
Forsøk å sette dynamisk IP og se hva som skjer med hastigheten da. 
Dersom den bedrer seg vet du at det er noe som har skjært seg når du satte statisk IP adresse

Ingenting som bruker nevneverdig ressurser, CPU under 20%, Ram under 40%.

Det er en VLAN svitsj, TP-link TL-SG108E, har ikke satt opp noen brannmur regler eller forskjellige nettverk på denne. Det står derimot en TP-link TL-SG105E hos huseier direkte koblet til fiberboksen for å splitte nettverket og unngå dobbel NAT, min router og huseiers router er da koblet til Svitsj, denne er satt opp med MTU VLAN, ingen andre innstillinger er rørt. 

Ja, koblet laptop til med kabel for å teste, målte 100Mbit ut mot nett, og 970Mbit mot mediaserver.

Hadde gjort dette på alt utenom svitsj, ingen endring etter jeg restarter svitsj.

Samme DNS-server.

Mediaserver bruker allerede dynamisk IP(DHCP).

Har for øvrig skjedd en endring siden jeg først postet, nå opplever jeg 200ms ping på både mediaserver og laptop, laptop hadde hastigheter rundt 100/100Mbit, mens mediaserver fortsatt satt på 90/1Mbit, noen minutter senere gikk begge til rundt 50/35Mbit, fortsatt 200ms ping. Nå er det i hvert fall likt, noe som vel tyder på at feilen kan ligge litt lenger ute, men fortsatt merkelig at det tok så lang tid før laptop fikk problemer.

Edit: Koblet meg til huseier sitt nettverk via trådløst, opplever samme problemer der.

For ordens skyld så tegnet jeg opp nettverket: https://www.jottacloud.com/s/049e87ca42a0e8a4a309007af5dbb6f7ba0

Edit2: Nye målinger, Laptop er tilbake til normal, mediaserver hadde normal nedlasting og ping, men lav opplasting.
Laptop(trådløs): 104/104 9ms.
Laptop(kabel): 94/95 7ms
Mediaserver: 94/28 10ms. Noen minutter senere: 99/0.68 48ms.
 

Endret av Richard91
Lenke til kommentar

Hmm, spennende. 

Ut fra det du forteller nå er det tilsynelatende god nettverkshygiene på nettverket, så i praksis kan man ekskludere router og switch fra "feilkilde-poolen".. 

Jeg er tilbøyelig til tenke at dette kanskje ligger lengre ut, spesielt ettersom du opplever det samme på "naborouteren". 
Dersom du har opplevd ustabilitet der også når du koblet direkte på huseier sin router og ditt VLAN er "bak" den i topologien, så tyder jo det på en av 2 ting: 

1: Utfordringen ligger hos "Telenor Router" eller hos ISP
2: Utfordringen ligger hos klientene dine. 

Sistnevnte er jo sjeldent tilfelle ettersom det nå er ustabilt på flere enheter. (Med mindre du har en ip-konflikt, men da er det som regel helt "over og ut" ikke bare "tregt" og uansett kjører du jo mediaserver på DHCP)

 

Opplever huseier trøbbel på sitt nettverk?
Blir det bedre om du setter statisk IP med predefinert DNS på ditt utstyr?
Forresten, du bruker bare 1 av nettverkskortene om gangen på mediaserveren, right?
 

Vil du gå inn på egenskapene for nettverkskortet og titte litt der?
Forsøk å endre litt innstillinger, f. eks MTU (Maximum Transfer Unit) står ofte til 1500, forsøk å endre denne til 1492 slik at du har 8 bits å gå på. Husker ikke helt hvordan dett hang sammen, men kunne lage trøbbel dersom det er noen vpn-tilkoblinger aktive. Samtidig kan du jo forsøke å deaktivere jumbo packets. 

Eneste jeg ellers kan komme på er jo å se om det har kommet noen automatiske oppdateringer på routeren din som har tulla det til for deg.

Lenke til kommentar
Cyrio skrev (1 time siden):

Hmm, spennende. 

Ut fra det du forteller nå er det tilsynelatende god nettverkshygiene på nettverket, så i praksis kan man ekskludere router og switch fra "feilkilde-poolen".. 

Jeg er tilbøyelig til tenke at dette kanskje ligger lengre ut, spesielt ettersom du opplever det samme på "naborouteren". 
Dersom du har opplevd ustabilitet der også når du koblet direkte på huseier sin router og ditt VLAN er "bak" den i topologien, så tyder jo det på en av 2 ting: 

1: Utfordringen ligger hos "Telenor Router" eller hos ISP
2: Utfordringen ligger hos klientene dine. 

Sistnevnte er jo sjeldent tilfelle ettersom det nå er ustabilt på flere enheter. (Med mindre du har en ip-konflikt, men da er det som regel helt "over og ut" ikke bare "tregt" og uansett kjører du jo mediaserver på DHCP)

 

Opplever huseier trøbbel på sitt nettverk?
Blir det bedre om du setter statisk IP med predefinert DNS på ditt utstyr?
Forresten, du bruker bare 1 av nettverkskortene om gangen på mediaserveren, right?
 

Vil du gå inn på egenskapene for nettverkskortet og titte litt der?
Forsøk å endre litt innstillinger, f. eks MTU (Maximum Transfer Unit) står ofte til 1500, forsøk å endre denne til 1492 slik at du har 8 bits å gå på. Husker ikke helt hvordan dett hang sammen, men kunne lage trøbbel dersom det er noen vpn-tilkoblinger aktive. Samtidig kan du jo forsøke å deaktivere jumbo packets. 

Eneste jeg ellers kan komme på er jo å se om det har kommet noen automatiske oppdateringer på routeren din som har tulla det til for deg.

Ustabilitet på andre er ikke lenger tilstedet, heller ikke når jeg kobler meg til på huseier sitt nett. Koblet laptop direkte til VLAN svitsj for å restarte den også, dette hjalp ikke noe, men jeg oppdaget at jeg fikk nett på laptop selv om jeg ikke var koblet til noen router, tok kabelen fra VLAN til router og koblet direkte i laptop. Tenkte da å prøve dette på mediaserveren for å teste så langt ute som mulig, men den fikk ikke nettilgang, er ikke det litt merkelig? 

Har ikke snakka med huseier, men de bruker den omtrent bare til TV, som ikke ser ut til å være påvirket, så de ville neppe merket noe om det var problemer. Bruker bare et nettverkskort om gangen ja.

Å endre MTU var ikke bare bare, fant en guide(https://becomethesolution.com/how-to-change-and-check-windows-mtu-size) som var grei å følge, første gangen jeg prøve så fikk jeg beskjed om at jeg trengte admin tillatelser selv om jeg vet at jeg trykket på "kjør som admin" noe CMD egentlig bekrefter da det står system32 i begynnelsen, men jeg velger alikevel å starte CMD på nytt, får nå beskjed om at "elementet ble ikke funnet". Jumbo packets er allerede deaktivert.

Router ble oppdatert for noen dager siden, det har ikke blitt brukt noe nevneverdig nett på mediaserveren på en ukes tid, så det kan jo selvfølgelig tenkes at problemet oppsto tidligere enn igår kveld. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg opplevde problemer på huseier sitt nett tidligere, disse 2 routerne er jo segregert. 

Edit: Kan forresten ikke rulle tilbake firmware, får feilmelding, og på nettsiden til TP-link under siste oppdatering står det "Note: This firmware can not be degraded to the previous version."

Endret av Richard91
Lenke til kommentar

Hva er hensikten med VLAN-et bak "fiber"? Regner med "fiber" her er fibermodem/ONT. Siden det er Telenor, kan du vel ha svitsjen uten å sette opp noe VLAN og koble til to rutere som hver får egen separat offentlig IP-adresse (hvis du ønsker "ditt eget nett"). Ser slik sett ut bare som en ekstra potensiell feilkilde, uten at jeg vel helt forstår VLAN-kofigurasjonen som er gjort her.

Hvis hastighetene varierer veldig her i noe som framstår til å være "mot internett", prøvd å bytte kabler her? Dårlig kabel (eller problemer med patcher i forbindelse med veggkontakter) kan forti gi en del pakketap, og da også hastighet som varierer en god del.

 

Endret av NULL
Lenke til kommentar
13 hours ago, Richard91 said:

Ustabilitet på andre er ikke lenger tilstedet, heller ikke når jeg kobler meg til på huseier sitt nett. Koblet laptop direkte til VLAN svitsj for å restarte den også, dette hjalp ikke noe, men jeg oppdaget at jeg fikk nett på laptop selv om jeg ikke var koblet til noen router, tok kabelen fra VLAN til router og koblet direkte i laptop. Tenkte da å prøve dette på mediaserveren for å teste så langt ute som mulig, men den fikk ikke nettilgang, er ikke det litt merkelig? 

Har ikke snakka med huseier, men de bruker den omtrent bare til TV, som ikke ser ut til å være påvirket, så de ville neppe merket noe om det var problemer. Bruker bare et nettverkskort om gangen ja.

Å endre MTU var ikke bare bare, fant en guide(https://becomethesolution.com/how-to-change-and-check-windows-mtu-size) som var grei å følge, første gangen jeg prøve så fikk jeg beskjed om at jeg trengte admin tillatelser selv om jeg vet at jeg trykket på "kjør som admin" noe CMD egentlig bekrefter da det står system32 i begynnelsen, men jeg velger alikevel å starte CMD på nytt, får nå beskjed om at "elementet ble ikke funnet". Jumbo packets er allerede deaktivert.

Router ble oppdatert for noen dager siden, det har ikke blitt brukt noe nevneverdig nett på mediaserveren på en ukes tid, så det kan jo selvfølgelig tenkes at problemet oppsto tidligere enn igår kveld. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg opplevde problemer på huseier sitt nett tidligere, disse 2 routerne er jo segregert. 

Edit: Kan forresten ikke rulle tilbake firmware, får feilmelding, og på nettsiden til TP-link under siste oppdatering står det "Note: This firmware can not be degraded to the previous version."

ikke endre MTU, la den stå på 1500, du får ikke jumboframes over internett uansett, så det ender bare opp med fragmentering av pakkene

Endret av trrunde
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg opplevde plutselige nettverksproblemer en desember for mange år siden.

Det viste seg, etter mye om og men, at det var at den uskjermede nettverkskabelen plutselig ikke likte å ligge ved siden av noen strømkabler. Det hadde gått fint i flere år, men plutselig var det ikke bra.

Er nettverkskablene uskjermet, og kan det være at de ligger inntil strømkabler noe sted?

Lenke til kommentar

Et annet, sært problem jeg har lest om, er en kaffetrakter, av alle ting, som laget store problemer på et nettverk - fordi den lekte DHCP-server...!

Et annet tilfelle, som jeg leste om, her på forumet, var en D-Link-switch som køddet opp hele nettverket, selv om den var i "ytterkant" av nettverket, og ikke engang burde klart å tulle med nettverket.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
NULL skrev (12 timer siden):

Hva er hensikten med VLAN-et bak "fiber"? Regner med "fiber" her er fibermodem/ONT. Siden det er Telenor, kan du vel ha svitsjen uten å sette opp noe VLAN og koble til to rutere som hver får egen separat offentlig IP-adresse (hvis du ønsker "ditt eget nett"). Ser slik sett ut bare som en ekstra potensiell feilkilde, uten at jeg vel helt forstår VLAN-kofigurasjonen som er gjort her.

Hvis hastighetene varierer veldig her i noe som framstår til å være "mot internett", prøvd å bytte kabler her? Dårlig kabel (eller problemer med patcher i forbindelse med veggkontakter) kan forti gi en del pakketap, og da også hastighet som varierer en god del.

 

Jeg tenkte vel egentlig at det var nødvendig for at nettverkene skulle bli separert, har vel også hørt om at 2 DHCP servere kan skape problemer, men det gjelder kanskje ikke i denne konfigurasjonen? Har ikke egentlig så veldig mye peiling på nettverk. Legger ved bilde av innstillingen som ble gjort, eneste jeg gjorde var å slå på MTU VLAN, dette setter uplink til port 1, også blir port 2-5 til 4 separate nettverk.
Har bytta rundt på kabler uten at problemet flytta seg, har også bytta ut mange kabler, svitsj har også innebygd kabeltester og får ikke feil på noen kabler, speedtest appen rapporterer også om 0% pakketap.

Skjermbilde 2023-12-20 104703.png

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (12 timer siden):

Jeg opplevde plutselige nettverksproblemer en desember for mange år siden.

Det viste seg, etter mye om og men, at det var at den uskjermede nettverkskabelen plutselig ikke likte å ligge ved siden av noen strømkabler. Det hadde gått fint i flere år, men plutselig var det ikke bra.

Er nettverkskablene uskjermet, og kan det være at de ligger inntil strømkabler noe sted?

Kabel fra VLAN svitsj ligger inntil strømkabler i rundt 3 meter, denne er ikke skjermet, men det forklarer ikke hvorfor jeg opplevde samme problemet 2 ganger på nettet til huseier, der er det ingen kabler inntil strømkabler. nå er det lenge siden det har vært problemer noen annen vei enn på mediaserver.

Ratleto skrev (12 timer siden):

Et annet, sært problem jeg har lest om, er en kaffetrakter, av alle ting, som laget store problemer på et nettverk - fordi den lekte DHCP-server...!

Et annet tilfelle, som jeg leste om, her på forumet, var en D-Link-switch som køddet opp hele nettverket, selv om den var i "ytterkant" av nettverket, og ikke engang burde klart å tulle med nettverket.

Prøvde å koble fra svitsj, og koble mediaserver direkte til router uten endring. Alle nettverksenhetene utenom en printer(som jeg prøvde å koble fra) står oppført i et nettverkskart jeg la i en kommentar lenger oppe.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Richard91 said:

Jeg tenkte vel egentlig at det var nødvendig for at nettverkene skulle bli separert, har vel også hørt om at 2 DHCP servere kan skape problemer, men det gjelder kanskje ikke i denne konfigurasjonen? Har ikke egentlig så veldig mye peiling på nettverk. Legger ved bilde av innstillingen som ble gjort, eneste jeg gjorde var å slå på MTU VLAN, dette setter uplink til port 1, også blir port 2-5 til 4 separate nettverk.
Har bytta rundt på kabler uten at problemet flytta seg, har også bytta ut mange kabler, svitsj har også innebygd kabeltester og får ikke feil på noen kabler, speedtest appen rapporterer også om 0% pakketap.

 

I praksis ville jeg bare slått av dette og latt svitsjen stå med standardinnstillinger. To DHCP-servere i samme nettverk er ikke en god ide. Ei heller "ruter bak ruter" er en god ide. Men hvis du setter svitsjen bak fibermodemet, vil ISPens DHCP i dette tilfellet gi deg to offentlige IP-adresser - en til hver ruter. En slik konfigurasjon er det i dag veldig få internettleverandører ellers som støtter (hos enkelte får man ikke engang en enkelt offentlig IP, men blir bak CGNAT - hvilket for en del bruksområder kan gi en rekke komplikasjoner...).

Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

I praksis ville jeg bare slått av dette og latt svitsjen stå med standardinnstillinger. To DHCP-servere i samme nettverk er ikke en god ide. Ei heller "ruter bak ruter" er en god ide. Men hvis du setter svitsjen bak fibermodemet, vil ISPens DHCP i dette tilfellet gi deg to offentlige IP-adresser - en til hver ruter. En slik konfigurasjon er det i dag veldig få internettleverandører ellers som støtter (hos enkelte får man ikke engang en enkelt offentlig IP, men blir bak CGNAT - hvilket for en del bruksområder kan gi en rekke komplikasjoner...).

Men det har jo fungert knirkefritt fram til nå, er det noen sannsynlighet for at den innstillingen plutselig lager problemer, og da også kun for en enhet nå det siste døgnet? 
Så slik konfigurasjonen er nå er ikke mulig på alle ISP'er? Huseier bytter leverandør etter nyttår, usikker på til hvem, men hvis de bruker multimodem og ikke støtter 2 offentlige IP adresser, så blir jeg da nødt til å enten droppe remote access på plex, eller få huseier til å kjøpe egen router så de kan sette multimodemet i bridge. Eller finnes det en annen løsning jeg ikke vet om?

Lenke til kommentar

Oppdatering:
Huseier har opplevd problemer i noen dager, når jeg undersøker så oppdager jeg at Telenor router sender ut 192.168.x.x adresser på kabel, men på trådløst sender den ut 10.0.0.x adresser som den skal. De har en adapter som sender ethernet over strømnettet til en annen plass i huset, når jeg plugger den ut så begynner Telenor router å gi ut 10.0.0.x adresser på kabel. Alt ser ut til å fungere fint hos huseier nå. 
Nå er alt nettverksutstyr, og alt som er tilkoblet i leilighet og hos huseier restartet. Jeg hadde et håp om at det kanskje var dette som på en eller annen måte kødda det til hos meg, men jeg opplever fortsatt problemer, nå har laptop igjen begynt å få lignende problemer, høy ping(100+) og lav hastighet(30-50).

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Richard91 said:

Nå er alt nettverksutstyr, og alt som er tilkoblet i leilighet og hos huseier restartet. Jeg hadde et håp om at det kanskje var dette som på en eller annen måte kødda det til hos meg, men jeg opplever fortsatt problemer, nå har laptop igjen begynt å få lignende problemer, høy ping(100+) og lav hastighet(30-50).

Hvis dere (huseieren + deg) bruker 2 unike IP-adresser (tildelt fra Telenors nettverk) på et abonnement som i utgangspunktet kun støtter 1 IP-adresse, så kan jeg se for meg at det kan oppstå (uspesifiserte) konflikter i Telenors nettverk som igjen kan gå ut over stabiliteten hos deg og huseier.

Hvis du er avhengig av å åpne porter (=forwarding) i din router pga mediaserveren, kunne dette ha vært løst på en annen måte? Hva slags eksterne devices er det som trenger tilgang til mediaserveren? Hvis det er "PC'er" så kan man jo se for seg å bruke Hamachi eller noe sånt for å gjøre en virtuell utvidelse av hjemmenettverket.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (3 minutter siden):

Hvis dere (huseieren + deg) bruker 2 unike IP-adresser (tildelt fra Telenors nettverk) på et abonnement som i utgangspunktet kun støtter 1 IP-adresse, så kan jeg se for meg at det kan oppstå (uspesifiserte) konflikter i Telenors nettverk som igjen kan gå ut over stabiliteten hos deg og huseier.

Hvis du er avhengig av å åpne porter (=forwarding) i din router pga mediaserveren, kunne dette ha vært løst på en annen måte? Hva slags eksterne devices er det som trenger tilgang til mediaserveren? Hvis det er "PC'er" så kan man jo se for seg å bruke Hamachi eller noe sånt for å gjøre en virtuell utvidelse av hjemmenettverket.

Jeg vil ha mulighet til å spille av på alle enheter som støtter Plex idag, TV, Chromecast, mobil, PC osv.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Richard91 said:

Vet ikke, jeg er ikke helt sikker på hvordan Plex sender media over nett, bare vet at dobbel NAT gjør at dette ikke fungerer. 

Dobbel NAT er nok et uoverstigelig hinder hvis du lar Plex server ta seg av åpning av porter i router osv., men det lar seg fikse med manuell konfigurering av både Plex server, din egen router, samt den routeren som er forbindelsen ut mot det store internettet. Mye pirk, alt må være riktig, ellers virker det ikke, osv. Ikke sikkert dette er det rette å bruke jula til.

Jeg kikket på Plex for 10-12 år siden, men kom egentlig aldri i gang med det. (Jeg brukte en stund Groove for å spille av musikk som lå på OneDrive, men den tjenesten ble skrudd av etter noe tid.)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Richard91 said:

Oppdatering:
Huseier har opplevd problemer i noen dager, når jeg undersøker så oppdager jeg at Telenor router sender ut 192.168.x.x adresser på kabel, men på trådløst sender den ut 10.0.0.x adresser som den skal. De har en adapter som sender ethernet over strømnettet til en annen plass i huset, når jeg plugger den ut så begynner Telenor router å gi ut 10.0.0.x adresser på kabel. Alt ser ut til å fungere fint hos huseier nå. 
Nå er alt nettverksutstyr, og alt som er tilkoblet i leilighet og hos huseier restartet. Jeg hadde et håp om at det kanskje var dette som på en eller annen måte kødda det til hos meg, men jeg opplever fortsatt problemer, nå har laptop igjen begynt å få lignende problemer, høy ping(100+) og lav hastighet(30-50).

Telenors rutere er satt opp til å bruke 10.0.0.0/24 som standard. Hvis det er noe som deler ut 192.168-adresser, så er det noe annet enn Telenors ruter..... Noen "krysskoblinger" her et sted, eller VLAN-konfig som skaper et issue der den andre ruteren du har sitt LAN-side og Telenor-ruterens LAN-side har blitt koblet sammen i en svitsj?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...