Gå til innhold

Starfield introduserer justering av synsfeltet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eddie_Peddie skrev (6 timer siden):

Elsker spillet, men det trenger virkelig oppdateringer. I god Bethesda stil fryser eller avsluttes spillet av seg selv veldig ofte. Autosave er satt til hver 10 minutt og kun når en trykker inn til menyen hvor man finner inventory osv. Veldig frustrende etter en lengre periode med samling av materialer og xp grinding ved jakt.

Hva spiller du på?

Har selv spilt igjennom på noe over 20 timer, og ikke hatt en eneste gang at spillet har fryst eller avsluttet av seg selv.

Har egentlig opplevd veldig lite bugs i det, ingenting som jeg vil kalle ett problem.

Har spilt fra første helgen, da jeg gikk for 10,- for 1 måned med Xbox Game Pass til PC.

Syntes heller ikke innlasting mellom områder har tatt noe spesielt med tid slik jeg hører mange klager på. (AMD 5950X og Nvidia 3080). Men har dedikert spill PC, for å slippe at ting blir påvirket av annet bruk, gikk lei av det for mange år siden.

 

Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev:
Elsker spillet, men det trenger virkelig oppdateringer. I god Bethesda stil fryser eller avsluttes spillet av seg selv veldig ofte. Autosave er satt til hver 10 minutt og kun når en trykker inn til menyen hvor man finner inventory osv. Veldig frustrende etter en lengre periode med samling av materialer og xp grinding ved jakt.
Hadde også problemer med at SF krasjet til skrivebordet veeeeldig ofte. Slo av FSR i grafikkmenyen og da ble det merkbart langt færre CTD. Fra ett par minutts mellomrom, til ett par ganger om dagen.
Lenke til kommentar
WigNut skrev (35 minutter siden):

Artig å se at folk her synes CP2077 er mye bedre en Starfield. Jeg har vel spilt en 20 timers tid i CP2077 før jeg ikke orket det spillet lenger. Synes Starfield er milevis bedre en CP2077.

Det tok jaggu sin tid før CP2077 ble noe jeg kunne nyte når det er sagt..var jo "ikke fungerende" for min del ved lansering. Prøvde å hoppe inn i det igjen for hver store oppdatering i tiden etter, men det gav meg aldri mye. 

Lenke til kommentar
Phantom Software skrev:

Starfield er vel det eneste store single player spillet jeg har kost meg med på mange år. Suller bare rundt og har det gøy, og har ikke noen problemer med ytelse på et billig kort fra 2xxxx serien til Nvidia.

Spørs hva du er vant med det , tviler på at du har særlig god ytelse med et billig 2xxxx kort og grafikken justert litt opp , men alt er relativt ;) .
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (9 minutter siden):

Har ikke trengt å gjøre en eneste endring på innstillingene.

Det er fordi spillene justerer innstillingene til maskinvaren man har, slik at folk som ikke gidder å stille inn, får en god nok opplevelse. Som Mala skrev over ditt innlegg: Det viktigste er at man er fornøyd selv.

Noen vil ha høy FPS, andre greier seg med lavere for å få bedre grafikk.

Husker ikke direkte innstillingene som kom opp hos meg, men den var automatisk satt til å generere grafikken på lavere oppløsning enn min skjerm, og så oppskalere for å komme til riktig oppløsning. Etter min opplevelse så virket denne meget konservativ. Jeg skrudde av alt, og fikk satt det meste til maks på min RTX 3080, og det har funket bra for meg. Jeg er en av de som greier meg med lavere FPS for å få bedre grafikk.

Det fine med moderne spill er at de er blitt veldig mye bedre på å beholde god grafikk selv på lavere innstillinger. Før så var det enorme forskjeller på lav og ultra, nå så ser lav ut i mange tilfeller også meget bra ut..

Men auto fungerer for det meste meget bra.

 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev:
Eddie_Peddie skrev (6 timer siden):

Elsker spillet, men det trenger virkelig oppdateringer. I god Bethesda stil fryser eller avsluttes spillet av seg selv veldig ofte. Autosave er satt til hver 10 minutt og kun når en trykker inn til menyen hvor man finner inventory osv. Veldig frustrende etter en lengre periode med samling av materialer og xp grinding ved jakt.

Hva spiller du på?

Har selv spilt igjennom på noe over 20 timer, og ikke hatt en eneste gang at spillet har fryst eller avsluttet av seg selv.

Har egentlig opplevd veldig lite bugs i det, ingenting som jeg vil kalle ett problem.

Har spilt fra første helgen, da jeg gikk for 10,- for 1 måned med Xbox Game Pass til PC.

Syntes heller ikke innlasting mellom områder har tatt noe spesielt med tid slik jeg hører mange klager på. (AMD 5950X og Nvidia 3080). Men har dedikert spill PC, for å slippe at ting blir påvirket av annet bruk, gikk lei av det for mange år siden.

 

Spiller på Xbox Series X. Kom en ny oppdatering og nå hender det at spillet stopper opp og kræsjer ved å sende meg til hjemskjermen. Kan irritere meg noe sykt. Merker også at det ser ut til at autosave er det som får spillet til å fryse. Autosave skjer ved å gå inn i menyen og da fryser det ofte. Spesielt autosaving om du har bygget en stor outpost i et område med mye aktivitet fra det lokale dyrelivet. Ene basen er full av solarpaneler og vindturbiner. I tillegg tre transportlandeplasser med transportskip som flyr inn og ut samt en haug med ressursbygninger, veksthus og dyrehold samt forsvarstårn og sikkerhetsroboter. Der fryser det ofte🤣
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...