Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekk/felg kalkulator


TheKims

Anbefalte innlegg

Prøver å sjekke med dekk/felg kalkulator om det er lov å gå fra 175/65 14" til 185/65 15" og det viser da et avvik på 6,6% eller 11,6cm. Setter jeg derimot bredden ned til det samme på begge dekk så er jeg innenfor med et avvik på 4,4% eller 7,74cm i rulleomkrets 

Det her blir jeg ikke helt klok på. Hvordan kan bredden på et dekk øke rulleomkrets?

Samme bredde:

sammebredde.thumb.jpg.2841b7b44572bae0b77b011993de757c.jpg

Ulik bredde:

ulikbredde.thumb.jpg.2fbac4b9328b73eb2d8be65300070b8a.jpg

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kjapt spørsmål i samme gata: Det er forholdsvis lett å taste inn bil og finne ut hvilke felger og dekk-dimmensjoner som passer. Men finnes det et motsatt søk, et som viser hvilke biler gitte felger og dekk passer til? Jeg har et hjulsett til salgs og vil gjerne sette inn de riktige søkeordene (bilmodeller som passer).

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (25 minutter siden):

Kjapt spørsmål i samme gata: Det er forholdsvis lett å taste inn bil og finne ut hvilke felger og dekk-dimmensjoner som passer. Men finnes det et motsatt søk, et som viser hvilke biler gitte felger og dekk passer til? Jeg har et hjulsett til salgs og vil gjerne sette inn de riktige søkeordene (bilmodeller som passer).

Ikke det et jeg vet. Men om en oppgir alle målene på felgen så kan kjøper se om det er noe som passer til sin bil.

Eksempel for felger:

Boltmønster: 5x108

Navhull: 63.4 (kan ofte endres med plastringer)

ET 45

Størrelse 6.5 x 16

Og gjerne hvilken bil de passer til.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (7 minutter siden):

Men om en oppgir alle målene på felgen så kan kjøper se om det er noe som passer til sin bil.

Jepp, det er nettopp det jeg mener er så tungvint. Å surfe gjennom hundrevis av slike annonser med tabeller over dimmensjoner på jakt etter dekk som passer akkurat sin bil er jo utrolig lite brukervennlig. Folk vil gjerne søke i etter sin bilmodell i dekk-kategorien og få opp mest mulig relevante treff. Da hadde det vært fint å tagge annonsen med de modellene som passer.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...