Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skjev innerdør til baderom


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en baderomsdør som er blitt skjev. Legger ved noen bilder. 
Det virker som at den «tar» i øvre delen av karmen/døra men det er grå merker nedover halve karmen der det sitter plastplugger. Jeg har prøvd å stramme torxene i de øvre hengslene men det hjalp bare bittelitt. 


Jeg er ingen handyman så lurte på om noen har noen råd? Må jeg ha tak i snekker som kan bytte dør eller rette på karmen? Takker!

IMG_4674.jpeg

IMG_4673.jpeg

IMG_4677.jpeg

IMG_4676.jpeg

IMG_4675.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hengslene kan også justeres oppover og nedover med umbraco. Jeg fikk justert en slik dør nedover i går, faktisk. Trodde først det var broren min som hadde joinet forumet. Den døren skrapte mot toppen av dørkarmen. Det gjør den ikke lengre.

En dør i min leilighet var blitt noe skjev fordi skruene som fester døra til karmen hadde løsnet. Det var brukt korte, tynne skruer. Jeg satte inn noe kraftigere. Sjekk at de er stramme.

Endret av Mannen med ljåen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Etter å ha tittet mer på det i går tror jeg at hengslene eller døra har vridd seg bittelitt og at det muligens er på tide med en lett behandling med en hengselsretter. 
Takker for tips!
Neste blir å bytte baderomsdøra hvis det ikke går som jeg ønsker

 

Jeg slo litt på hengslene som stikker ut etter å ha tatt ut døra og det funka. Ble hvertfall nok klaring til at den ikke subber like mye

Endret av n11662
Lenke til kommentar

Hos meg var det karmen som ble skjev. Det utviklet seg over flere år. Først ble det bra ved å fore ut ene hengslet.
Men nylig måtte jeg ta av listene for å komme til mellom karm og stendere. Det var lagt inn kiler som gjorde det umulig å justere på skruen. Slo vekk en kile, og tok spenntak med et brekkjern. Da fikk jeg justert det ganske bra, glippe mellom karm og dør forsvant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...