Gå til innhold

Nå skal minst 40% av styrene i store og mellomstore selskaper være kvinner


Anbefalte innlegg

Neffi skrev (5 minutter siden):

Men nå har det seg slik at jeg og alle kvinner med meg som setter oss inn i en bil og tar på oss bilbeltet kan kjenne selv med å dra i bilbeltet at det ikke sikrer oss på grunn av pupper. Vi vet jo hvor mye slakk et belte skal ha for å ta unna en kropp i fult kast framover. Man trenger ikke forskning for å forstå det.

Jo, man trenger forskning.

Om det at du følte noe skulle bestemme over alle på jorden så ville det ikke automatisk være bedre for alle andre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (13 minutter siden):

Jo, man trenger forskning.

Om det at du følte noe skulle bestemme over alle på jorden så ville det ikke automatisk være bedre for alle andre.

Allmennkunnskap. Vi sikrer nyfødte babyer i bil med 5 punktsseler. Vi stapper fingrene mellom baby og belte for å kjenne hvor stramt beltet sitter. Dette er ikke en 'følelse', men en ren måling på cm.

Hvorfor tror du 5 og 6 punkt seler brukes i rally og bilrace?

Fremdeles urelevant til TS.

Endret av Neffi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du 5 og 6 punkt seler brukes i rally og bilrace? Fordi forskning har sagt det er tryggere?

Ja det er tryggere ifølge forskning.

Hvorfor tror du hjelm brukes i rally?

Det er tryggere, ja, men det er vel ikke påbudt med hjelm eller fempunkts belter i biler?

Hva har det med saken å gjøre?

Her er det snakk om hva forskning sier og hva du påstår. Ikke alle andre ting som forskere har funnet ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 minutter siden):

Ja det er tryggere ifølge forskning.

Hvorfor tror du hjelm brukes i rally?

Det er tryggere, ja, men det er vel ikke påbudt med hjelm eller fempunkts belter i biler?

Hva har det med saken å gjøre?

Her er det snakk om hva forskning sier og hva du påstår. Ikke alle andre ting som forskere har funnet ut.

Det er snakk om at kvinner omkommer og skader seg oftere i ulykker, og at fokus og løsninger på det fins, men blir ikke gjort, for industrien gir seg en god blank faen i kvinner! Hvilket var bakgrunnen for mitt opprinnelige argument i en helt annen tråd, om at vi trenger kvinnelig investorkapital, for å få produkter for kvinner. Et argument som en ekstra smart fyr følte hadde relevans til denne diskusjonen. For biler har styre, bare oftere kalt ratt, men er egentlig det samme, hvis man ikke tenker så hardt på det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (1 time siden):

Og datteren til Christan Rignes sitter i et styre så da sitter kvinner i styrer og vi trenger ingen kvotering.

Hvis du har lest litt i denne tråden så har du kanskje fått med deg at jeg er mot kvotering. Likevel så går mann etter mann på meg med tåpelig argumenter og bortforklaringer som skulle tyde på at jeg er for kvotering. Det er jeg ikke. Jeg er for at man slutter å diskriminere på kjønn, typisk gutteklubben grei, menn velger menn på grunnlag av kjønn og ikke kompetanse osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 minutter siden):

Det er snakk om at kvinner omkommer og skader seg oftere i ulykker, og at fokus og løsninger på det fins, men blir ikke gjort, for industrien gir seg en god blank faen i kvinner! Hvilket var bakgrunnen for mitt opprinnelige argument i en helt annen tråd, om at vi trenger kvinnelig investorkapital, for å få produkter for kvinner. Et argument som en ekstra smart fyr følte hadde relevans til denne diskusjonen. For biler har styre, bare oftere kalt ratt, men er egentlig det samme, hvis man ikke tenker så hardt på det!

Men det er altså helt feil.

Du kan ikke komme med slike påstander. De strider med alt vi vet.

Vi har kvinnelige testdukker, vi har datamodeller av kvinner.

De brukes aktivt i design av biler.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Men det er altså helt feil.

Du kan ikke komme med slike påstander. De strider med alt vi vet.

Vi har kvinnelige testdukker, vi har datamodeller av kvinner.

De brukes aktivt i design av biler.

Hvis alt var greit og virket som det skal, så skadet ikke kvinner seg i trafikkulykker. For 50 år siden kjørte vi uten belter i bil. Utvikling. Du må gjerne tro at dine modeller har funnet de beste løsningene, men beklager, modellene tester bare input. De kommer ikke med hvilket input som er best!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 minutter siden):

Hvis alt var greit og virket som det skal, så skadet ikke kvinner seg i trafikkulykker. For 50 år siden kjørte vi uten belter i bil. Utvikling. Du må gjerne tro at dine modeller har funnet de beste løsningene, men beklager, modellene tester bare input. De kommer ikke med hvilket input som er best!

Nå leser du virkelig ikke hva folk skriver...

Forskning har IKKE funnet ut hvorfor kvinner er mer utsatte.

Det er poenget.

De VET IKKE.

INGEN vet.

 

Forskning viser kun at kvinner, selv i biler designet for kvinner, er mer utsatte.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Nå leser du virkelig ikke hva folk skriver...

Forskning har IKKE funnet ut hvorfor kvinner er mer utsatte.

Det er poenget.

De VET IKKE.

INGEN vet.

 

Forskning viser kun at kvinner, selv i biler designet for kvinner, er mer utsatte.

Kan godt hende forskning ikke vet hvorfor kvinner skader seg i trafikken, men jeg vet hvorfor kvinner skader seg i trafikken. Forskning bygger ikke biler. Det gjør fabrikker. Eid av investorer. De kan produsere, og få det godkjent gjennom IOS standarder. Forskning gjøres i hovedsak ex-post, fordi de kan ikke forske på noe som ikke er.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 minutter siden):

Nå leser du virkelig ikke hva folk skriver...

Forskning har IKKE funnet ut hvorfor kvinner er mer utsatte.

Det er poenget.

De VET IKKE.

INGEN vet.

 

Forskning viser kun at kvinner, selv i biler designet for kvinner, er mer utsatte.

Sorry, men jeg syns det blir helt tullete å påstå at man ikke vet hvorfor når man faktisk vet det. Bilene er designet og tilpasset menn. 

https://illvit.no/mennesket/hvorfor-dor-kvinner-oftere-enn-menn-i-bilulykker

Den triste statistikken skyldes fremfor alt at biler er designet for menn.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Masse greier om damer i bil  - ja, det er en enorm overvekt av datamodeller basert på menn. Bør vi ta med begge kjønn i nye modeller? Ja, absolutt. Bør vi skrote alle modeller som ikke har begge kjønn for at det skal være likt? Nei. 

 

Tror jeg at styrer bare over natta kan hente inn sinnsykt mange kvinner som er tilstrekkelig kvalfisert? Nei. Ikke fordi kvinner ikke kan, men det er sannsynligvis ikke mange nok kvinner som kan eller vil ta rollen. Det må ta litt tid. 

Litt som om man skulle ansatt 50 000 kvinnelige ingeniører innen utgangen av 2023. 

Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 minutter siden):

Kan godt hende forskning ikke vet hvorfor kvinner skader seg i trafikken, men jeg vet hvorfor kvinner skader seg i trafikken. Forskning bygger ikke biler. Det gjør fabrikker. Eid av investorer. De kan produsere, og få det godkjent gjennom IOS standarder. Forskning gjøres i hovedsak ex-post, fordi de kan ikke forske på noe som ikke er.

Om du hadde tatt deg tid til å lese hva andre skriver, kanskje prøvd å forstå, istedenfor å tenke at alle er mot deg, og verden hater kvinner, så ville hele denne diskusjonen (ikke bare om biler) vært over for lenge siden...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (2 minutter siden):

Masse greier om damer i bil  - ja, det er en enorm overvekt av datamodeller basert på menn. Bør vi ta med begge kjønn i nye modeller? Ja, absolutt. Bør vi skrote alle modeller som ikke har begge kjønn for at det skal være likt? Nei. 

Poenget er at når jeg kjøper meg en ny bil, så trenger ikke den være tilpasset menn i det hele tatt. Det skal ingen menn inn i min bil. Jeg skal kunne kjøpe en bli til meg selv, som er trygg for meg. Menn kan kjøpe sine egne biler. Såre enkelt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Om du hadde tatt deg tid til å lese hva andre skriver, kanskje prøvd å forstå, istedenfor å tenke at alle er mot deg, og verden hater kvinner, så ville hele denne diskusjonen (ikke bare om biler) vært over for lenge siden...

Du har ikke kommet med et eneste forsøk, eller en eneste link. Du bare sitter å påstår det som passer ditt argument. Hadde du kommet med noe fakta jeg kunne lese, så hadde jeg selv kunne sett om det var noe hold i det du sier. Men det nekter du på. Hvorfor nekter du å bevise påstandene dine?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 minutter siden):

Du har ikke kommet med et eneste forsøk, eller en eneste link. Du bare sitter å påstår det som passer ditt argument. Hadde du kommet med noe fakta jeg kunne lese, så hadde jeg selv kunne sett om det var noe hold i det du sier. Men det nekter du på. Hvorfor nekter du å bevise påstandene dine?

Da har du altså oversett at jeg direkte viste til dette tidligere...

Igjen. Du må faktisk lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...