Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

40 år gamle menn som aldri har hatt forhold eller sex


Gjest bd997...f65

Anbefalte innlegg

Gjest bd997...f65

Er det ikke spesielt? Synes synd på de og lurer på hvorfor de ikke tok fatt i selvtilliten hvis det var årsaken eller andre ting som stoppet de fra å gå videre med en dame(eller fler). 
Vet om karer på 40 år som er pene og som damene har sett på som attraktiv i alle år,men som har vært for sjenerte eller lignende for å få til sex og eller forhold. Atletiske/sporty,oppegående fyrer med utdanning og god jobb. Så hva synes folk om det og tror dere de har gitt opp? Har ikke sett disse fyrene på datingapper da jeg var der tidligere. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bd997...f65
Colin. skrev (3 timer siden):

Kanskje de har satt lokasjonen sin til andre steder i verden.

Tvilsomt. Tror de er for sjenerte til damer generelt så de vet ikke hvordan de ter seg. Og de oppfører seg rart som gjør at kvinner skyr dem. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar

Det er kvinner i hopetall på Facebook som i alle fall påstår at de sliter med å finne en mann, om det er reelt vites ikke og forskningen påstår at dette ikke burde være et problem, så kanskje man kan finne på noe smart for å føre disse sammen. Jeg ser for meg at de må ha hjelp fra en tredje part og ikke bare tjenester de bruker på egen hånd.

Det pleide å være ekteskapsbyråer, så man trenger kanskje ikke å finne opp kruttet på nytt.

Det er en film "Den siste Fleksnes" fra 1974, så problemstillinga er ikke direkte ny.

Quote

Fleksnes lider egentlig ikke vondt her i verden, han har en jobb, et brukbart sted å bo, of en viss ommgangskrets også. Men hans sosiale behov blir ikke dekket. Blant annet savner han sterkt kvinnen i sitt liv. Hans mor er hjelpsom og vil ikke se Marve som den siste Fleksnes. Hun foreslår forskjellige løsninger på problemet: Damer på resturang, kontaktannonser og ekteskapsbyrå, uten at resultatet blir så godt. Dermed lurer modern sin sønn inn på Homannbyens sjarmskole, noe som ikke helt får de følgene hun ønsker.

Her har noen skrevet "restaurang" og det er ikke korrekt, men det kan vel hende at vedkommende er svensk eller har vært litt for ofte i Sverige.

Nær 50 år er gått og problemstillinga er mer aktuell i dag.

Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65
sedsberg skrev (20 minutter siden):

Det burde være pensum på barne/ungdomsskolene å lære at ikke alle gutter blir alfahanner og at mange aldri vil få seg kjæreste. Så slipper mange å vokse opp med vranglæren om at "det finnes en for alle" og det tullet der. Kan spare samfunnet for mye depresjon.

Må du slutte!! Alvorlig talt til begrensa tankegang.

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Det burde være pensum på barne/ungdomsskolene å lære at ikke alle gutter blir alfahanner og at mange aldri vil få seg kjæreste. Så slipper mange å vokse opp med vranglæren om at "det finnes en for alle" og det tullet der. Kan spare samfunnet for mye depresjon.

🤣Nå synes jeg du begynner å overdrive noe voldsomt med det "alfahanner" greiene dine...Det finnes jo en for så og si alle, bare man prøver nok, har livet på stell, selvtillit, litt sjarm og litt flaks. Er ikke dermed sagt at alle finner kjærligheten, verken når det gjelder mann eller kvinner. Du får det til å høres ut som noe ala dette: "Bro se på meg, jeg er alfa som faen, prøver du deg på noen av damene rundt meg får du deng". 

Endret av Iterion
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er en rekke steder i Norge som har underskudd på kvinner. Man trenger ikke over bekken etter elendighet.

Så er det noe som heter at man kan ikke endre omstendighetene, men man kan endre seg selv. Man trenger ikke være alpha eller 20% topp. Man trenger bare å stå på nok til at man ikke er blant de minst attraktive mennene.

Slik er det i naturen også. Man behøver ikke være den raskeste gasellen, løvene går for den tregeste gasellen, en med skavanker og defekt turbo.

Quote

Gazelles are extremely important prey animals, and are preyed upon by all major predators in an ecosystem, including lions, cheetahs, leopards, crocodiles, jackals, African wild dogs, hyenas and humans.

Sannsynligvis er det enklere å være menneske enn gaselle. Det er mange som vil ha kjøtt.

Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65 skrev (På 5.10.2023 den 9:09 PM):

Er det ikke spesielt? Synes synd på de og lurer på hvorfor de ikke tok fatt i selvtilliten hvis det var årsaken eller andre ting som stoppet de fra å gå videre med en dame(eller fler). 
Vet om karer på 40 år som er pene og som damene har sett på som attraktiv i alle år,men som har vært for sjenerte eller lignende for å få til sex og eller forhold. Atletiske/sporty,oppegående fyrer med utdanning og god jobb. Så hva synes folk om det og tror dere de har gitt opp? Har ikke sett disse fyrene på datingapper da jeg var der tidligere. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Det finnes faktisk mannfolk som ikke tenker akkurat som deg. Hvorfor skal alle følge svermen?

Jeg har sansen for at det finnes folk som går sine egne veier. 

Når det er sagt, så tror jeg kanskje ikke du skal tro på at dem aldri har hatt sex. Det kan jo hende at dem ikke ønsker å skryte rundt om det. Noe jeg synes er en god ting. Å ha sex med noen skal liksom være litt privat. 

Jeg synes nesten det er mer spesielt at dette er noe som opptar deg veldig. Hvorfor spiller det noen rolle?

Jeg kjenner flere menn som jeg mistenker ikke hadde sex eller var i et forhold før i godt voksen alder. Det ble folk av dem å. han ene giftet seg når han ble 46 år. 

Så dette er nok ikke så mye å undre seg over tror jeg.  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65 skrev (På 5.10.2023 den 21.09):

Er det ikke spesielt? Synes synd på de og lurer på hvorfor de ikke tok fatt i selvtilliten hvis det var årsaken eller andre ting som stoppet de fra å gå videre med en dame(eller fler). 
Vet om karer på 40 år som er pene og som damene har sett på som attraktiv i alle år,men som har vært for sjenerte eller lignende for å få til sex og eller forhold. Atletiske/sporty,oppegående fyrer med utdanning og god jobb. Så hva synes folk om det og tror dere de har gitt opp? Har ikke sett disse fyrene på datingapper da jeg var der tidligere. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Vanskelig å svare på, siden det sikkert er mange årsaker. 

For min del, som 40 år gammel mann som ikke har vært i forhold og har svært begrenset seksuell erfaring er det nok en kombinasjon av flere årsaker.

Selvtillit og selvfølelse er nok det første, disse må bygges av positive erfaringer. Når det går flere år mellom hver gang man møter noen som viser interesse, så brytes disse ned igjen. Det er vel heller ikke alle som viser interesse som er interessant for meg å utforske? Jeg vil ikke starte opp noe pga min desperasjon etter kroppslig kontakt, det er ikke rettferdig for noen og ikke noe å bygge noe forhold på. Tilfeldig sex er uinteressant siden jeg trenger mer noen å prate med og tilbringe tid med.

Venner og omgangskrets er noe som har stor innvirkning på psykisk helse, om de bygger opp eller river ned. Det er også stor forskjell på ord og handling der. Har opplevd flere ganger at venner og bekjente sier de vil introdusere meg for single veninner, men så skjer det ingenting. Om det er fordi de har vist dem et bilde av meg, eller veninnen har noen andre på gang får jeg ikke vite. Tror jeg ikke vil vite det heller. Komplimenter får mindre og mindre verdi hvis det ikke følges opp med handling (for eksempel å faktisk få den introduksjonen). Jeg har en hobby som gjør at jeg møter folk flere ganger i uken, som regel opp mot 80 personer. Jeg tror min situasjon er ganske åpenbar, men ser ikke at verken dem eller mine venner utenom hobbyen gjør noe som helst. De eneste som har villet prate med meg om dette har på tidspunktet vært svært påvirket av alkohol. Jeg starter aldri den samtalen, da jeg helst vil ha det hyggelig på fest.

Sosiale medier, filmer, TV-serier, tradisjonell media: alt skal fremstå perfekt og det å finne noen å være glad i er det mest naturlige i verden. Siden jeg ikke klarer det må det jo være noe galt med meg og det blir jeg minnet på titalls, kanskje hundretalls ganger om dagen. Tinder var jeg på i over 3 år uten noen reelle matcher som i det hele tatt ville snakke med meg, så det er ikke en kanal som bygger opp noe for meg.

Etter 25 år så blir det en håpløshet som er vanskelig å gjøre noe med uten hjelp. Profesjonell hjelp er dyrt (er ikke livsviktig, så blir ikke dekket av det offentlige) og jeg kan ikke se at det skal hjelpe meg veldig siden det jeg mener jeg egentlig trenger er GODE venner som har tid og vilje til å hjelpe.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Min teori er at menn og kvinner er generelt ulike som mennesker, kombinert med at samfunnet nå er drastisk annerledes enn det var tidligere. Det blir som hvis en rollespillsnerd skulle prøve å finne seg en bestevenn på treningsstudioet eller i innebandygarderoben. Det er fysisk mulig å finne en han passer ordentlig bra sammen med, men sjansene er små når utvalget stort sett er forskjellig fra ham selv. Ikke MÅ han befinne seg på studioet heller, i det moderne samfunn er han fri til å velge hvor han vil være, så etter mange mislykkede forsøk ender han opp der han hører hjemme: ute i Guds frie natur, der han kan spille rollespill og herje så mye han vil. 

Med andre ord, for menn er mange kvinner uinteressante, og motsatt. Ettersom man ikke MÅ ha en kvinne for å ta hånd om hus og hjem og for å være sosialt akseptert lenger, går man rundt og leter etter den "perfekte" personen man virkelig føler seg vel med, og sannsynligheten for å finne denne er lav. 

Dette kombineres antakelig med at menn mellom 30-40 er delvis blitt opplært til å undertrykke klassiske mannlige impulser og adferdsmønstre, og blir usikre i møte med kvinner. Kvinner tar ikke godt i mot dette, og avvisning og ydmykelse blir resultatet. Jeg kan tenke meg det er mange som lar være å gyve løs på søken etter ei bra dame fordi de er redde. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65
Krøvel Vellevoll skrev (2 timer siden):

Min teori er at menn og kvinner er generelt ulike som mennesker, kombinert med at samfunnet nå er drastisk annerledes enn det var tidligere. Det blir som hvis en rollespillsnerd skulle prøve å finne seg en bestevenn på treningsstudioet eller i innebandygarderoben. Det er fysisk mulig å finne en han passer ordentlig bra sammen med, men sjansene er små når utvalget stort sett er forskjellig fra ham selv. Ikke MÅ han befinne seg på studioet heller, i det moderne samfunn er han fri til å velge hvor han vil være, så etter mange mislykkede forsøk ender han opp der han hører hjemme: ute i Guds frie natur, der han kan spille rollespill og herje så mye han vil. 

Med andre ord, for menn er mange kvinner uinteressante, og motsatt. Ettersom man ikke MÅ ha en kvinne for å ta hånd om hus og hjem og for å være sosialt akseptert lenger, går man rundt og leter etter den "perfekte" personen man virkelig føler seg vel med, og sannsynligheten for å finne denne er lav. 

Dette kombineres antakelig med at menn mellom 30-40 er delvis blitt opplært til å undertrykke klassiske mannlige impulser og adferdsmønstre, og blir usikre i møte med kvinner. Kvinner tar ikke godt i mot dette, og avvisning og ydmykelse blir resultatet. Jeg kan tenke meg det er mange som lar være å gyve løs på søken etter ei bra dame fordi de er redde. 

Vi bør vel prøve å finne løsninger på problemene. Absolutt ALLE fortjener noen om de ønsker det!!

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65
FlatBeat skrev (4 timer siden):

Vanskelig å svare på, siden det sikkert er mange årsaker. 

For min del, som 40 år gammel mann som ikke har vært i forhold og har svært begrenset seksuell erfaring er det nok en kombinasjon av flere årsaker.

Selvtillit og selvfølelse er nok det første, disse må bygges av positive erfaringer. Når det går flere år mellom hver gang man møter noen som viser interesse, så brytes disse ned igjen. Det er vel heller ikke alle som viser interesse som er interessant for meg å utforske? Jeg vil ikke starte opp noe pga min desperasjon etter kroppslig kontakt, det er ikke rettferdig for noen og ikke noe å bygge noe forhold på. Tilfeldig sex er uinteressant siden jeg trenger mer noen å prate med og tilbringe tid med.

Venner og omgangskrets er noe som har stor innvirkning på psykisk helse, om de bygger opp eller river ned. Det er også stor forskjell på ord og handling der. Har opplevd flere ganger at venner og bekjente sier de vil introdusere meg for single veninner, men så skjer det ingenting. Om det er fordi de har vist dem et bilde av meg, eller veninnen har noen andre på gang får jeg ikke vite. Tror jeg ikke vil vite det heller. Komplimenter får mindre og mindre verdi hvis det ikke følges opp med handling (for eksempel å faktisk få den introduksjonen). Jeg har en hobby som gjør at jeg møter folk flere ganger i uken, som regel opp mot 80 personer. Jeg tror min situasjon er ganske åpenbar, men ser ikke at verken dem eller mine venner utenom hobbyen gjør noe som helst. De eneste som har villet prate med meg om dette har på tidspunktet vært svært påvirket av alkohol. Jeg starter aldri den samtalen, da jeg helst vil ha det hyggelig på fest.

Sosiale medier, filmer, TV-serier, tradisjonell media: alt skal fremstå perfekt og det å finne noen å være glad i er det mest naturlige i verden. Siden jeg ikke klarer det må det jo være noe galt med meg og det blir jeg minnet på titalls, kanskje hundretalls ganger om dagen. Tinder var jeg på i over 3 år uten noen reelle matcher som i det hele tatt ville snakke med meg, så det er ikke en kanal som bygger opp noe for meg.

Etter 25 år så blir det en håpløshet som er vanskelig å gjøre noe med uten hjelp. Profesjonell hjelp er dyrt (er ikke livsviktig, så blir ikke dekket av det offentlige) og jeg kan ikke se at det skal hjelpe meg veldig siden det jeg mener jeg egentlig trenger er GODE venner som har tid og vilje til å hjelpe.

Er trådstarter og kvinne og har selv lite forholdserfaring og begrenset seksuell erfaring. Har litt men kan gå mange år mellom hver gang man dater noen seeiøst/har et slags forhold med noen. Det er veldig sårt for har prøvd lenge. Kastet vekk tid på feil folk osv. Men ang datingappene,ikke liker jeg alle,og ikke liker alle meg. Men noe som irriterer meg er at om man prater med noen over uker med noen dager uten å skrive osv,men at det aldri blir foreslått treff. Synes at mannen skal foreslå dette. 
Jeg er lite ute på livet etc så det kan være en medfaktor her. 
Jeg ønsker så inderlig både sex og en partner men det er ekstremt vanskelig. Jeg er ikke stygg så det går ikke på det. Det gjennomgående her er å få til treff. 
 

Jeg vet om folk fra oppveksten som jeg er ganske sikker på aldri har hatt sex eller forhold. Kanskje de har datet litt men ikke mer enn det. Men så lenge det er liv er det alltids håp😊Vet også om mange som fant kjærligheten for første gang langt uti tredveåra. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65 skrev (47 minutter siden):

Er trådstarter og kvinne og har selv lite forholdserfaring og begrenset seksuell erfaring. Har litt men kan gå mange år mellom hver gang man dater noen seeiøst/har et slags forhold med noen. Det er veldig sårt for har prøvd lenge. Kastet vekk tid på feil folk osv. Men ang datingappene,ikke liker jeg alle,og ikke liker alle meg. Men noe som irriterer meg er at om man prater med noen over uker med noen dager uten å skrive osv,men at det aldri blir foreslått treff. Synes at mannen skal foreslå dette. 
Jeg er lite ute på livet etc så det kan være en medfaktor her. 
Jeg ønsker så inderlig både sex og en partner men det er ekstremt vanskelig. Jeg er ikke stygg så det går ikke på det. Det gjennomgående her er å få til treff. 
 

Jeg vet om folk fra oppveksten som jeg er ganske sikker på aldri har hatt sex eller forhold. Kanskje de har datet litt men ikke mer enn det. Men så lenge det er liv er det alltids håp😊Vet også om mange som fant kjærligheten for første gang langt uti tredveåra. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Jeg ser du skriver "få til treff", men hvis du venter på at mannen skal foreslå dette gir du fra deg kontrollen og kan i prinsipp ikke få til noe lenger.

Hvorfor mener du mannen skal foreslå treff?

Endret av Krøvel Vellevoll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Guest bd997...f65 said:

Vi bør vel prøve å finne løsninger på problemene. Absolutt ALLE fortjener noen om de ønsker det!!

Anonymous poster hash: bd997...f65

Nei, det gjør de ikke. Er man ikke alfahann og/eller attraktiv nok så holder man seg unna damer. Noe annet ville vært trakkasering, noe som er forbudt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...