Gå til innhold

På jakt etter beste innskuddsrente i dagens situasjon.


Jarmo

Anbefalte innlegg

Hepp. Ser etter noen lure plasser for relativ kortsiktig(e) plassering(er) av noen ekstra kroner(over 10k---50K---300K---) Max 6 mnd. da.

Nordea 3mnd: https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/sparing-pa-konto/fastrenteinnskudd.html?cid=soc-aly5mtj0wb&sprinklrid=651e6bc7190d35269ad7e19d&fbclid=IwAR2CknT-hyJe2wu4ptGJMelxYImqk8-I7DCJUj9TNIiGWe7cOxNVrWEGy5s

Noe bedre? Plassering før den 22.12.2023.

ps. finansportalen.no har ikke alle med og henger litt etter noen ganger..

 

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zanta skrev (12 minutter siden):

Finansportalen pleier å være oppdatert, og er raske med justeringer når man gir info.

Ville ventet noen dager, til siste rentejustering har blitt tatt inn.

Har brukt finansportalen i flere år nå og kjenner til alle svakheter der. Info fra kildene som henger etter i varierende grad.

Men ja, har blitt bedre nå..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Takk for tips om tilbudet hos Nordea. Jeg ble kunde hos de i fjor etter at de hadde et veldig bra tilbud, men det var helt umulig å finne ut hvilken rente sparekontoen hadde så jeg kuttet de ut til fordel for annen bank. Akkurat dette punktet ser jeg nå er utbedret, men jeg håper det er mulig å følge med på hvor mye innskuddet øker etterhvert som tiden går.

La merke til at rentene først utbetales ved årsskiftet eller når avtalen sies opp, og at avtalen automatisk fornyes etter 3 måneder. Her må man vel si opp kontoen for å få rentene utbetalt etter de 3 månedene. Må vel sikkert være slik, men virker noe omstendelig.

Kan vel tolke det under at man får utbetalt rentene - selv om man fornyer avtalen?

Sitat
  • Rentene tilføres kontoen ved årsskiftet og ved utløpsdato  
  • Før utløpsdato får du tilbud om å fornye avtalen med 3 måneders binding. Hvis du ønsker å fornye avtalen, trenger du ikke å foreta deg noe. Ønsker du å gjøre et uttak eller avslutte avtalen, må du kontakte kundeservice.   

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eit alternativ er å setje pengane i rentefond. Då kan ein setje inn og ta ut pengar når ein vil. Vanlege pengemarknadsfond svingar lite, men kan falle opp til 5% dersom det kjem store sjokk (pandemi, krig osv.)

Høgrentefond gjev betre avkastning, men har ein risiko som minner meir om aksjefond. (F.eks. stupte desse 25% i mars 2020). Desse passar med andre ord ikkje så godt til kortsiktige investeringar.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjell Iver skrev (4 timer siden):

Takk for tips om tilbudet hos Nordea. Jeg ble kunde hos de i fjor etter at de hadde et veldig bra tilbud, men det var helt umulig å finne ut hvilken rente sparekontoen hadde så jeg kuttet de ut til fordel for annen bank. Akkurat dette punktet ser jeg nå er utbedret, men jeg håper det er mulig å følge med på hvor mye innskuddet øker etterhvert som tiden går.

La merke til at rentene først utbetales ved årsskiftet eller når avtalen sies opp, og at avtalen automatisk fornyes etter 3 måneder. Her må man vel si opp kontoen for å få rentene utbetalt etter de 3 månedene. Må vel sikkert være slik, men virker noe omstendelig.

Kan vel tolke det under at man får utbetalt rentene - selv om man fornyer avtalen?

 

Har mest penger i Kraft Bank som betaler rente pr. mnd på 4,65% akkurat nå så rentenes renter teller med.(12 frie uttak pr.år osv.)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Handelsbanken  har hadd en god sparekonto lenge.   https://www.handelsbanken.no/no/privat/konto-kort-og-betale/kontoer/sparekontoer/sparekontopluss  Di hadde gode renter lenger for alle andre begynte og justere  og siden det er en vanlig konto så låser man heller ikke pengene.  4.5% over 100K  uten lås og med billige gebyrer på utak og betaling av regninger er helt fantastisk

Lenke til kommentar
jallajall skrev (30 minutter siden):

Noen ide om hva som skjer etter 3 mnd perioden er utløpt, kommer de til å sette ned renta med 0.25/0.5 ellernoesånt?

Fastrente 5,25 % p.a.
Bindingsperiode 01.01.2024 - 31.03.2024
Gebyr for uttak i bindingsperioden 2,50 %, av uttaket, min. kr 250,00


Minimumsinnskuddet er kr 5 000,00. Maksimuminnskuddet er kr 2 000 000,00.  

* Gjeldende rente fastsettes for 3 måneder av gangen, og gjelder fra du setter inn pengene. Vi tilbyr Fastrenteinnskudd med klimafokus i avgrensede perioder, og det er maks én konto per kunde. Før signering av avtalen kan gjeldende tilbud bli stoppet eller endret på kort varsel. 

Før utløpsdato får du tilbud om å fornye avtalen med 3 måneders binding. Hvis du ønsker å fornye avtalen, trenger du ikke å foreta deg noe. Ønsker du å gjøre et uttak eller avslutte kontoen må du kontakte Kundeservice. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...