Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

piggene har sprellet av


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde nokian hakkapelitta på min ford focus som jeg byttet inn i år. Etter 11 sesonger var nesten alle pigger på plass( men svært nedslitt) og masse mønster enda. Hvor hard gummien har blitt er nok en annen sak, men verkstedet som tok siste EU kontroll sa at tilstanden på dekkene var meget bra i forhold til alder.

Så kvalitet på dekk og hvordan man kjører er like viktig.

Lenke til kommentar

Kvalitetsdekk har nok mye å si, eksempelvis Nokian piggdekk.
I tillegg skal piggdekk kjøres inn: De første 10 milene man kjører bør man svinge forsiktig(og alltid i bevegelse), aldri kjøre fortere enn 80km/t, og ikke bremse hardt. Da får piggene tid til å feste seg.
Jeg tror mange ikke er klar over dette

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Drogin skrev (32 minutter siden):

Kvalitetsdekk har nok mye å si, eksempelvis Nokian piggdekk.
I tillegg skal piggdekk kjøres inn: De første 10 milene man kjører bør man svinge forsiktig(og alltid i bevegelse), aldri kjøre fortere enn 80km/t, og ikke bremse hardt. Da får piggene tid til å feste seg.
Jeg tror mange ikke er klar over dette

Ja, denne informasjonen husker jeg lang tid tilbake, men har helt glemt dette, så er veldig takknemlig med denne påminnelsen. 

Jeg er usikker om jeg kan få etter montert nye pigger i dekkene, eller at jeg bør kjøpe kjetting for å kjøre på holke føre til huset. Men ellers fjerne kjetting når jeg har kjørt de 300 meterene t/r til og fra huset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...