Gå til innhold

I annledning denne dagen 19 november så ønsker jeg at dere ser denne dokumentaren


DjSlayer

Anbefalte innlegg

DjSlayer skrev (På 19.11.2023 den 10:09 PM):

Dette er ett av feministargumentene jeg forakter så inn i hampen, genuint skapt for å splitte familien og lage krig mellom kjønnene. Det ville kanskje vært begrunnet hvis det var noen andre du jobbet for, men siden det er ditt hjem og du er din egen sjef så du setter standaren og timeplanen selv så virker det veldig smålig på meg. Men hei det er en feminist jeg diskuterer med. Intet nytt under solen.

Neida, du forakter ikke noen feministargumenter, du forakter at damer skal ha samme muligheter som menn. Argumentet er akkurat likt hvis situasjonen var snudd. 

Men hey, du kan jo gå hjemme du med barna, stelle huset, samtidig som du tar deg av familiens eldre, mens kvinnen tar seg av inntektene inn til familien så kan du se om du endrer mening om dette arbeidet er ulønnet eller ikke. P:S. Ikke glem hvordan inntekten din  ( eller mangel på inntekten din) vil se ut når det blir slutt mellom dere.

Det blir ingen "krig" mellom kjønnene når man anser seg som likeverdig. Det er når folk fra det ene kjønnet mener at deres verdi er høyere enn det andre at det blir "krig."

DjSlayer skrev (På 19.11.2023 den 10:09 PM):

Jeg lurer på hvor mye den selvfølelsen er verdt når du ligger på gamlehjemmet uten slektninger som besøker, ingen barn ingen kjærlig ektemann som holder hånden i alderdommens skumringstime fordi alt dere reduserte forholdet mellom menn og kvinner ned til en økonomisk transaksjon. DERE ER IKKE VERDT DET, om du vil dø alene på dette gamlehjemmet så gjør det i stillhet. Jeg hører så veldig mye vonde saker om manssjovenisten, men når det gjelder kvinssjovenisten så tar de kaka, garantert.

Dette gir ingen mening / sammenheng. Forholdet mellom kvinner og menn er ikke kun en økonomisk transaksjon, og man blir ikke alene bare fordi man tar vare på seg selv økonomisk. Jeg har både mann og mange barn som vil besøke meg på gamlehjemmet hvis jeg ikke dør før jeg kommer på et gamlehjem. Men økonomisk idiot det er jeg ikke. 

 

DjSlayer skrev (På 19.11.2023 den 10:09 PM):

Slutt å høre på stupide influensere.

Jeg hører ikke på noen influensere, verken kvinnelige eller mannlige. 

 

DjSlayer skrev (På 19.11.2023 den 10:09 PM):

Med tanke på hvem som foretar ett samlivsbrudd (80% er kvinner) så burde du kanskje ikke bryte opp eller være utro (som er hovedårsaken til att menn bryter opp). Merkverdig så tror mange kvinner at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet.

Kvinner blir vel lei av å  ta alt ansvaret i eget hjem etter hvert. Kvinner i likestilte hjem har ikke like stor grunn til å bryte opp.  At det er kvinner som bryter oftest opp (dette med 80 % må du nesten dokumentere, )for jeg tror ikke tallet er så høyt selv om jeg vet at kvinner oftest er den som velger å gå). 

 

DjSlayer skrev (På 19.11.2023 den 10:09 PM):

Vi kunne ha redusert det behovet med å få andelen arbeidsløse menn ned, og jeg til slutt vil si Jeg har ingen henskit til å lenke noen kvinner til hjemmet ei heller få de ut av arbeidslivet. Jeg er bare så lei de arguemntene dine, har hørt de tusen ganger og de er like dumme hver gang.

Vi har veldig lav arbeidsledighet i Norge, så ikke så mange menn som hadde kommet seg ut i jobb ved å dytte kvinner tilbake til kjøkkenbenken. Du får være så lei du bare vil. Jeg bryr meg ikke. 

Endret av leticia
skrivefeil - finpussing
  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, AtterEnBruker said:

Problemet er at folk svarer og vier oppmerksomhet til slike tråder, og genererer trafikk. Også de som er imot reaksjonær/høyreekstrem tankegods. Noe som i seg selv er bedre enn å ikke ta til motsvar i det hele tatt. Men ikke nok.

Folk som ønsker å motarbeide reaksjonær/høyreekstrem tankegods, bør heller opprette egne tråder med den hensikt i å debunke argumentene deres, isteden for å kun svare på trådene deres.

Folk vil kanskje være litt reverserte til dette, etter ca et par tiår med nogenlunde South Park-esque (i mangel av et bedre uttrykk) tankegang om at "jammen, antifascistisk aktivisme er jo litt cringe, er det ikke?".

Men Joseph Goebbels sa en gang. "Gjenta en løgn lenge nok, og løgnen vil bli sannhet".

Flere folk trenger å begynne å gjenta sannheten minst like ofte som høyreekstreme gjentar løgner. Og overkomme frykten for å bli sett på som "den politisk korrekte gledesdreperen". Fuck den frykten.

Jeg tror ikke folk er så opptatt av å bli oppfattet som PK. De blir bare så lei disse såkalte "diskusjonene". Alle disse trådene ender opp som uendelige skyttergravskriger der det er noen få som holder ut. 

Selv mister jeg interessen med en gang amerikanske begreper som "red pill" tas i bruk.

Endret av Reg2000
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (11 timer siden):

Jeg tror mye av problemet har vært at slike folk ikke ble motsagt før fremveksten av MAGA og antivaxxere etc, og resultatet er at råten har spredt seg.  

Jeg husker godt at folk spredte Alex Jones propaganda på slutten av 90 tallet og tidlig 2000 tallet, og de fikk holde på i nesten 20 år før de fikk aktiv motstand.

 

Ok, så du sitter der å synser uten ett eneste clue om hva du synser på egentlig, det avslører deg veldig når du nevner MAGA, dette har ingenting med mensretts bevegelsen å gjøre. Den ble startet på 70 tallet når feminister ble lei av spørsmålet "hva med menn" i "likestillingskampen" deres. Det er en ikke-politisk bevegelse selv om den har medlemer som er politisk investerte og omhandler ting som for det meste rammer menn som f.eks selvmord, testikkel-, penis-, og prostatakreft, hjemløshet, avhengihet av rusmidler og så videre. Samt også feminismen (selvfølgelik) som genererer så mye manshat som man kan se i denne tråden eller andre tråder som har de samme tangentene.

leticia skrev (13 timer siden):

selvrealisering,

Jeg har litt lyst å "snakke" litt mer om dette, fordi det kom til meg etter at jeg slo av datamaskinen i går at dette er toppen av Maslows behovspyramide, på bunnen er det hva man trenger for å leve slikt som luft, drikke, mat og formering (barn), neste nivå består av sikkerhet, 3dje nivå består av intimitet, 4de nivå aksept fra andre, og siste nivå er selvrealisering. I følge Maslow så kunne man ikke oppnå et nivå før nivået før dette ble oppfylt og de tre nederste er de mest essensielle, aksept og selvrealisering er luksusnivåer. Som eksempel man kan ikke drive med selvrealisering på tom mage og man vet ikke når neste måltid kommer. For mennesket så er ansvaret for sikkerhet helt og holdent på mannen, de er den ytterste ringen av "forsvarsverket" vårt, men hva skjer når man fremmedgjør og demoniserer ham, jo han begynner å "gi faen" og fokusere på seg selv og bare seg selv og når "fienden"* kommer så vil han ikke gjøre noen ting fordi det er ingenting for ham som vil få ham investert i sikkerheten til folk rundt seg. Så når jeg ser feministene og deres aktivisme så ser jeg også selvdestruering, dere vil falle igjennom alle nivåene til Maslows behovspyramide til det nederste hvor kampen om liv og død er høyst reell, der er rent vann en luksusvare. Jeg vil si lykke til, og jeg har egentlig ingenting mer å si en det.

*(Jeg velger ordet "fiende" her som metafor for vær- og naturkatastrofer blant annet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (30 minutter siden):

 

Jeg har litt lyst å "snakke" litt mer om dette, fordi det kom til meg etter at jeg slo av datamaskinen i går at dette er toppen av Maslows behovspyramide, på bunnen er det hva man trenger for å leve slikt som luft, drikke, mat og formering (barn), neste nivå består av sikkerhet, 3dje nivå består av intimitet, 4de nivå aksept fra andre, og siste nivå er selvrealisering. I følge Maslow så kunne man ikke oppnå et nivå før nivået før dette ble oppfylt og de tre nederste er de mest essensielle, aksept og selvrealisering er luksusnivåer. Som eksempel man kan ikke drive med selvrealisering på tom mage og man vet ikke når neste måltid kommer. For mennesket så er ansvaret for sikkerhet helt og holdent på mannen, de er den ytterste ringen av "forsvarsverket" vårt, men hva skjer når man fremmedgjør og demoniserer ham, jo han begynner å "gi faen" og fokusere på seg selv og bare seg selv og når "fienden"* kommer så vil han ikke gjøre noen ting fordi det er ingenting for ham som vil få ham investert i sikkerheten til folk rundt seg. Så når jeg ser feministene og deres aktivisme så ser jeg også selvdestruering, dere vil falle igjennom alle nivåene til Maslows behovspyramide til det nederste hvor kampen om liv og død er høyst reell, der er rent vann en luksusvare. Jeg vil si lykke til, og jeg har egentlig ingenting mer å si en det.

*(Jeg velger ordet "fiende" her som metafor for vær- og naturkatastrofer blant annet.)

Det er ikke slik at alle ting på et nivå må være dekket før man går videre til neste nivå av Maslows behovspyramide selv om dette var det han selv tenkte. 

Jeg syns egentlig det er vanvittig synd at du i utgangspunktet virker til å være reflektert, som det du skriver om Maslow. Men etterhvert i det du skriver så tar hatet mot feminisme helt overhånd og resten du skriver blir for meg helt virkelighetsfjernt dessverre. 

Som feminist så er jeg opptatt av at ingen skal sakte akterut bare fordi man har et bestemt kjønn. Dvs jeg støtter tanken din om at menn trenger å bli sett på områder som menn sliter med. Men det skal ikke gå på bekostning av de områdene som kvinner trenger å bli sett og løftet fram. Det må kunne gå an å ha 2 tanker i hodet samtidig, og jobbe for at alle skal bli verdsatt som individer, ikke puttet i bås bare fordi de har et bestemt kjønn. 

Så er det slik at kvinner og menn er forskjellige innad i "gruppen" kvinner og menn også. For min egen del så har jeg ikke problemer med de aller fleste menn. Men de som mener at de har større verdi, at de er smartere, at de ikke kan ta sin del av ansvaret i hus og hjem, de som er aggressive / voldelige mot kvinnene sine,  de som mener / eller ikke ser noen problemer med at kvinner ikke får mulighet til selvutvikling, styre egen økonomi o.l. de har jeg ingenting til overs for. Jeg har heller ingenting til overs for kvinner som lar seg kue, kvinner som kun er opptatt av eget utseende, golddigger -typen kvinner, og de som tar hele kontrollen i hjemmet og nekter far permisjon utover fedrekvote, og som hindrer en god samværsordning mellom far og barn etter et brudd. Så det går litt begge veier her for min del. Som jeg nevnte tidligere. Det blir minst "krig" mellom kjønnene jo mer likestilte de er. Å være likestilt betyr ikke at man nødvendigvis skal gjøre like mye av de samme tingene, men at man skal ha mulighet til å gjøre det, hvis man selv vil .

  • Liker 6
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 timer siden):

Det er ikke slik at alle ting på et nivå må være dekket før man går videre til neste nivå av Maslows behovspyramide selv om dette var det han selv tenkte. 

Jo, mat, vann, luft reproduksjon (denne er på sammfunns nivå) må oppfylles før sikkerhet fordi uten disse elementene så vil man dø (dø ut), sikkerhet før intimitet, og til luksusproblemene som du klager på er fraværende er nettopp dette luksusproblemer, og når noen klager på luksusproblemer så vender jeg det døve øret til. Selvrealisering er ett luksusproblem, de fleste greier seg til intimitet nivået.

leticia skrev (5 timer siden):

Jeg syns egentlig det er vanvittig synd at du i utgangspunktet virker til å være reflektert, som det du skriver om Maslow. Men etterhvert i det du skriver så tar hatet mot feminisme helt overhånd og resten du skriver blir for meg helt virkelighetsfjernt dessverre. 

Kanskje det er ditt perspekt som er virklighetsfjernt?

leticia skrev (5 timer siden):

Som feminist så er jeg opptatt av at ingen skal sakte akterut bare fordi man har et bestemt kjønn.

Merkverdig dette, jeg har hørt om feminister som av en eller anleding har bestemt seg for å handikappe gutter for å få jenter frem, for en del år siden så var det en barnehagearbeider som tok i fra guttene lego brikkene og gav dem til jentene fordi hun viste at lego utvikler hjernen.

 

leticia skrev (6 timer siden):

Men det skal ikke gå på bekostning av de områdene som kvinner trenger å bli sett og løftet fram.

Dette er som regel luksusproblemer, og som sagt jeg gir blaffen i luksusproblemer.

leticia skrev (7 timer siden):

Men de som mener at de har større verdi,

En hvem?

leticia skrev (7 timer siden):

at de er smartere,

En hvem?

leticia skrev (7 timer siden):

at de ikke kan ta sin del av ansvaret i hus og hjem,

Det er en del studier rundt dette, en viser at kvinner ikke legger merke til jobber menn gjør i huset for de er alt for selvopptatte, og en annen som sier at hvis menn gjør for mye husarbeide så ender det opp i skilsmisse, og hvis de gjør ting så får de kjeft for å gjøre tingen feil. Så derfor gjør menn veldig lite i hjemmet.

leticia skrev (7 timer siden):

de som er aggressive / voldelige mot kvinnene sine,

Kvinner er langt mere aggressive i forhold en menn, de er også like voldelige.

leticia skrev (7 timer siden):

mulighet til selvutvikling,

Jeg kaller dette egoisme.

leticia skrev (7 timer siden):

styre egen økonomi

Kvinner er de som styrer familieøkonimien, det har vært det i ganske så lang tid nå, selv på 1800 tallet og føre dette.

leticia skrev (7 timer siden):

Som jeg nevnte tidligere. Det blir minst "krig" mellom kjønnene jo mer likestilte de er.

Nei, kvinner liker menn som er over dem i status.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (7 minutter siden):

Jo, mat, vann, luft reproduksjon (denne er på sammfunns nivå) må oppfylles før sikkerhet fordi uten disse elementene så vil man dø (dø ut), sikkerhet før intimitet, og til luksusproblemene som du klager på er fraværende er nettopp dette luksusproblemer, og når noen klager på luksusproblemer så vender jeg det døve øret til. Selvrealisering er ett luksusproblem, de fleste greier seg til intimitet nivået.

Hm... så menn skal altså få oppleve selvrealisering, men ikke kvinner? Maslows teori handler om hva man må gjennom for å oppnå selvrealisering. De andre trinnene er bare hva man må ha i bunn for å nå det som er målet. Det er ikke et luksusproblem, men selve målet i livet. 

 

DjSlayer skrev (10 minutter siden):

Merkverdig dette, jeg har hørt om feminister som av en eller anleding har bestemt seg for å handikappe gutter for å få jenter frem, for en del år siden så var det en barnehagearbeider som tok i fra guttene lego brikkene og gav dem til jentene fordi hun viste at lego utvikler hjernen.

  Feminister er ikke ondskapsfulle monstre. Logg av youtube for en stund.

 

DjSlayer skrev (10 minutter siden):

Det er en del studier rundt dette, en viser at kvinner ikke legger merke til jobber menn gjør i huset for de er alt for selvopptatte, og en annen som sier at hvis menn gjør for mye husarbeide så ender det opp i skilsmisse, og hvis de gjør ting så får de kjeft for å gjøre tingen feil. Så derfor gjør menn veldig lite i hjemmet.

Det er større sjanse for skilsmisse hvis menn ikke bidrar hjemme. Jeg tenker det er større sannsynlighet for at menn ikke gjør husarbeid fordi de er 1. Late, eller 2. Anser dette som kvinnens ansvar

Manglende likestilling kan føre til at mødre blir stressa, slitne og etter hvert får ulike helseplager

Kvinner i likestilte parforhold er mer fornøyd enn kvinner i lite likestilte parforhold. Dersom man deler oppgavene hjemme likt, er det større sannsynlighet for kvinner å være fornøyd. 

https://www.klikk.no/foreldre/forskning-kvinner-og-menn-er-ikke-likestilte-i-hjemmet-dette-er-forskjellene-7326240

DjSlayer skrev (21 minutter siden):

Kanskje det er ditt perspekt som er virklighetsfjernt?

Nei virkelig ikke. 

 

DjSlayer skrev (21 minutter siden):

Kvinner er langt mere aggressive i forhold en menn, de er også like voldelige.

Voldsstatistikken er ikke enig med deg. Partnerdrapstatistikken er ikke enig med deg. Kvinner på krisesentre er ikke enig med deg. Og statistikken for hvilket kjønn som oftest havner i fengsel for vold er ikke enig med deg. 

 

DjSlayer skrev (24 minutter siden):

Kvinner er de som styrer familieøkonimien, det har vært det i ganske så lang tid nå, selv på 1800 tallet og føre dette.

Tull. Det er menn som sitter på de fleste verdiene i samfunnet, det er kvinner som har lavest inntekt og blir minstepensjonister. 

 

DjSlayer skrev (26 minutter siden):

Nei, kvinner liker menn som er over dem i status.

Ikke dette jeg snakket om. Jeg sa at det blir minst "krig" mellom kjønnene hvis de er likestilte. Det har ingenting å gjøre med at noen kvinner ønsker å være sammen med en mann med bedre inntekt enn dem selv. Mange kvinner bryr seg også fint lite om hva mannen tjener, meg inkludert. Vi har da tross alt egne jobber og styrer vår egen økonomi. 

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (19 timer siden):

Jeg tror ikke folk er så opptatt av å bli oppfattet som PK. De blir bare så lei disse såkalte "diskusjonene".

Og det er hva far-righters regner med. At fienden slites ut. Men istedenfor å delta i disse "diskusjonene" og sluke agnet, burde alle som ikke vil ha far right monsterpolitikk organisere sammen og starte sine egne samtaler.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Hm... så menn skal altså få oppleve selvrealisering,

Dette har jeg ikke sagt, og det vet du.

leticia skrev (1 time siden):

men selve målet i livet.

Nope. For noen så er målet en familie og barn kanskje barnebarn. Det er på intim nivået. Selvrealisering er egoistisk luksus, om noen oppnår dette så fint for dem, men at dette skal være en menneskerett er jeg ikke enig i.

leticia skrev (1 time siden):

Feminister er ikke ondskapsfulle monstre. Logg av youtube for en stund.

Logg av kvinneguiden for en stund.

leticia skrev (1 time siden):

Bare vås utført av feminister.

leticia skrev (1 time siden):

Voldsstatistikken er ikke enig med deg.

Menn er mest utsatt for vold mener du? Det var da virkelig tatt opp i dokumentaren som jeg linket til i første post.

leticia skrev (1 time siden):

Partnerdrapstatistikken er ikke enig med deg.

Her er ett råd til deg, denne statistikken er skummel å ta opp fordi jeg kan ta opp barnedrapstatistikken, eller kanskje si at dette er et kompetanseproblem kvinner har, når en kvinne holder en kjevle så vil de gjøre vondt, men når en mann holder en kjevle så vil du dø, jeg vil garantere deg at veldig mange kvinner burde vært arrestert for drapsforsøk, men av en eller annen grunn så skjer det ikke.

leticia skrev (2 timer siden):

Kvinner på krisesentre er ikke enig med deg.

Det finnes nesten ikke krisesenter for menn.

leticia skrev (2 timer siden):

Og statistikken for hvilket kjønn som oftest havner i fengsel for vold er ikke enig med deg.

Offrene for denne volden er andre menn. Det er kvinner som starter husbråket, og i 55% av tilfellene så er det de som starter volden også. Det er veldig dumt av deg å blande inn partnerdrap i slik statistikk for du vet ikke hvorfor dette skjer.

leticia skrev (2 timer siden):

Tull. Det er menn som sitter på de fleste verdiene i samfunnet,

Kvinners forbruk er 80% av det totale forbruket, hvor kommer disse pengene i fra?

leticia skrev (2 timer siden):

Ikke dette jeg snakket om. Jeg sa at det blir minst "krig" mellom kjønnene

Likestilling vil ikke fungere.

leticia skrev (2 timer siden):

blir minstepensjonister. 

Majoriteten av hjemløse er menn.

Valmeth skrev (1 time siden):

Hvor mange kjønnsduell-tråder trenger vi egentlig?

Egentlig så skulle dette ikke være en kjønnsduel tråd, men heller en påminnelse om den internasjonale mannedagen i går, men feminister kan ikke la den dagen gå uten konflikter.

Reg2000 skrev (1 time siden):

Det begynner å likne på et incel forum.

Med tanke på hvem som får de "positive" reaksjonene så likner det heller et forum fult av "simps"

AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Og det er hva far-righters regner med. At fienden slites ut. Men istedenfor å delta i disse "diskusjonene" og sluke agnet, burde alle som ikke vil ha far right monsterpolitikk organisere sammen og starte sine egne samtaler.

trådens hensikt er humanisme, ikke en høyre vs venstre debatt.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Dette har jeg ikke sagt, og det vet du.

Trenger ikke si det. Holdningen om at det er helt greit at kvinner ikke har behov for å være økonomisk selvstendige taler for seg. 

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Nope. For noen så er målet en familie og barn kanskje barnebarn. Det er på intim nivået. Selvrealisering er egoistisk luksus, om noen oppnår dette så fint for dem, men at dette skal være en menneskerett er jeg ikke enig i.

For noen få kanskje. Men for de aller fleste så trenger de mer enn familie og barn / barnebarn for å være et komplett menneske. 

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Menn er mest utsatt for vold mener du? Det var da virkelig tatt opp i dokumentaren som jeg linket til i første post.

 Menn er mest ansvarlig for vold. Jeg begynte faktisk å se på det du linket til å første post.Men hele seansen ble så latterlig at jeg kun greide et par minutter. 

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Logg av kvinneguiden for en stund.

Orker ikke kvinneguiden. Er for mye drama der. 

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Kvinners forbruk er 80% av det totale forbruket, hvor kommer disse pengene i fra?

Dette er løgn.

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Bare vås utført av feminister.

Selvfølgelig. All forskning som ikke passer inn i eget narrativ er feministers feil. 🤣

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Her er ett råd til deg, denne statistikken er skummel å ta opp fordi jeg kan ta opp barnedrapstatistikken, eller kanskje si at dette er et kompetanseproblem kvinner har, når en kvinne holder en kjevle så vil de gjøre vondt, men når en mann holder en kjevle så vil du dø, jeg vil garantere deg at veldig mange kvinner burde vært arrestert for drapsforsøk, men av en eller annen grunn så skjer det ikke.

Feil igjen. Fedre som går med selvmordstanker utgjør den største gruppen med barnedrap.

https://www.nrk.no/innlandet/forsker-om-barnedrap_-_-ofte-en-planlagt-handling-1.14210876

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Likestilling vil ikke fungere.

Likestilling fungerer veldig godt. 

 

DjSlayer skrev (38 minutter siden):

Majoriteten av hjemløse er menn.

I Norge så har vi et velferdssystem slik at ingen trenger å være hjemløse. 

 

Endret av leticia
tatt bort setninger
  • Liker 6
Lenke til kommentar
leticia skrev (11 timer siden):

Trenger ikke si det. Holdningen om at det er helt greit at kvinner ikke har behov for å være økonomisk selvstendige taler for seg. 

Dette er en holding jeg ikke har, vær økonomisk selvstendig om så ønskes men det vil komme med en kostnad. Om kvinner ønsker å ta ansvar så ta ansvar, det er det mange som ønsker kvinner skal gjøre.

leticia skrev (11 timer siden):

For noen få kanskje. Men for de aller fleste så trenger de mer enn familie og barn / barnebarn for å være et komplett menneske.

Luksus trengs ikke for å være ett komplett menneske, vær alene, dø alene og du ser hva som kompleterer deg. Minkpelsen som henger i skapet er veldig nødvendig på sykehjemmet.

leticia skrev (11 timer siden):

Dette er løgn.

Gå inn på nærmeste kjøpesenter og se hvem de fleste butikker henvender seg til så vil du se hvem som kontrolerer privatøkonomien.

leticia skrev (11 timer siden):

Feil igjen. Fedre som går med selvmordstanker utgjør den største gruppen med barnedrap.

https://www.nrk.no/innlandet/forsker-om-barnedrap_-_-ofte-en-planlagt-handling-1.14210876

Intresant, de fleste nasjoner raporter så er det moren som er statistiskt sett den som dreper barnene sine, hvorfor er denne statistikken anderledes i Norge, og hvorfor så spesifik?

leticia skrev (11 timer siden):

Likestilling fungerer veldig godt. 

Så du mener det er likestilling nå?

leticia skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig. All forskning som ikke passer inn i eget narrativ er feministers feil. 🤣

Forskning utført av feminster er ikke forskning jeg stoler på, de er som regel selvbekreftende.

leticia skrev (11 timer siden):

I Norge så har vi et velferdssystem slik at ingen trenger å være hjemløse.

Fremdeles så er dette ett problem i Norge.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (43 minutter siden):

Dette er en holding jeg ikke har, vær økonomisk selvstendig om så ønskes men det vil komme med en kostnad. Om kvinner ønsker å ta ansvar så ta ansvar, det er det mange som ønsker kvinner skal gjøre.

Likevel så gjør du altså feminisme og likestilling til fiender. At du ikke har denne holdningen blir dessverre lite troverdig når du skriver som du gjør. Og hvorfor skal det komme med en kostnad at man skal være økonomisk selvstendig. Og hvorfor skal denne kostnaden evt være annerledes for kvinner enn for menn?

 

DjSlayer skrev (45 minutter siden):

Luksus trengs ikke for å være ett komplett menneske, vær alene, dø alene og du ser hva som kompleterer deg. Minkpelsen som henger i skapet er veldig nødvendig på sykehjemmet.

Det er du som likestiller selvrealisering og luksus. Man er ikke alene og dør alene selv om man selvrealiserer seg selv. Verken som kvinne eller mann. 

 

DjSlayer skrev (1 time siden):

Fremdeles så er dette ett problem i Norge.

De som blir regnet som bostedsløse i Norge utgjør 3 325 personer. https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/faerre-bostedsloese-i-norge

Dette er altså ikke et stort problem. Men det er sant at flesteparten av de bostedsløse er menn. Men som jeg nevnte så må man ikke være bostedsløs, for man får faktisk hjelp av NAV til å skaffe seg et sted å sove slik at man slipper å sove ute hvis man selv vil. Men man kan jo ikke tvinge noen heller da hvis de ikke ønsker et sted å bo. 

DjSlayer skrev (51 minutter siden):

Så du mener det er likestilling nå?

I samfunnet som helhet nei. I vårt hjem ja. 

 

DjSlayer skrev (53 minutter siden):

Forskning utført av feminster er ikke forskning jeg stoler på, de er som regel selvbekreftende.

 

Hvordan vet du at forskningen er utført av feminister. Står det skrevet at de som har utført forskningen er feminister? Kanskje det rett og slett er slik at forskningen er riktig, men at du bare avviser den fordi den ikke passer inn i egen overbevisning om hvordan verden er. 

DjSlayer skrev (58 minutter siden):

 

Kvinner og menn bruker cirka like mye penger på forbruk ifølge statistisk sentralbyrå så de tallene dine om at kvinner står for 80 % av forbruket er altså fremdeles ikke sant. https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/forbruk/statistikk/forbruksundersokelsen

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Likevel så gjør du altså feminisme til fienden

Ja, så absolutt. En ondskap som segregerer kjønnene og gjør menn til hatobjekter er en ondskap, og jeg kan nok om dens historie så jeg kan med veldig god sikkerhet slå dette fast.

leticia skrev (2 timer siden):

likestilling

Er et flytende mål for feminster, ingenting er godt nok. Bare hør på deg selv om hvordan du ønsker selvrealisering som menn angivelig har retten til, ingen mann har retten til selvrealisering. Som jeg sier om og om igjen selvrealisering er egoistisk luksus. Selvfølgelig går denne likestillingen "nedover" i hireariket, som søppeltømmere, elektrikere, logistikk og rørleggere bare for å nevne noen av de viktigste jobbene menn gjør for å holde samfunnet gående. Hvis jeg ikke husker feil så er 8 av 10 de mest vikige jobbene er mansdominerte og de gjør disse fordi de må og motivasjonen er en kone og barn. Hvis de ikke får resultater av den sorten så vil disse jobbene ikke bli utført fordi de må søke oppover. Du derimot ønsker at kvinner skal "finne seg selv" og realisere seg selv, og de skal ha full rett til dette. Ja da må det gå som det går, rett til helvete. Hvem som eier eiendommer og er helt irrelevant for meg, luksusproblemer er ikke i min gate og jeg ignorerer de lett.

leticia skrev (2 timer siden):

Det er du som likestiller selvrealisering og luksus.

Fordi det er det.

leticia skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du at forskningen er utført av feminister. Står det skrevet at de som har utført forskningen er feminister? Kanskje det rett og slett er slik at forskningen er riktig, men at du bare avviser den fordi den ikke passer inn i egen overbevisning om hvordan verden er.

Jeg har sett bedre forsking takk, noe jeg tok utdrag av tidligere i tråden.

leticia skrev (2 timer siden):

Kvinner og menn bruker cirka like mye penger på forbruk ifølge statistisk sentralbyrå så de tallene dine om at kvinner står for 80 % av forbruket er altså fremdeles ikke sant

Hvem har størst forbrukermakt? Den studien din viser ikke dette.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (1 time siden):

Ja, så absolutt. En ondskap som segregerer kjønnene og gjør menn til hatobjekter er en ondskap, og jeg kan nok om dens historie så jeg kan med veldig god sikkerhet slå dette fast.

Jeg ser at du har misforstått fullstendig hva feminisme er. Og hvis du ønsker at det skal bli satt mer søkelys på menns problemer i samfunnet så er ikke den videoen og uttalelse om feminisme måten å gjøre dette på. Det finnes nok av  feminister som bidrar mer til å avhjelpe menns problemer i samfunnet enn den fremferden / vinklingen du selv tar. 

 

DjSlayer skrev (1 time siden):

Er et flytende mål for feminster, ingenting er godt nok. Bare hør på deg selv om hvordan du ønsker selvrealisering som menn angivelig har retten til, ingen mann har retten til selvrealisering. Som jeg sier om og om igjen selvrealisering er egoistisk luksus. Selvfølgelig går denne likestillingen "nedover" i hireariket, som søppeltømmere, elektrikere, logistikk og rørleggere bare for å nevne noen av de viktigste jobbene menn gjør for å holde samfunnet gående. Hvis jeg ikke husker feil så er 8 av 10 de mest vikige jobbene er mansdominerte og de gjør disse fordi de må og motivasjonen er en kone og barn. Hvis de ikke får resultater av den sorten så vil disse jobbene ikke bli utført fordi de må søke oppover. Du derimot ønsker at kvinner skal "finne seg selv" og realisere seg selv, og de skal ha full rett til dette. Ja da må det gå som det går, rett til helvete. Hvem som eier eiendommer og er helt irrelevant for meg, luksusproblemer er ikke i min gate og jeg ignorerer de lett.

Som svaret mitt over her,  for meg er det tydelig at du ikke har peiling på hva verken feminisme eller likestilling er. Det er ingen som påtar seg en bestemt type jobb fordi man må, eller fordi motivasjonen er kone og barn. (eller mann og barn). Man utdanner seg til det man ønsker å jobbe med.  Ja, jeg ønsker at kvinner skal få akkurat samme mulighet som menn, og at menn skal få akkurat samme mulighet som kvinner. Man finner vel knapt et yrke lenger i Norge i dag som er kun besatt av et kjønn. 

Så du tenker altså at kvinner ikke skal ha rett til å selvrealisere seg selv. Og likevel så påstår du at du ikke har noe imot at kvinner jobber, at de styrer egen økonomi osv. Det blir for mye selvmotsigelser i det du sier. 

 

DjSlayer skrev (1 time siden):

Fordi det er det.

Nei. Selvrealisering og luksus er ikke synonymer. 

 

DjSlayer skrev (1 time siden):

Jeg har sett bedre forsking takk, noe jeg tok utdrag av tidligere i tråden.

Ja ingenting slår ikke - fagfellevurdert "forskning" på youtube i visse miljøer :confused:

Endret av leticia
setningsendring
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (9 minutter siden):

Tror du virkelig dette? :blink:

Tror ikke, jeg vet. Fordi det er hva de sier, "vi skal fremheve kvinnen", "vi ønsker likestilling" hvor likestilling er la oss si top 10% av menn, alle menn under top 10% er ikke ekte menn og dermed segregering av kjønnene bortsett fra eliten. Dette er så enkelt å se igjennom så fort man kan lingoen.

 

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (32 minutter siden):

Tror ikke, jeg vet. Fordi det er hva de sier, "vi skal fremheve kvinnen", "vi ønsker likestilling" hvor likestilling er la oss si top 10% av menn, alle menn under top 10% er ikke ekte menn og dermed segregering av kjønnene bortsett fra eliten. Dette er så enkelt å se igjennom så fort man kan lingoen.

 

Når man har en ujevn maktbalanse mellom kjønnene i samfunnet og ønsker å jevne den ut så må man nødvendigvis fremheve det kjønnet som har hatt minst makt i flere årtusener. Men det samme gjelder på områder hvor menn er det kjønnet som har hatt minst å si, som f.eks når det gjelder omsorgsoppgaver. Vi lever i et land og en tid hvor man i utgangspunktet blir sett på som likestilte. Likevel så ser vi at vi enda har en vei å gå for at kvinner og menn skal bli likestilte på alle områder. Så fra min side så ønskes det mer likestilling enn nå, både for kvinner og for menn. Du vet, den ondskapsfulle feministen som ønsker å hjelpe menn til å få flere rettigheter og muligheter på områder de ikke er likestilte på i dag. 

Når det gjelder likestilling og top 10 % menn fantasien så har altså dette ikke noe med likestilling å gjøre. Hvis man ikke har en så fjern tanke da, om at nå kan faktisk kvinner velge sine menn selv uten å tenke på  om han kan gi henne et bra liv økonomisk. Nå er vi økonomisk selvstendige og uavhengige. Forstår det må være frustrerende for menn som ønsker å holde kvinner nede. Nå kan kvinner faktisk velge helt fritt blant menn som er interessante å stifte bekjentskap med. Og menn som hater feminisme, likestilling og at damer i mange tilfeller tjener mer enn dem selv står ikke høyt i kurs, og blir valgt bort. 

At man anser at man ikke er blant top 10 % menn og at det er derfor man ikke får seg dame. Da lurer man seg selv. Da er det ikke damer som er problemet her, men at man selv ikke syns at man er bra nok, og at man ser opp til andre menn som man føler er bra nok. Hint:  - For de aller fleste damer så holder det at man har en tiltrekkende personlighet. Altså at man behandler henne bra, ser på henne som likestilt / likeverdig og er oppmerksom på hennes behov også,  ikke bare på sine egne. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (5 minutter siden):

Når man har en ujevn maktbalanse mellom kjønnene i samfunnet og ønsker å jevne den ut så må man nødvendigvis fremheve det kjønnet som har hatt minst makt i flere årtusener.

Du er historieløs, og forøvrig tenke på forholdet mellom menn og kvinner som en maktkamp. Ja det sier sitt.

leticia skrev (15 minutter siden):

Men det samme gjelder på områder hvor menn er det kjønnet som har hatt minst å si, som f.eks når det gjelder omsorgsoppgaver.

Menn har alltid hatt en omsorgsoppgave for barnene. I det minste frem til den industrielle revolusjonen hvor arbeidsplassen ble flyttet fra hjemmet til fabrikkgulvet. De er faktist veldig flinke til det, muligens bedre en kvinner.

leticia skrev (19 minutter siden):

Forstår det må være frustrerende for menn som ønsker å holde kvinner nede.

Menn holder ikke kvinner nede og det er ikke noe ønske fra noen mann å holde kvinner nede, dette er fri fantasi fra feministers side.

leticia skrev (20 minutter siden):

Nå kan kvinner faktisk velge helt fritt blant menn som er interessante å stifte bekjentskap med.

Som er topp 10%.

leticia skrev (27 minutter siden):

Og menn som hater feminisme,

Hva med kvinner som hater feminismen? Jeg kan gi deg ett par eksempler på dette.

leticia skrev (28 minutter siden):

Og menn som hater feminisme, likestilling og at damer i mange tilfeller tjener mer enn dem selv står ikke høyt i kurs, og blir valgt bort

Jeg har allerede sagt mitt om hvordan feminister definerer likestilling, og kvinnelige feminster burde bli valgt bort av menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (23 minutter siden):

Du er historieløs, og forøvrig tenke på forholdet mellom menn og kvinner som en maktkamp. Ja det sier sitt

Tusen takk :) Det sies at en god latter forlenger livet.  

 

DjSlayer skrev (23 minutter siden):

Menn har alltid hatt en omsorgsoppgave for barnene. I det minste frem til den industrielle revolusjonen hvor arbeidsplassen ble flyttet fra hjemmet til fabrikkgulvet. De er faktist veldig flinke til det, muligens bedre en kvinner.

Nei, ikke omsorgsoppgave i samme grad som kvinner. Noen menn er flinke med barna (og kvinnene) sine ja. Menn som hater feminisme (likestilling) er derimot ikke særlig flinke, for de vil jo ikke prioritere å tilbringe tid med barna siden dette anser de som kvinnens oppgave. 

DjSlayer skrev (23 minutter siden):

Menn holder ikke kvinner nede og det er ikke noe ønske fra noen mann å holde kvinner nede, dette er fri fantasi fra feministers side.

leticia skrev (57 minutter siden):

Joda mange menn ønsker å holde kvinner nede. Det er bare å se på gutteklubben grei i styrerommene det, partnerdrapstatistikken osv. Menn som er imot likestilling søker å holde kvinner nede. 

 

DjSlayer skrev (23 minutter siden):

Som er topp 10%.

Dette er jo bare tull. Det er ikke kun 10 % menn som har kjæreste / samboer / kone. 

 

DjSlayer skrev (23 minutter siden):

Jeg har allerede sagt mitt om hvordan feminister definerer likestilling, og kvinnelige feminster burde bli valgt bort av menn.

Du kan ikke lage egne definisjoner på hvordan andre folk definerer likestilling. Likestilling har sin egen definisjon. Jeg tenker at vi følger den definisjonen jeg :) 

Endret av leticia
endret siste setning
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...