Gå til innhold

Vurderer ny bank. Som har bl.a. denne funksjonen:


Gjest 76914...990

Anbefalte innlegg

Gjest 76914...990

Nå aner ikke jeg om jeg spør under riktig kategori, men jeg prøver :):) 

Noen som vet om en bank, hvor man kan opprette sparekonto(er), der man kan låse kontoen for uttak så lenge man vil?
Og evt sperre den for innsyn til den kan åpnes igjen? (Slik at jeg ikke har peiling på hvor mye penger som er der, før jeg får ta det ut) Jeg vil også helst, kunne ha mulighet føre over penger utenom faste sparinger :):)

(Og nei, jeg bytter ikke til hvilken som helst bank, bare de har dette i nettbanken ;)

Og vet jeg kan kontakte banker og spør de. Men tengte prøve i et forum først ;) )

 

(jeg har sparebank1. Og der kan jeg på en måte gjøre det. Men jeg må kontakte banken hver gang. Kan åpne når jeg vil, og få innsyn når jeg vil. Og kan ikke føre over ekstra utenom det faste jeg velger på forhånd (om jeg ikke åpner den hver gang)

 

Takk for svar på forhånd :)

Anonymous poster hash: 76914...990

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du ikke å se penger på konto uten å bruke dem?

En konto som kan låses? Du skal spare til arvinger?

 

Gå heller for en bank med god rente.

Bulder har 4.34% på sparekonto. Renter utbetales hver måned.

Aksjefond i Kron. Det tar lang tid å få solgt og utbetalt når man selger. Opptil 10 dager. Kron Index Global koster bare 0.15%

 

 

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre, er formålet å skjule pengene for andre enn deg selv?

Kontobeholdningen bør jo sjekkes årlig i forbindelse med selvangivelsen. Hvis formålet er å gjøre pengene mindre tilgjengelig, kan man for eksempel sette pengene i pengemarkedsfond eller lignende hos tredjepart, evt konto hos en bank hvor man ikke har kort. Det er ikke umulig å få tilgang til pengene, men det tar i det minste noe tid å arrangere et uttak. Det finnes også kontoer med begrensninger på hvor ofte man kan ta ut pengene, kontoer med rentebetingelser som er knyttet til bindingstid, og tilbud på fast rente for penger med bindingstid hvor pengene er låste (fastrenteinnskudd). Det er ofte gode rentebetingelse for innskudd hvor innskuddet er låst.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest c676a...83a

Om du snakker med DNB så kan du få oppretet en konto du kan se i nettbank som du kan sette inn på  men som er totalt sperret for netbank/mobilbank så må innom et fysisk kontor for og overføre fra.

Om du har noen du stoler på så kan du og stå som eier av konto men ikke ha disponsjons retigheter så både du og din disponent må innom for og få tatt ut, din disponent får ikke rørt pengene da di ikke er eier så er ganske trygt.  og du kan informere banken om og tilate deg pengene  uten disponenten din når du er så så gammel.

og siden di har en disponent tjeneste så kan di sikkert bruke samme bakende til og bere låse en konto helt for utak for en stund. vertfall verdt og høre

Di fleste banker har veldig mange kule ting på  bakenden og imøtekommer som regel deg med det di kan om du tar en prat med dem for og ha deg som fornøyd kunde.  men som norges største bank har dnb mye kult.

Vet folk raker ned på DNB ganske ofte men  di kan  tingene sine.

Anonymous poster hash: c676a...83a

Lenke til kommentar

En slik funksjon i en norsk bank har jeg aldri sett eller hørt om.

Minst 1 gang pr. år får du saldo på konto presentert i bl.a din skattemelding.

@Dubious sitt forslag er det nærmeste en løsning du kommer. For god ordens skyld tror jeg vi må nevne at Dubious ikke bokstavelig talt mener en konto i hans navn i hans bank... eller?
Han mener nok at du kan bruke en for deg annen signifikant person som du stoler på, som kan påta seg forvaltningen av dine midler.
 

Endret av Skandinav
trykkleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...