Gå til innhold

Hjelp til valg av ny laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Resort skrev (11 minutter siden):

Er ikke noe fan av chromebooks^ Liker ikke designet heller.

Støttes

Resort skrev (2 minutter siden):

Yup, ser ikke ut til at den med 8gb RAM er på tilbud. 

Personlig ville jeg bare gått for den du linket til i første omgang. 
i7 CPU vs i5 CPU  + 8gb RAM ekstra er alltid ålreit å ha. 

Har vært litt uoffisiell supportavdeling for div familiemedlemmer osv, og de har sagt akkurat det du sier i åpningsposten din. 
De skal "kun surfe VG og Facebook", ingenting annet. 

Så går de og kjøper den aller billigste laptopen de finner (og dermed også den med lavest ytelse) og plutselig trenger de hjelp fordi datamaskinen plutselig var så treg. Så viser det seg at de hadde plutselig behov for å streame litt NetFlix, drive litt med tekstbehandling, arkivere de siste 10 årene med bilder fra mobil og kamera osvosv. 

Så fortalte jeg at dersom de skal gjøre alt dette så er det greit med en litt kraftigere datamaskin, de går ut og kjøper den billigste maskinen de finner og vi kjører samme syklus en gang til. :)

Legg deg alltid litt over minstekravet med mindre du kan garantere for deg selv at den laptopen kun skal benyttes til DC og YT. Plutselig rakner hoveddataen din hvis det er noe du bruker, og du må bruke den til jobb eller andre ting. 
Evnt finner du ut at du vil studere litt om 2-3 år og da er det greit å fremdeles ha en laptop som har litt ekstra futt. 


Tror du ville blitt fornøyd med den, og da har du også data i mange år så lenge du ikke skal bruke den til veldig tunge oppgaver. 

Er tross alt bedre å bruke 8 000,- på laptop som byttes ut en gang pr 6. år kontra 4 000,- på laptop som må byttes ut pr 2. år fordi den er akkurat treg nok til å irritere deg. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cyrio skrev (27 minutter siden):

Støttes

Yup, ser ikke ut til at den med 8gb RAM er på tilbud. 

Personlig ville jeg bare gått for den du linket til i første omgang. 
i7 CPU vs i5 CPU  + 8gb RAM ekstra er alltid ålreit å ha. 

Har vært litt uoffisiell supportavdeling for div familiemedlemmer osv, og de har sagt akkurat det du sier i åpningsposten din. 
De skal "kun surfe VG og Facebook", ingenting annet. 

Så går de og kjøper den aller billigste laptopen de finner (og dermed også den med lavest ytelse) og plutselig trenger de hjelp fordi datamaskinen plutselig var så treg. Så viser det seg at de hadde plutselig behov for å streame litt NetFlix, drive litt med tekstbehandling, arkivere de siste 10 årene med bilder fra mobil og kamera osvosv. 

Så fortalte jeg at dersom de skal gjøre alt dette så er det greit med en litt kraftigere datamaskin, de går ut og kjøper den billigste maskinen de finner og vi kjører samme syklus en gang til. :)

Legg deg alltid litt over minstekravet med mindre du kan garantere for deg selv at den laptopen kun skal benyttes til DC og YT. Plutselig rakner hoveddataen din hvis det er noe du bruker, og du må bruke den til jobb eller andre ting. 
Evnt finner du ut at du vil studere litt om 2-3 år og da er det greit å fremdeles ha en laptop som har litt ekstra futt. 


Tror du ville blitt fornøyd med den, og da har du også data i mange år så lenge du ikke skal bruke den til veldig tunge oppgaver. 

Er tross alt bedre å bruke 8 000,- på laptop som byttes ut en gang pr 6. år kontra 4 000,- på laptop som må byttes ut pr 2. år fordi den er akkurat treg nok til å irritere deg. :) 

Absolutt! Reiser veldig mye så blir bittelitt skriving. Prøver ut Chromebooken til muttern nå og det føles ut som den skal falle sammen.. Må ha noe mer kurant. Ser laptopen kommer til å koste 9995kr om et par dager.

Endret av Resort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Resort skrev (2 minutter siden):

Absolutt! Reiser veldig mye så blir bittelitt skriving. Prøver ut Chromebooken til muttern nå og det føles ut den skal falle sammen.. Må ha noe mer kurant. Ser laptopen kommer til å koste 9995kr om et par dager.

Da er det jo bare å slå seg løs om du har midler til å kjøpe den nå. :) 
Men dersom du er i tvil så går vi jo straks inn i et maraton av salg mtp Black-Friday, Cyber-monday, førjulstid, romjulstid og nyttårsfeiring. Skulle jeg kjøpt meg noe nytt innen forbrukerverdenen nå i nærmeste fremtid hadde jeg nok kun gjort det dersom produktet var på tilbud eller jeg skulle hatt noe meget spesifikt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...