Gå til innhold

Starfield har allerede fått det kraftige modifikasjonsverktøyet Script Extender


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fleskelars skrev:
Ingen overraskelse at de fleste mods bare funker på Steam , slik har det vært i årevis.
Litt overraskende er det vel når Bethesda sa at begge varienter kan moddes. Aldri spilt et Bethesda spill før, men antar at Script Extender er en form for launcher slik man har for minecraft for å kunne samle aktivere og samle mods under en paraply.
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Lostfields said:
51 minutes ago, Fleskelars said:
Ingen overraskelse at de fleste mods bare funker på Steam , slik har det vært i årevis.

Litt overraskende er det vel når Bethesda sa at begge varienter kan moddes. Aldri spilt et Bethesda spill før, men antar at Script Extender er en form for launcher slik man har for minecraft for å kunne samle aktivere og samle mods under en paraply.

Xbox launcherutgaven kan også moddes, bare ikke med Script Extender ettersom det er en egen .exe-fil. Begrenser hva som kan moddes, som det står i artikkelen. I Skyrim er SkyUI, en mod som endrer UIen i spillet til det absolutt bedre, et godt eksempel på en mod som behøver script extender. 

Spiller selv spillet via Game Pass på PC - men når gode, store mods etter hvert kommer på plass ender jeg nok opp med å kjøpe på det på Steam.

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Brother Ursus said:

Bethesda er Bethesda. Lager en dårlig PC-port og forventer at fansen skal fikse spillet deres gratis.

Spillet kommer en vakker dag til å være bedre på PC enn XBOX, men den dagen er ikke i dag.

Hva snakker du om? Samtlige Bethesdaspill har da vært bedre på PC enn samtlige konsoller dag nummer 1.
Og den forskjellen vil bare stige hver eneste dag som går.
Hvis man er en mentalt skrudd purist som ikke tør å bruke mods så kan jeg kanskje årsaken, men det er ikke en logisk tankegang for flesteparten.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Trontron said:

Hva snakker du om? Samtlige Bethesdaspill har da vært bedre på PC enn samtlige konsoller dag nummer 1.
Og den forskjellen vil bare stige hver eneste dag som går.
Hvis man er en mentalt skrudd purist som ikke tør å bruke mods så kan jeg kanskje årsaken, men det er ikke en logisk tankegang for flesteparten.


Jeg tør påstå at brukergrensesnittet og bugs er mye verre på PC - inntil videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:
Just now, Trontron said:

Hva snakker du om? Samtlige Bethesdaspill har da vært bedre på PC enn samtlige konsoller dag nummer 1.
Og den forskjellen vil bare stige hver eneste dag som går.
Hvis man er en mentalt skrudd purist som ikke tør å bruke mods så kan jeg kanskje årsaken, men det er ikke en logisk tankegang for flesteparten.


Jeg tør påstå at brukergrensesnittet og bugs er mye verre på PC - inntil videre.

WTF ?????
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lostfields skrev:
Fleskelars skrev:
Ingen overraskelse at de fleste mods bare funker på Steam , slik har det vært i årevis.
Litt overraskende er det vel når Bethesda sa at begge varienter kan moddes. Aldri spilt et Bethesda spill før, men antar at Script Extender er en form for launcher slik man har for minecraft for å kunne samle aktivere og samle mods under en paraply.
Nei, Script Extender har en helt annen funksjon. Det er et bibliotek med funksjoner som lar deg modde mange detaljer som Bethesda i utgangspunktet ikke lar være mod-bart. Jeg var aktiv modder tilbake i Oblivion, og hadde stor nytte av Script Extender da (og fikk folkene bak den til å legge til mange nye funksjoner etter mitt ønske), for avanserte mods som endret måten mange av systemene i Oblivion virket.
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev:
Lostfields skrev:
Fleskelars skrev:
Ingen overraskelse at de fleste mods bare funker på Steam , slik har det vært i årevis.
Litt overraskende er det vel når Bethesda sa at begge varienter kan moddes. Aldri spilt et Bethesda spill før, men antar at Script Extender er en form for launcher slik man har for minecraft for å kunne samle aktivere og samle mods under en paraply.
Nei, Script Extender har en helt annen funksjon. Det er et bibliotek med funksjoner som lar deg modde mange detaljer som Bethesda i utgangspunktet ikke lar være mod-bart. Jeg var aktiv modder tilbake i Oblivion, og hadde stor nytte av Script Extender da (og fikk folkene bak den til å legge til mange nye funksjoner etter mitt ønske), for avanserte mods som endret måten mange av systemene i Oblivion virket.
Jup husker jeg lagde en farming mod for Skyrim. Var mye mer avansert en den vi fikk med hus. Lag ei hakke, gjør noen kraftangrep mot bakken og du fikk en jordhaug, åpne den og legg in plante produkt og en plante ville vokse opp. Hvor som helts i spillet. Som en spøk kunne du også begrave egg og du fikk et rede, var det et høne egg ville det produsere høner om du ikke høstet det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...