Gå til innhold

Pentium 4 EE 3,4 GHz i salg


Anbefalte innlegg

Er AMD Athlon 64 3400+ like bra?

Athlon64 3400+ har ca samme ytelse (+- et par prosent), men til en langt lavere pris. Det vil jeg si er langt bedre. P4EE koster vanvittig mye. Dersom den blir som P4EE 3.2 vil den ikke komme i salg heller og kun bli en papirlansert CPU.

 

64-its OS har blitt nevnt. Det vil trolig gi et sted fra 0-20% ytelsesforbedring (0% i Office og mye i krevende oppgaver som spill, Photoshop osv). Da vil faktisk en Athlon 64 3000+ kunne slå en P4EE 3.4 i svært mange oppgaver, men vi vet ikke ennå. Når MS lanserer WinXP 64 får vi se.. Så må applikasjoner komme også.

 

Konklusjon se bort fra P4EE (som uansett ikke selges noen steder...) og FX og se på om dere skal kjøpe Athlon64 eller P4C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apropo Psdata og andre som selger EE...

Ingen tar inn en så dyr CPU, særlig når etterspørselen er så lav,, de har rett og slett ikke råd,, ser de fleste har den som bestillingsvare..

Har de den liggende 2mnd vil de tape penger på å ha den...

 

Det er ikke mye en nettbutikk tjener på å selge 1 cpu..

Sånn av erfaring fra e jeg kjenner har drevet sjappe, var det snakk om 70-120kr per cpu,, veldig avhengig av hvor store parti de tar inn, dvs 500\1000\5000

 

Noe annet enn klesbutikker etc. som sjelden har en lavere inntjening enn 100-200%,,, tenk over det neste gang du handler en bukse på 90% salg, at butikken fortsatt tjener bra... :scared:

 

( Ville du egentlig gått med navnet til din kamerats bestefar på boxern? og i tillegg betale dyrt for det.) :laugh:

 

: noen som blir med å starter sjappe? Nerdedata.no,, og sponse HARDWARE.NO med masse godbiter så vi har noe å lese... :thumbs:

Tsjinng Tsjinng...$$

Lenke til kommentar
Tja noen må det vel vere som vil ha dem siden psdata gikk tom samme dag som dem fikk de inn :)

Vet du hvor mange som kom inn? Morsomt å testa ut en sånn en!

Nei det vet jeg ikke men en så dyr sak tar de vel neppe mer enn 5 eller 10 stykk av maks.

Det kom inn 5 stk 3.2EE. Tror faktisk de fleste gikk til det Matematiske Universitetet i Oslo, hvis jeg ikke husker feil :)

 

Gikk ett par tre igjennom produksjonen vår på Mandag vet jeg. Fikk desverre ikke tid til å få testet de.......

 

Kanskje jeg får testet de neste gang vi får inn noen..... :yes:

Lenke til kommentar
Tja noen må det vel vere som vil ha dem siden psdata gikk tom samme dag som dem fikk de inn :)

Vet du hvor mange som kom inn? Morsomt å testa ut en sånn en!

Nei det vet jeg ikke men en så dyr sak tar de vel neppe mer enn 5 eller 10 stykk av maks.

Det kom inn 5 stk 3.2EE. Tror faktisk de fleste gikk til det Matematiske Universitetet i Oslo, hvis jeg ikke husker feil :)

 

Gikk ett par tre igjennom produksjonen vår på Mandag vet jeg. Fikk desverre ikke tid til å få testet de.......

 

Kanskje jeg får testet de neste gang vi får inn noen..... :yes:

Det matematiske universitetet i oslo? hva/hvor er det?

Lenke til kommentar
Det er sikkert "det matematiske institutt" ved universitetet i oslo han mener...

Stemmer det. Var det det matematiske institutt i Oslo jeg mente :)

 

Kanskje jeg kan smiske litt på Intel å få tilsendt en sample til jobb??? Kan jo fyre på de med at jeg fikk en A64 3400+ til test lenge før den ble lansert. Tviler på at de vil være noe dårligere.......

Lenke til kommentar
Det er sikkert "det matematiske institutt" ved universitetet i oslo han mener...

Stemmer det. Var det det matematiske institutt i Oslo jeg mente :)

 

Kanskje jeg kan smiske litt på Intel å få tilsendt en sample til jobb??? Kan jo fyre på de med at jeg fikk en A64 3400+ til test lenge før den ble lansert. Tviler på at de vil være noe dårligere.......

Ahh. Det var godt brukte skattepenger.

 

edit: kanskje de heller kunne brukt noen av pengene til å bytte ut de usannsynelig treige p!!!500 maskinene de har stående?

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Jeg vil også anta at de som har "behov" for en slik CPU heller vil kjøpe et dualsystem og i alle tilfeller bruke REG ECC minne. Det gir tross alt bedre stabilitet og det er vel en grunn for at alle servere bruker REG ECC.

Ja, og REG/ECC minne er heller ikke nevneverdig dyrere enn standard (ubufret) minne idag. F.eks. Corsair TwinX1024RE-3200LL (REG/ECC) koster bare kr. 364 mer enn Corsair TwinX1024-3200LL...

Apropo den lave prisforskjellen: Er det mulig å bruke ECC/REG minne på Athlon64 (Socket 754)? Altså for å bedre minne-stabiliteten uten å måtte kjøpe den dyre Athlon64 FX?

 

(Jeg likte særlig den kjekke chipkill-muligheten)

Nei, Athlon 64 støtter dessverre ikke REG/ECC minne såvidt jeg vet. ChipKill er kjekt å ha ja, men du kan jo alltids kjøpe en billigere Opteron istedet da :)

Lenke til kommentar
Det kom inn 5 stk 3.2EE. Tror faktisk de fleste gikk til det Matematiske Universitetet i Oslo, hvis jeg ikke husker feil :)

 

Steike. 50000 på CPU'er. Noe sier meg at det er Januar og kontoen for en gangs skyld må være stinn av overføringer og forskningsmidler. ;-)

 

 

Vil tro at det er et særdeles begrenset kjøpere til en slik CPU. Blant nerder er den for dyr og de bedriftene som har nok penger _og_ trenger såpass mye datakraft har en tendens til å enten kjøpe SMP arbeidsstasjoner, stormaskiner eller clustere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...