Gå til innhold

TCL 85P745 - Erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har nylig pusset opp lekerom / Tv-Stue og er på jakt etter en nokså stor Tv i denne omgang (75"-85"). Denne vil hovedsaklig bli brukt til å se Serie / Filmer, samt noe mindre gaming (PS5, Xbox One). Har ikke allverdens budsjett, men rundt 10' - 15'.

Ser at Elkjøp har tilbud på TCL sin P745 85" til 9 990,-. Er det noen som har erfaringer med denne? Eller noen andre Tver å anbefale innenfor budsjett?

Med beste hilsen

En som er uviten på Tver 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått testet tv så veldig mye ennda, men jeg er fornøyd jeg med størrelse vs pris, på oppløsninger lavere enn full HD så er det ikke så veldig bra egentlig, men det er vel heller ikke å forvente på en så stor tv, så forøvrig SAW X i 4K og det var bra det altså, dette var da på kvelden i ganske mørkt rom (Skal visstnok være ganske greitt tv på kveld/når det er mørkt og se film)

Ellers så kjøres signalet fra Altiboxen gjennom en Eldre Onkyo Surround Reciever via ARC Hdmi3 og jeg må si her var den gamle LG tv'en en 65UJ750VAEN, noe kjappere til å skru på Reciever og sende bilde på skjerm.

Når det gjelder Smart tv delen så bruker vi heller Altibox sin modell A da den er ganske kjapp egentlig, jeg synes ikke TLC sin innebygde Smart tv funksjon virket like kjapt, men nå kjøpte vi tv for størrelsen sin del og ikke Smart TV funksjoner, så det kunne like gjerne bare vært en skjerm uten noe mer for vår del.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 28.11.2023 den 12:16 AM):

Når det gjelder Smart tv delen så bruker vi heller Altibox sin modell A da den er ganske kjapp egentlig, jeg synes ikke TLC sin innebygde Smart tv funksjon virket like kjapt, men nå kjøpte vi tv for størrelsen sin del og ikke Smart TV funksjoner, så det kunne like gjerne bare vært en skjerm uten noe mer for vår del.

Jeg har forstått at man kan få opp Altibox sin kanaloversikt direkte på TV slik at Altiboxen ikke trenger brukes til daglig, og da tenker jeg ikke på Altibox-appen, men en egen app for TCL-TV. Er dette noe du kan bekrefte?

(De gamle sliter med å forholde seg til to fjernkontroller, og evt. apper. Og jeg har hør TCL har en veldig kjekk løsning).

Lenke til kommentar
Trulss skrev (På 2.12.2023 den 10:03 AM):

Jeg har forstått at man kan få opp Altibox sin kanaloversikt direkte på TV slik at Altiboxen ikke trenger brukes til daglig, og da tenker jeg ikke på Altibox-appen, men en egen app for TCL-TV. Er dette noe du kan bekrefte?

(De gamle sliter med å forholde seg til to fjernkontroller, og evt. apper. Og jeg har hør TCL har en veldig kjekk løsning).

Dette var jeg ikke klar over med det må jo forskes på :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes apper som samler kanalene du har i AiB og feks. Allente i tillegg til Viaplay og andre. TCL mener jeg å ha hatt en slik app eller funksjon installert fra fabrikk. Fungerer nesten som på gamlemåten hvor man styrte hele TV fra TV-fjernkontrollen. Men takk for at du tok en kikk etter dette :)

Lenke til kommentar
Trulss skrev (3 timer siden):

Det finnes apper som samler kanalene du har i AiB og feks. Allente i tillegg til Viaplay og andre. TCL mener jeg å ha hatt en slik app eller funksjon installert fra fabrikk. Fungerer nesten som på gamlemåten hvor man styrte hele TV fra TV-fjernkontrollen. Men takk for at du tok en kikk etter dette :)

Strim du tenker på? Man kan jo styre hele tv med tv fjernkontrollen, er jo ikke noe problem og bruke Altibox sin app inni Chromecast delen av tv'n

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (10 timer siden):

Strim du tenker på? Man kan jo styre hele tv med tv fjernkontrollen, er jo ikke noe problem og bruke Altibox sin app inni Chromecast delen av tv'n

Man kan ikke samle TVkanalene i strim. Men man kunne også lagt Strim inn i denne appen og fått alt samlet fra AiB, Allente og Strim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...