Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (5 minutter siden): Siden funksjonen er tvilsom, Hamas er der ennå, er det om ikke i vilden sky, så et veldig sløvt instrument, som altså øker lidelsene til sivilbefolkningen mange ganger. Du gjør bombastiske antagelser om noe du ikke vet noe om. Det er jo forsåvidt et slags modus operandi ofte i diskursen. Just sayin' 5 1
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Just now, Ballalaika said: Du gjør bombastiske antagelser om noe du ikke vet noe om. Det er jo forsåvidt et slags modus operandi ofte i diskursen. Just sayin' Jeg vet at det er et AI-system som plukker ut mål i høyt tempo. Jeg vet også at det har begrenset suksesshistorie. Det er i grunnen alt jeg trenger å vite. 3
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg vet at det er et AI-system som plukker ut mål i høyt tempo. Jeg vet også at det har begrenset suksesshistorie. Det er i grunnen alt jeg trenger å vite. La oss være ærlig, du vet ingenting om dette. 2 1
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Just now, Ballalaika said: La oss være ærlig, du vet ingenting om dette. Jeg vet mye mer enn deg som sitter og lirer av deg fraser om at det er et "statistikk-system" 2
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg vet mye mer enn deg som sitter og lirer av deg fraser om at det er et "statistikk-system" Det er ikke et statistikk-system? 2 1
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) 4 minutes ago, Ballalaika said: Det er ikke et statistikk-system? Det er et AI-system. Hvor har du levd de siste 2-3 årene? Under en stein? Har du ikke sett bilder som er generert av AI, video, chatboter som kan skrive skolestilen din, roboter? Endret 7. mai av Imaginacíon 2
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Det er et AI-system. Hvor har du levd de siste 2-3 årene? Under en stein? Hva slags KI er dette som ikke baserer seg på statistikk? Utred gjerne for teknologien som ligger under. Siden du har inngående kunnskaper om hvordan det fungerer. 3
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Just now, Ballalaika said: Hva slags KI er dette som ikke baserer seg på statistikk? Utred gjerne for teknologien som ligger under. Siden du har inngående kunnskaper om hvordan det fungerer. Moderne AI baserer seg på kunstige nevrale nett. De trenes opp på ulike måter slik at de kan skape bilder, video, skrive skolestilen din eller drive roboter. AI-systemet IDF bruker må også ha blitt trent opp på et vis. Men det fins ingen garantier for at et AI-system fungerer i den virkelige verden. De beste gjør det, men denne klarer seg ikke så godt. At IDF i det hele tatt bruker AI til slikt er etter min mening svært uetisk. Men når det i tillegg ikke fungerer blir det klart at vi står overfor et folkemord. 2
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Moderne AI baserer seg på kunstige nevrale nett. De trenes opp på ulike måter slik at de kan skape bilder, video, skrive skolestilen din eller drive roboter. AI-systemet IDF bruker må også ha blitt trent opp på et vis. Men det fins ingen garantier for at et AI-system fungerer i den virkelige verden. De beste gjør det, men denne klarer seg ikke så godt. At IDF i det hele tatt bruker AI til slikt er etter min mening svært uetisk. Men når det i tillegg ikke fungerer blir det klart at vi står overfor et folkemord. Igjen så kommer du med påstander om at noe du ikke vet hva og hvordan blir brukt - ikke fungerer og blir brukt ukritisk. 3
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 2 minutes ago, Ballalaika said: Igjen så kommer du med påstander om at noe du ikke vet hva og hvordan blir brukt - ikke fungerer og blir brukt ukritisk. Kan du forklare hvorfor Hamas fremdeles er å regne med? 2
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Imaginacíon skrev (12 minutter siden): Kan du forklare hvorfor Hamas fremdeles er å regne med? Så siden Hamas ikke er utslettet, ergo har IDF/Israel brukt et KI-system som ikke fungerer i vilden sky? Er dette et forsøk på en logisk slutning? Endret 7. mai av Ballalaika 5
Imaginacíon Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 9 minutes ago, Ballalaika said: Så siden Hamas ikke er utslettet, ergo har IDF/Israel brukt et KI-system som ikke fungerer i vilden sky? Er dette et forsøk på en slutning? De har brukt et AI-system som fungerer dårlig. Det har gitt som resultat at sivilbefolkningen har lidd mange ganger mer enn nødvendig. 1 1
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Imaginacíon skrev (Akkurat nå): De har brukt et AI-system som fungerer dårlig. Det har gitt som resultat at sivilbefolkningen har lidd mange ganger mer enn nødvendig. Hører du sier det. 3
Lallabaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Imaginacíon skrev (36 minutter siden): De har brukt et AI-system som fungerer dårlig. Det har gitt som resultat at sivilbefolkningen har lidd mange ganger mer enn nødvendig. Her kunne jeg nok å kommet med en meningsløs kommentar totalt blottet for substans, men siden jeg interessert i en diskusjon og ikke bare repetere talking-points i det uendelige, må jeg si du har et godt poeng. KI systemet Habsora kan, i følge rapporter, generere opptil 100 mål per dag, sammenlignet med omtrent 50 mål per år for menneskelige analytikere. Dette representerer en betydelig økning i tempoet for målidentifisering, noe som har gjort det mulig for det israelske forsvaret å gjennomføre luftangrep med høyere frekvens. Velger man å forholde seg til fakta, tall og status quo, er det åpenbart sannsynlig at dette genererer unødvendige sivile lidelser. Det er ren logikk. Endret 7. mai av Lallabaika 2 1
Ballalaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Lallabaika skrev (5 minutter siden): Her kunne jeg nok å kommet med en meningsløs kommentar totalt blottet for substans, men siden jeg interessert i en diskusjon og ikke bare repetere talking-points i det uendelige, må jeg si du har et godt poeng. KI systemet Habsora kan, i følge rapporter, generere opptil 100 mål per dag, sammenlignet med omtrent 50 mål per år for menneskelige analytikere. Dette representerer en betydelig økning i tempoet for målidentifisering, noe som har gjort det mulig for det israelske forsvaret å gjennomføre luftangrep med høyere frekvens. Velger man å forholde seg til fakta, tall og status quo, er det åpenbart sannsynlig at dette genererer unødvendige sivile lidelser. Det er ren logikk. Man kan også bruke en random number generator til å få opp tilfeldige koordinator og bare sende bomben til de koordinatene. Man kan få snåsamannen til å fortelle dem hvor Hamas er. Osv osv. At et system kan misbrukes og feilbrukes beviser ikke at det er feilbrukt i stor skala. Sånn apropos ren logikk. 3 1
Red Frostraven Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) KalleKanin skrev (11 timer siden): JEG gjør ikke en slik sammenlgning, og mener folkemordet mot Armenerne var et reelt folkemord og det var uansett ekstremt mye mer brutalt enn dagens konflikt. Men hvis man ikke skal være hyklersk og dobbeltmoralsk burde man også stå opp for andre tilsvarende, og etter mitt syn mye mer klare konflikter og folkegrupper. Det er ikke fritt frem å flytte på seg for noen. I teorien kan Tyskere "bare flyte til Polen", men hvis det begynte å skje i større horder ville det nok blitt ramaskrik og Polen ville nok fort meldt seg ut av EU. Og palestinere får jo heller ikke flytte til andre steder, som Jordan eller Egypt. Og Jordan trekker tilbake statsborgerskap over en lav sko for palestinere: https://www.hrw.org/report/2010/02/01/stateless-again/palestinian-origin-jordanians-deprived-their-nationality "However, since 1988, and especially over the past few years, the Jordanian government has been arbitrarily and without notice withdrawing Jordanian nationality from its citizens of Palestinian origin, making them stateless. For many of them this means they are again stateless Palestinians as they were before 1950. " Angående tyskere som ble relokalisert etter 2.vk: https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_and_expulsion_of_Germans_(1944–1950) Det normale ved forflyttinger som ikke regnes som folkemord er at det er avtaler som sikrer menneskene som flyttes statsborgerskap og samme rettigheter som befolkningen for øvrig der de flyttes -- de regnes ikke som innvandrere/asylsøkere. Skjedde dette med tyskerene..? Med grekerene og tyrkerene som ble flyttet i deres konflikt hvor folk ble relokalisert? --- Hvordan ville livet til det tyske folket som assosieres med dødsfallene til titalls millioner mennesker fra soviet blitt sett på i Soviet i etterkrigstiden.? Grunnen til at de ikke flytter tilbake er ikke at de ikke kan, men at de har det bra der de er, og nyter samme rettigheter der de er som folk der de kom fra. De har fått erstatning for det de mistet. --- Etter 1917 og frem til 1948 hadde britene med ansvaret for det palestinske mandat, et område separat fra landene rundt. Hva ble palestinerene lovet av dem..? Var løftet til dem urimelig? Endret 8. mai av Red Frostraven 3 3
Tussi Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Imaginacíon skrev (12 timer siden): Kan du forklare hvorfor Hamas fremdeles er å regne med? Fordi de gjemmer seg i tuneller under sivilbefolkningen? Likevel er ca 20 000 hamaskrigere drept og alle betydningsfulle lokale ledere drept. De er der, men evnen til.angrep per nå er 85% redusert Forøvrig, hvorfor er alle så imot at Israel skal distribuere nødhjelp? Alle har hylt og skreket om at det er okkupantens ansvar, og når de prøver å ta det blir det ramaskrik Endret 8. mai av Tussi 7 1
Ballalaika Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Red Frostraven skrev (6 timer siden): Det normale ved forflyttinger som ikke regnes som folkemord er at det er avtaler som sikrer menneskene som flyttes statsborgerskap og samme rettigheter som befolkningen for øvrig der de flyttes -- de regnes ikke som innvandrere/asylsøkere Så hvis Israel sikrer Gazerne statsborgerskap mm i typ Egypt, Jordan, mfl, så er det ikke folkemord/etnisk rensing å sende befolkningen dit. Tipper Ben Gvir og gutta boys synes det er gode nyheter. Just sayin' 3 2
Red Frostraven Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Ballalaika skrev (3 timer siden): Så hvis Israel sikrer Gazerne statsborgerskap mm i typ Egypt, Jordan, mfl, så er det ikke folkemord/etnisk rensing å sende befolkningen dit. Tipper Ben Gvir og gutta boys synes det er gode nyheter. Just sayin' Hvis du mener Palestinerene ikke er trygge, fordi Israel er som Stalin sitt Soviet, så er det bedre at de flytter til Egypt, frem til de kan flytte hjem til en demokratisk stat som Polen -- fremfor at de havner i konsentrasjonsleirer. Hva som er best spørs hvem du vil sammenligne Israel med. Men også hvem de er, i praksis. Utgangspunktet er dog svært annerledes, fordi Gaza som konseptet det er i dag eksisterer på grunn av tidligere etnisk rensing; Å gi dem statsborgerskap et annet sted endrer ikke på den historiske uretten. Endret 8. mai av Red Frostraven 3
Ballalaika Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Red Frostraven skrev (2 minutter siden): Hvis du mener Palestinerene ikke er trygge, fordi Israel er som Stalin sitt Soviet, så er det bedre at de flytter til Egypt, frem til de kan flytte hjem til en demokratisk stat som Polen -- fremfor at de havner i konsentrasjonsleirer. Hva som er best spørs hvem du vil sammenligne Israel med. Men også hvem de er, i praksis. Utgangspunktet er dog svært annerledes, fordi Gaza som konseptet det er i dag eksisterer på grunn av tidligere etnisk rensing; Å gi dem statsborgerskap et annet sted endrer ikke på den historiske uretten. Jeg gjør ikke noe annet enn å påpeke at i følge deg så vil ikke dette være folkemord/etnisk rensing.. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå