Gå til innhold

Telenor Bedrift har ingen verktøy for å hinde scam samtaler fra utlandet?!


Anbefalte innlegg

Har i dag hatt 7 innkommende samtaler fra Angola (+244) 5 av dem er fra forskjellig numre og 2 av dem som skjult nummer.
Det startet rundt klokken 4 på natta, fortsatte 5 tiden, rett før 7, litt over 07:30, 11 tiden 12 tiden. Det kommer sikkert til å fortsette.
Tok kontakt med Telenor Bedrift og de mente å ikke ha mulighet til å blokkere alle nummer fra Angola.
Heldigvis har jeg satt opp telefonen med fast "sovetid" slik at den hverken laget lyd eller vibrasjon før jeg er ment å stå opp.
Jeg syntes uansett det er kleint at de ikke har noe virkemiddel mot dette.

Noen her som har noe råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rexxus skrev (1 time siden):

Jeg får masse scam tlf, jeg blokker numrene bare jeg.
Men får mye fra Norge også fra Normle mobil nr, det er største problemet, pga dem bruker andres tlf nr some r til ekte personen. NYTT Scam i Norge, dem bor i vårt land :(

Umulig blokka scammere.

Blir litt kjedelig å blokkere når det helt tydelig er organsisert scam der de ringer fra forskjellige nummer hver gang,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FB.934880505 skrev (8 minutter siden):

Blir litt kjedelig å blokkere når det helt tydelig er organsisert scam der de ringer fra forskjellige nummer hver gang,

Ja, men hakke noe annet valg av APPER som kan gjøre det for oss automatisk :(
Og da videre sende info til politiet/staten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mandela skrev (2 minutter siden):

Det burde være mulig å reservere seg mot anrop fra utlandet, utenfor Norden, eller basert på tillate land liste. Hvorfor er ikke det mulig hos de norske operatørene?

Scam kommer ofte fra spoofede norske eller nordiske numre også.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...