Gå til innhold

Kollega startet samtidig med lik bakgrunn, tjener 50k mer


Anbefalte innlegg

Jeg startet nylig i en jobb innenfor regnskap, og startet samtidig med en kvinne. Jeg er mann. Jeg er nyutdannet og har bachelor, hun har ikke det. Vi har begge liten til ingen relevant erfaring innenfor yrket. Om noe tror jeg at jeg har mer erfaring, da jeg har jobbet en liten periode med føring av regnskap tidligere. Hun er rundt 5 år eldre, men tjener altså ca. 50k mer. Hun sa også til meg at hun ikke forhandlet frem noe mer under intervju, eller når hun fikk tilbudet. 

Kjenner jeg blir litt demotivert av tanken på at noen andre i nøyaktig samme stilling og med mindre utdanning tjener så mye mer, når jeg har bedre forutsetninger mtp. utdanning. Er dette noe jeg bør/kan ta opp med arbeidsgiver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å svare på uten å kjenne til så mange detaljer, men sjansen er stor for at hun har minst 5 år mer arbeidserfaring enn deg. Hva som vektlegges er forskjellig fra bedrift til bedrift. 

Ser man i tillegg på den relative forskjellen i arbeidserfaring mellom dere, så er den ganske stor. 

Tenk heller på at om 5 år så bør du ha gått opp tilsvarende i lønn 🙂

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...