Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
leifeinar skrev (1 time siden):

Blir som at da man stemte for at undertrykkelsen av Cuba skulle opphøre, og 2 land på planeten stemte imot og 185 for. 

Ikke sant, fordi en blokkade av en Kreml-vennlig diktator er det samme etiske dilemmaet som å kidnappe 20.000 barn, indoktrinere de og tvinge de til å krige mot eget land.

Det er bare Israel av alle land i midtøsten som synes det er noe galt i det altså.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Det er bare Israel av alle land i midtøsten som synes det er noe galt i det altså.

Det handler om at man stemmer det storebror sier. se bare eurovisjon, Norge er helt paralysert da usa puster dem i nakken. 

Nå er heller ikke israel landet som skal uttale seg om barns rettigheter.  20000 barn minner veldig om antall israel barn som de har likvidert.  

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
leifeinar skrev (8 minutter siden):

Det handler om at man stemmer det storebror sier. se bare eurovisjon, Norge er helt paralysert da usa puster dem i nakken. 

Nå er heller ikke israel landet som skal uttale seg om barns rettigheter.  20000 barn minner veldig om antall israel barn som de har likvidert.  

Nesten alle USA sine allierte stemte mot storebror om Cuba...

Israel er altså det eneste landet i midtøsten som synes ukrainske barn bør løslates fra russisk tortur. Det var forøvrig nytt for meg at Russland er storebror for alle arabiske/muslimske land.

Jeg vet til og med om pro-russere som synes disse bør løslates, så man skulle tro det var en sak som var sort/hvit. Til og med den vemmelige pro-russiske skikkelsen som styrer Ungarn stemte for.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Skrevet
leifeinar skrev (8 minutter siden):

USA deltar ikke i Eurovision.

• Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det var forøvrig nytt for meg at Russland er storebror for alle arabiske/muslimske land.

Meg også. Assad følte det nok sånn, men han ble kastet ut av eget land og tør ikke nærme seg der lengre. Putin ga han visstnok en luksuriøs blokkleilighet i Moskva og en playstation..

Meg bekjent så har mange land i midtøsten et ambivalent forhold til Russland og mange folkegrupper uten eget land, kun strategisk allianse når det tjener de.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...