Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kald Peugeot.


Firelude

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg er eier av Peugeot Expert - 2013 mod. Den er kald! Er det virkelig så dårlig varmeapparat i disse kassevognene? Motoren blir varm...iflg instrumentet men det virker som at varmeapparatregistret er for lite? Er noe pussig pga denne bilen kan leveres som personbil...heter vel da Fiat. Skal bytte termostat men det hjelper vel ingenting  på kupevarmen.. Kanskje jeg først skal kjøre noe renselurium igjenom systemet først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Firelude said:

Heisann folkens! Jeg er eier av Peugeot Expert - 2013 mod. Den er kald! Er det virkelig så dårlig varmeapparat i disse kassevognene? Motoren blir varm...iflg instrumentet men det virker som at varmeapparatregistret er for lite? Er noe pussig pga denne bilen kan leveres som personbil...heter vel da Fiat. Skal bytte termostat men det hjelper vel ingenting  på kupevarmen.. Kanskje jeg først skal kjøre noe renselurium igjenom systemet først?

Bytte av termostat KAN hjelpe på kupevarmen: Hvis termostaten er gåen så den ikke stenges (ordentlig), så blir det ikke ordentlig varme i kjølevannet til motoren. Det kan igjen gi lite varme til varmeapparatet.

I ditt tilfelle så kan det hende det ikke hjelper hvis instrumentene stemmer og motortemperaturen blir som den skal i forbindelse med kjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å begynne å fitle med å bytte termostat uten å vite hva som faktisk er årsaken, på en såvidt ny bil, høres ikke særlig gjennomtenkt ut. Få heller målt temperatur på de relevante stedene og sammenlign dette opp mot data til bilen før du gjør noe. Få sjekket kjølevæske med rette redskaper uten å synse er og en grei start. 

Hvilken motor er det, hvor langt kjørt, er service overholdt eller er det foretatt av noen uten fagkunnskap, etc etc.... 😊👍

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...