Gå til innhold

boligmappa.no, seriøs nettside?


Seig2

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg fikk en sms i dag om  at arbeid som er blitt utført på min adresse er sendt til min boligmappe. Det henvises til www.boligmappa.no for å se.
Når jeg søker opp tlfnummere får jeg at nummeret er useriøst. Men hva med nettsida det henvises til? Er det seriøst? www.boligmappa.no

Jeg har utført arb på min bolig i år, så det stemmer jo. Ble usikker da jeg søkte opp tlf-nummeret som smsen ble sendt fra.

Tenkte å spørre her.. da det er greit å være sikker i disse svindeltider..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seig2 skrev (3 minutter siden):

Veldig rart da at det plutselig havne en sms hos meg i dag.. fra dette nummeret: 98699364
"Hei
Dokumentasjon på arbeidet som ble utført i ******* er sendt din boligmappe. Logg inn på https://boligmappa.no for å se."

Rart? Den som har utført arbeider hos deg må da kunne sende varsel til deg om hvor du finner dokumentasjonen.

Boligmappa.no har vært her i mange år, og det er mange som legger dok på utført arbeid der. Du kan også legge inn info selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Seig2 skrev (8 minutter siden):

Veldig rart da at det plutselig havne en sms hos meg i dag.. fra dette nummeret: 98699364
"Hei
Dokumentasjon på arbeidet som ble utført i ******* er sendt din boligmappe. Logg inn på https://boligmappa.no for å se."

Det er ikke rart, det er standardmeldingen når håndverkeren legger inn dokumentasjon i Boligmappa.

Boligmappa er veldig praktisk. Logg deg inn og sjekk ut.

Lenke til kommentar

Mulig scenario er at det er den som legger inn dokumentasjonen, i dette tilfelle en håndverker, sitt nummer som blir brukt?
Hvis nummeret er tidligere brukt og kan det ha vært besudlet av tidligere eier, som kan være tilfellet selv om nummeret tilhører Boligmappa.
Vi kjøpte inn en nummerserie i fra Telia på jobben, og det viste det seg at flere var brukt tidligere, og da er det typisk snakk om folk som kvitter seg med nummeret av en grunn. Vi ble plaget av inkasso purringer osv. og måtte bare ditche nummerne.
Noen hadde også blitt ringt opp og truet på livet(ikke tull).
Så et slikt scenario kan være årsaken til at nummeret har blitt merket som svindel osv.

Det kan selvsagt også være snakk om spoofing, tilfeldige ofre for indiske svindlere som bruker deres norske nummer(ser ut som de ringer fra det nummeret).

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Boligmappa.no må reknast som seriøs, og er ei teneste der handtverkarane kan laste opp dokumentasjonen på utført arbeid slik at du også har denne dokumentasjonen elektronisk.

Det som eg kan kritisere boligmappa.no på er at dei framstår som ei lovpålagd teneste som ein må bruke, og at det kanskje er litt vel lettvint at handverkaren laster det opp på ei slik teneste der dokumentasjonen blir låst til dette systemet i staden for at handtverkaren sender dokumentasjonen direkte til huseigaren.
Markedsstrategien til boligmappa er å få kontroll på all dokumentasjon på utført arbeid som om dei er ei offentleg arkiveringsteneste, med innsalget om at det er enkelt for handverkarane å laste opp dokumenta på eit bestemt hus slik at systemet tek seg av kven som får tilgang til dokumentasjonen utan å måtte ta stilling til om det er sjølveigar eller sameige. boligmappa tek seg då av at alle som står registrerte som eigarar får dokumetasjonen.
Innsalget er at det også er enkelt for huseigaren å kunne bruke denne tenesta i saden for å sjølv måtte ta vare på dokumentasjonen som høyrer til huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...