Gå til innhold

Ikke nok å være god


Godnok

Anbefalte innlegg

DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Det har jeg aldri påstått, jeg har alltid vært veldig klar på at det er ideologien som er ond, og at den skaper onde mennesker.

Hør på din egen setning. Idiologien er ond og skaper onde mennesker, som da er feminister. Da sier du at feminister er ond.

DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Dette er hva man kaller å flytte målposten, og er en ondskap i seg selv.

Du begrenser menneskesinnet med påstanden din. Fin det bare en måte å lese bilbelen på? Vet du hvor mange Religioner basert på den boken som fins? Hvor mange menigheter som fins? Hvor mange individuelle tanker det fins i en meninghet? Dette er et alvorlig punkt. Du tenker sort/hvitt om mennesker, en mal som INGEN mennesker faktisk passer inn i. Det er ikke å flytte målposten, det er å være menneske.

Videre, alle disse menneskene er under utvikling. De starter med én tanke, og kan havne helt uvilkårlig opp med en annen. Hvis mennesker ikke kan flytte målposter, så går vi alle rundt i bleier med et ordforråd på 10 ord. Du må jo selv se at dette blir hull i hodet?

Jeg kan skjønne at at har opplevd skuffelser rundt det å bli lovet ting som senere har endret seg, eller som folk ikke mente, eller klarte og innfri. Det er ganske vondt å oppleve. Jeg liker heller ikke når det skjer mot meg, og jeg tar det som et dårlig karakter-trekk på medmennesker. Men jeg klarer også å se at det noen ganger er fullstendig rett, at omgivelsene eller situasjonen har endret seg, og at det er min såre rumpe som egentlig er problemet.

DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke laget en egen historie om feminister, det er feminismens historie jeg har studert og i den så finnes det markante feminister deriblant en CIA agent, forfalskning av [Domestic Violence] studier igjenom Duluth modellen, og generell demonisering av mennesker helt og holdent basert på uforandelige egenskaper som hudfarge og kjønn. Ja en andel av suffragettene i USA var også medlemmer av Klanen (KKK) siden svarte menn fikk faktiskt stemmerett etter deres innsatts i en krig (som alle menn også fikk stemmerett for deres plikt i krigstid). Dette er bare en liten del av feminismens historie.

Jeg bor i norge. Ingenting av historien din om feminister er relevant for meg. Har ikke lest om, og bryr meg ikke om. USA er et søppel-land jeg prøver å unngå så langt det lar seg gjøre. Og heldigvis er det et atlanterhav i mellom meg og USA.

DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Nope, fordi logikken din feiler alerede på første punkt.

Ok. Jeg glemte at du har en overordnet intelligens som vet og kan alt bedre enn alle andre i verden, og at du dermed må fortelle alle hva de tenker og mener. Kanskje vi skulle lage en egen tråd for det. En hvor vi kan spørre deg hva vi mener om ting?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, bzzlink said:

Man skal være snill og god, og forsøke å se det beste i alle. Være inkluderende og ha alle med på leken, og tilgi.

Hvorfor ikke være dyktig og fair i stedet?

Hvis man skal se det beste i folk må man i det minste se forbi om folk er snille og gode. Det er tomme egenskaper som er tillært. Du kan pynte en gris og den ruller seg i søla og du kan lakkere en gjennomrustet bil uten at den blir mer kjørbar.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg bor i et land der man jobber mer og mer for at det er hvem man er som betyr noe, og ikke hvilket kjønn man har. Og det er det som er feminisme; at hvilket kjønn man har ikke skal være retningsgivende for muligheter og sosiale (tvangs)normer.

Jeg synes det er dritskummelt at enkelte her mener at det er "urettferdig" at kvinner skal ha rettigheter. Det at noen får rettigheter betyr ikke at du må miste noen... 

Kjenner til flere menn som (for å bruke et fordomsfullt og virkelighetsfjernt incel-språk) ikke akkurat er "chad" eller "alfa". Men de er bra folk. Og for noen fine, skikkelige damer de har da gitt! Holdt sammen lenge har de óg! Skulle tru at mye av det som påstås i denne tråden... ikke stemmer?

Jeg setter i alle fall mye mer pris mine venner/venninner og partnere som ikke er låst 170 år tilbake, og ser at vi/de trives veldig godt med det. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar

Man kan kanskje håpe at folk har misforstått. På vestlandet betyr i alle fall gode folk de som er dyktige og det samme i USA med "good people", fast der kan det også bety de som gjør godt. Noe annet er dog verdt å bemerke seg hvis man drar til veslandet så betyr ikke "klar" at man er forberedt, det betyr at man er sliten "Off, æ e så klar." "I e fole klar no." Se på kroppsspråket, så skjønner man det meste selv om ordene ikke gir mening.

1 hour ago, panzerwolf said:

Jeg er så glad for at jeg bor i et land der man jobber mer og mer for at det er hvem man er som betyr noe, og ikke hvilket kjønn man har. Og det er det som er feminisme; at hvilket kjønn man har ikke skal være retningsgivende for muligheter og sosiale (tvangs)normer.

Hva har landet du bor i med saken å gjøre?
Hvis du er dyktig spiller det liten rolle hvem du er, Folk ser at du har ferdigheter. Selv i gamle dager kunne noen ha funnet på å si at hun var atskillig dyktig til å være kvinne. Ingen kan fornekte dugelighet, den snakker for seg selv.

Det er ubrukelige folk som trenger slike mekanismer, folk som ikke duger men som trekker frem at de er like mye verdt på tross av kjønn, etnisitet, religiøs tilknytning osv. Sannheten er at den som er elendig er elendig uavhengig av hvem eller hva denne er.

Norge er et drittland hvor politikere som kommer rett fra skolebenken snakker om mer likhet enten folk duger eller ei.

Hvis man ikke duger, skal selv det lille man har tas bort. Det står i biblen.

Quote

For whoever has, to him more shall be given, and he will have an abundance; but whoever does not have, even what he has shall be taken away from him

Slik skal det være og slik må det være.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er ikke sjeldent at når nordmenn blir beskrevet så nevnes Janteloven, men min oppfatning er at Janteloven er så utrolig lite aktuell for å beskrive atferd i det norske sammfunnet i dag. Ja, det er omtrent stikk motsatt av Janteloven. Er du snill og god, blir du gjerne utnyttet og tråkket på. Det må man passe seg for. Man må kunne stå opp for seg selv. Pass bare på å ikke bli en egoist slik som så mange andre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bestemor lærte meg å være snill. Det tapte jeg på, Samfunnet krevde at man var tøff og ikke lot seg tråkke på. Så lærte jeg mye annet konstruktivt av min bestemor, men akkurat det med å være snill har aldri ført noe godt med seg for meg. Jeg kan skrive flere romaner eller ei tykk novellesamling om all møkka som har tilfalt meg ved å være snill som dagen er lang.

Som sjefsbølla sa "Det er ikke artig å plage deg noe mer etter at du begynte å ta igjen."  Hvilken vei kom jeg ved å være snill når de kule folka sier "Vi liker deg ikke og vi synes at du er stygg." Man kan vende det andre kinnet til, men så har man bare to kinn. Den som er snill får ta imot den møkka som kommer.

Snille folk blir utnyttet. Folk som kun sier ja, når det viktigste ordet i vokabularet er Nei. Jeg vet om en som var så snill at han lot en tulling bo gratis hos seg i 5 år. Ikke bare fikk han ikke noe vederlag, han ble sittende igjen med ei regning på 100k også etter han som stakk.

Hvis man slår opp ordet "snill" ser man at det er lagt til betydninger som ikke er direkte gunstige å inneha. Opprinnelig fra norrønt av betydde det rask, klok, dyktig, god osv, men så har det gått noen år. I dag kan det bety veloppdragen, medgjørlig, føyelig, dumsnill osv. Veloppdragen, men hva mer og kan du stå imot det som kommer? Jeg kunne tenke meg få få lagt til betydningene "godtroende fjott og forsvarsløs tulling" Folk kan si "det var snilt av deg å komme" les: jeg har egentlig ikke sett for meg at noen ville komme uten vederlag, men så har jeg heldigvis dumme deg. Snille deg, bra for meg dumt for deg.

Jeg tenker stort sett folk som er enkle å ha med å gjøre og føyer seg for andre eller lar seg tråkke på, når jeg hører snill. "Har du møtt han nye arbeideren/sjefen? — Ja, han er snill" Ikke akkurat hva man ønsker å høre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Å være snill funker sikkert bra for jenter, men ikke gutter. Når gutter ser hvor lite verdt det å kun være snill er, blir de altfor harde og sinte, og skylder på feminiseringen av samfunnet eller noe sånt. De føler seg rett og slett lurt, eller sint fordi de ikke hadde noen gode mannlige rollemodeller når de vokste opp. 

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (24 minutter siden):

Å være snill funker sikkert bra for jenter, men ikke gutter. Når gutter ser hvor lite verdt det å kun være snill er, blir de altfor harde og sinte, og skylder på feminiseringen av samfunnet eller noe sånt. De føler seg rett og slett lurt, eller sint fordi de ikke hadde noen gode mannlige rollemodeller når de vokste opp. 

Ok, forklar meg hvor det funker bra for jenter å være snill? Gi meg et eksempel.

Når man er nedlåst i en bunker hos en prepper?

Endret av Neffi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (7 timer siden):

Hør på din egen setning. Idiologien er ond og skaper onde mennesker, som da er feminister. Da sier du at feminister er ond.

Du er ingen god person, du løper i forsvar for en ond ideologi. Objektivt sett værre en nazismen eller ekstreme høyre, hvor de prøver "bare" å segregere basert på rase, det kan teoretisk fungere men er også urealistisk i dagens samfunn. Det jeg derimot ikke sier er at du er i klassen Valeri Solanas eller en suffragette som sender brevbomber. Denne ideologien MÅ beseires fordi fremtiden ser ikke bra ut nå med den økende segregeringen av menn og kvinner. Noen menn føler seg kriminelle bare når de gjør tilnærmelser til en kvinne, dette takket være #metoo, #timesup, og den Gillette reklamen som ble publisert for noen år siden bare for å nevne ett par ting. Det er forøvrig DU som startet dette vårset med å sammenligne meg med Breivik, du aner ingenting om mitt ideologiske perspektiv eller motiver.

Neffi skrev (8 timer siden):

Du begrenser menneskesinnet med påstanden din. Fin det bare en måte å lese bilbelen på?

Jeg er ateist, jeg har alltid vært ateist og jeg leser ikke bibelen. Jeg har derimot skapt en moralsk pyramide basert på humanistiske "synder" man ikke skal gjøre, der havner feminismen på toppen. Skjemme noen ut for sin seksualitet, rasisme og sexisme (enkelt fortalt) og feminsimen er skyldig i alle disse "syndene" og samtidig så anklager de som forfekter denne ideologien alle de som er motstandere av feminismen for disse "syndene". Ikke sier jeg at DU gjør dette men du forsvarer ideologien.

Neffi skrev (9 timer siden):

Du tenker sort/hvitt om mennesker,

Er det en ting jeg ikke gjør så er det dette.

Neffi skrev (9 timer siden):

Jeg kan skjønne at at har opplevd skuffelser rundt det å bli lovet ting som senere har endret seg, eller som folk ikke mente, eller klarte og innfri.

Ser ikke relevansen, jeg tenker på mennesket og dets fremtid, ikke på hvilke skuffelser jeg har opplevd igjennom mitt liv. De er ikke relevante for diskusjonen.

Neffi skrev (9 timer siden):

Jeg bor i norge. Ingenting av historien din om feminister er relevant for meg. Har ikke lest om, og bryr meg ikke om. USA er et søppel-land jeg prøver å unngå så langt det lar seg gjøre. Og heldigvis er det et atlanterhav i mellom meg og USA.

Vi importerer veldig mange ideer fra USA, deriblant feminismen. Selv om Charles Fourier var fransk og var opprinnelsen for ideen om feminisme så ble den eksportert til USA og vidre refinert der og dermed også igjenom akademia eksportert til Norge. Dessuten England hadde også suffrogetter. Vi lever ikke i ett lukket land.

Jeg har forøvrig lest noen av dine andre poster, og det er mulig jeg tar feil men jeg synes du burde lese denne artikkelen:

https://www.spiked-online.com/2016/02/10/how-i-became-a-feminist-victim/#.V_kmKSSClNb

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (16 timer siden):

Hva har landet du bor i med saken å gjøre?

Jeg har to døtre. Tror du de ville hatt de samme mulighetene i de fleste andre land i verden? Tror du min eldste som har funnet ut at hun er et ledertalent og elsker lederjobber kunne få benyttet dette talentet i alle andre verdens land? Landet du bor i har mye med saken å gjøre.

Sitat

Hvis du er dyktig spiller det liten rolle hvem du er, Folk ser at du har ferdigheter. Selv i gamle dager kunne noen ha funnet på å si at hun var atskillig dyktig til å være kvinne. Ingen kan fornekte dugelighet, den snakker for seg selv.

Dette viser med all tydelighet at du enten ikke aner noe om historie, eller totalt fornekter den. Gå 100 eller 200 år tilbake i tid og fortell meg hva som skjedde med en kvinne som ønsket å jobbe som lege, forsker, leder, forfatter, kunstner eller nesten hva som helst.

De ble ikke på noen måte anerkjent for det de kunne, men ble fortalt at ja da, dyktig til å være kvinne, men plassen din er mann, barn og familie. De fikk aldri mulighet til å bruke evnene sine og leve det livet de ønsket. 

Så jo, historien er full av dyktige kvinner hvor deres dugelighet ble fornektet, fordi de prøvde seg på det som var menns domene. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (13 timer siden):

Du er ingen god person, du løper i forsvar for en ond ideologi. Objektivt sett værre en nazismen eller ekstreme høyre, hvor de prøver "bare" å segregere basert på rase, det kan teoretisk fungere men er også urealistisk i dagens samfunn. Det jeg derimot ikke sier er at du er i klassen Valeri Solanas eller en suffragette som sender brevbomber. Denne ideologien MÅ beseires fordi fremtiden ser ikke bra ut nå med den økende segregeringen av menn og kvinner. Noen menn føler seg kriminelle bare når de gjør tilnærmelser til en kvinne, dette takket være #metoo, #timesup, og den Gillette reklamen som ble publisert for noen år siden bare for å nevne ett par ting. Det er forøvrig DU som startet dette vårset med å sammenligne meg med Breivik, du aner ingenting om mitt ideologiske perspektiv eller motiver.

#metoo handlet om at man ikke skal bruke sin maktposisjon på jobb for egen seksuell interesse. Det gjelder begge kjønn. Du kan fremdeles prøve deg på damer på byen. Bare ikke på jobb. Jobben din betaler deg for å gjøre jobben din, ikke for å tilfredstille ens seksuelle lyster. Det er ikke vanskelig å forholde seg til. Det gjelder jo like mye for meg som for deg. Jeg kan ikke bryte ut av meg at sjefen min er sexy, selv om han er det. Grei skuring. Vi overlever det óg.

DjSlayer skrev (13 timer siden):

Jeg er ateist, jeg har alltid vært ateist og jeg leser ikke bibelen. Jeg har derimot skapt en moralsk pyramide basert på humanistiske "synder" man ikke skal gjøre, der havner feminismen på toppen. Skjemme noen ut for sin seksualitet, rasisme og sexisme (enkelt fortalt) og feminsimen er skyldig i alle disse "syndene" og samtidig så anklager de som forfekter denne ideologien alle de som er motstandere av feminismen for disse "syndene". Ikke sier jeg at DU gjør dette men du forsvarer ideologien.

Nå var ikke poenget mitt hvilken tro man har, men at tro er individuelt. Det er mange måter å forstå et konsept på. Så enkelt. At du ikke tok budskapet ligger nettopp i poenget mitt. At du ikke ser individ, men merkelapper.

DjSlayer skrev (13 timer siden):

Ser ikke relevansen, jeg tenker på mennesket og dets fremtid, ikke på hvilke skuffelser jeg har opplevd igjennom mitt liv. De er ikke relevante for diskusjonen.

Du gjentar og gjentar poenget med å flytte målposten. Vi, mennesker, er på en utviklingsreise. For å få det til må vi flytte litt på alt mulig rart. At du sliter med det konseptet tror jeg så absolutt bunner i dine egne skuffelser, og det blir relevant, siden det er du som svarer på mine kommentarer. Det er ikke en ideologi eller et partiprogram som svarer meg. Det er du. Du alene.

DjSlayer skrev (13 timer siden):

Vi importerer veldig mange ideer fra USA, deriblant feminismen. Selv om Charles Fourier var fransk og var opprinnelsen for ideen om feminisme så ble den eksportert til USA og vidre refinert der og dermed også igjenom akademia eksportert til Norge. Dessuten England hadde også suffrogetter. Vi lever ikke i ett lukket land.

Jeg importerer ikke noe fra USA. Du gjør det. 

DjSlayer skrev (13 timer siden):

Jeg har forøvrig lest noen av dine andre poster, og det er mulig jeg tar feil men jeg synes du burde lese denne artikkelen:

https://www.spiked-online.com/2016/02/10/how-i-became-a-feminist-victim/#.V_kmKSSClNb

Leste artikkelen og joda, den har et poeng. I praksis; å føle seg liten gjør en fort til offer. Jeg føler meg ikke liten som feminist. Så dermed ser jeg ikke relevansen. At 15-18 åringer føler seg små og svake ved å lytte til feminister, så tenker jeg det handler mer om kildekritikk og umodenhet enn feminisme. 15-18 åringer føler seg nok små fordi de er på let etter egen identitet, ikke på grunn av feminisme. Når jeg sier på let etter identitet, så mener ikke jeg nødvendigvis kjønnsidentitet, men identitet som i "Hva liker jeg", "Hva liker jeg ikke", "Hva tror jeg på", "Vet jeg nok til å ta informerte valg om meg selv". slike identitets-spørsmål.

Endret av Neffi
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (17 timer siden):

Å være snill funker sikkert bra for jenter, men ikke gutter. Når gutter ser hvor lite verdt det å kun være snill er, blir de altfor harde og sinte, og skylder på feminiseringen av samfunnet eller noe sånt. De føler seg rett og slett lurt, eller sint fordi de ikke hadde noen gode mannlige rollemodeller når de vokste opp. 

Der har du et godt poeng. Det nok å være snill for kvinner, men ikke for menn. Fordi menn i hovedsak velger kvinner som er pene, fruktbare, snille og artige. Kvinner velger menn som er kjekke, arbeidsomme, snille, tøffe mentalt, smarte og sterke. 

De aller fleste kvinner (90%+)er i fra naturen pene nok og fruktbare nok for en eller annen mann. De er, dersom de vil, snille nok og artige nok. 

For menn derimot tar det god opplæring fra foreldrenes side, arbeid og hell med naturen for å nå opp til kravene. Å være god er så lite av hva en mann må ha.

Endret av qwerty11
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

#metoo handlet om at man ikke skal bruke sin maktposisjon på jobb for egen seksuell interesse. Det gjelder begge kjønn.

Lol? Nei, kanskje dette er hva du tror men ikke hva som skjedde i praksis.

Neffi skrev (6 minutter siden):

Du kan fremdeles prøve deg på damer på byen. Bare ikke på jobb. Jobben din betaler deg for å gjøre jobben din, ikke for å tilfredstille ens seksuelle lyster.

Sosialisering på jobben handler ikke alltid om sex, ikke alle tilnærmelser handler heller ikke om tilfeldig sengehygge. Noen leter faktiskt etter ett fast forhold og de guttene/mennene er også de som er mest redde for å bryte sosiale tabuer, som #metoo og #timesup skapte. De som ikke er redde for dette tabuet er de som også har sosiopatiske tendenser og ikke verdens beste livspartner. Forøvrig hvis jeg ikke husker feil så er arbeidsplassen en av de stedene man statisktiskt sett finner seg en livspartner, og livspartnere er hva samfunnet trenger, ikke tilfeldige hook-ups.

Neffi skrev (7 timer siden):

Vi, mennesker, er på en utviklingsreise.

Er det slike poster du har på facebook? Dette er bare vås, og hvis du har noen menn på vennelisten så vil de irritere seg grønne over slikt. Feminister er vell kjent for å flytte målposten når man spør dem hva de ønsker å oppnå, og nå er det på tide å stoppe. Ellers så ødelegger de alt, og da mener jeg alt.

Neffi skrev (7 timer siden):

At du sliter med det konseptet tror jeg så absolutt bunner i dine egne skuffelser,

JEG ER IKKE EN DEL AV DISKUSJONEN! Få det med deg.

Neffi skrev (7 timer siden):

Det er ikke en ideologi eller et partiporgram

Det er så absolutt en ideologi som svarer deg, men ikke et partiprogram. Intet parti har mot til å representere min ideologi, og det vil kanskje snart bli klart for deg hvilken ideologi jeg representerer. Jeg skriver kanskje fordi det er ikke alltid mennesker er villige til å forstå hva jeg forfekter, og ikke er de villige til å forstå hva slags konsekvenser vi vil erfare hvis vi ikke tar grep.

Neffi skrev (7 timer siden):

Jeg importerer ikke noe fra USA. Du gjør det.

Jeg viser deg hvilke ideer vi importerer i fra utlandet og så anklager meg for å importere disse ideene?

Neffi skrev (7 timer siden):

Leste artikkelen og joda, den har et poeng. I praksis; å føle seg liten gjør en fort til offer. Jeg føler meg ikke liten som feminist. Så dermed ser jeg ikke relevansen. At 15-18 åringer føler seg små og svake ved å lytte til feminister, så tenker jeg det handler mer om kildekritikk og umodenhet enn feminisme. 15-18 åringer føler seg nok små fordi de er på let etter egen identitet, ikke på grunn av feminisme. Når jeg sier på let etter identitet, så mener ikke jeg nødvendigvis kjønnsidentitet, men identitet som i "Hva liker jeg", "Hva liker jeg ikke", "Hva tror jeg på", "Vet jeg nok til å ta informerte valg om meg selv". slike identitets-spørsmål.

Hvis det var det du fikk ut av artikkelen så burde du lese den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...