Gå til innhold

GOPRO HERO 7 BLACK-DEFEKT?


Anbefalte innlegg

Moderator evt. flytter innlegget til rette emneområde.

Jeg fikk takt på ett ca 3 år gml. action kamera. GoPro H black 7.

Alt ser ut til å virke, bortsett fra noe som er irriterende. Ved lagring av bilder/video tar det nøyaktig 10 sekunder med å få lagret materialet på SDkortet. Dette gjelder for hver bilde eller lange video opptak. Er dette normalt? Jeg kan ikke huske at mitt tidligere GoPRo h5 brukte mer enn 1 sek. for bilde eller video lagring.

Sd kortet er 256GB og heter San Disk Ultra Microsdxc Class 10 Uhs-i U1 A1140Mb/s 256Gb 256GB microSDXC UHS-1 Memory Card

hastigheten er avertert ti å være 140Mb sek.  Produsenten av kameraet opplyser at minstekravet til SD kortet er Class 10. 

Kan dette fenomenet skyldes et for tregt SD kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SD-kortet ditt burde være kjapt nok i massevis.

GoPro hadde for noen kamera siden problemer med at SD-kortene folk brukte var for trege, men dette løste de med å senke bitraten i kameraene til noe mer fornuftig.

Det som virker litt rart med det problemet du beskriver er at det samme skjer ved lagring av bilder som med video.

Du kan jo prøve å hente ut alt fra kortet og legge det over PC og så formatere kortet i GoProen og se om det hjelper.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ja, jeg er ft bare på prøvestadiet med dette Hero7.

Så jeg formaterte kortet i kameraet, men det fortsetter med ca 10 sekunder i lagrinsprosessen. Jeg var tidligere i dag i kontakt med GOPRO support, USA. Overraskelsen min var stor, der fyren i desken der hevdet over enhver tvil, kortet mitt stod IKKE på listen over anbefalte SD kort. Vedkommende fant ingen SandDisk Sd kort, mens jeg ser her flere, rett nok i EXTREME klassen. Jeg fortalte til support at kortet er HIgh speed med ca 140Mb sek., og et Class 10 kort. Vedkommende stod på sitt og mente på at dette SDx kortet var mer av den typen man skulle kjøpe til mobiltelefoner...sukk. Jeg skal høre med Komplett.no som er selgeren av dette ca 3 år gml. kameraet. Jeg har flere 64GB,128GB og 256GB kort som jeg kan prøve ut for å se om denne 10 sek. i lagring endrer seg(?) Jeg oppdaterer.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet burde det fungere så lenge kortet er kjapt nok. Har vært borti at SD-kort kan være inkompatibelt, og jeg koblet dette til forskjellige overføringsmetoder (mener det var seriell overføring vs overføring via flere dataledere). Dette var et standard stort SD-kort som kom før SDHC og senere standarder.

Det som er litt merkelig er at bilder også tar 10 sek, siden dette er relativt lite data.

Hva skjer om du tar opptak av litt actionvideo i f.eks 5 minutter (sånn at det blir litt bitrate) ?

Er hele opptaket da bra når du prøver å spille det av ?

Poenget er å sjekke av GoProen klarer å dytte data raskt nok til SD-kortet.

Det var nemlig mangel på dette som førte til de første problemene. Mistenker at det problemet du beskriver er noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...