Gå til innhold

Forslag til god jobbmat?


Deechon

Anbefalte innlegg

Jeg jobber delvis på kontor og delvis hjemme. Når jeg er på kontoret så pleier jeg å kjøpe mat fra restauranter/matsjapper i lunsjpausen. Men dette er forsåvidt ganske kostbart i lengden (særlig hvis jeg gjør det samme til frokost) 

Derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag til god mat jeg kan spise på kontoret, som er enkelt å lage hjemme. Er ikke noe til kokk, men har lyst til å prøve noe nytt på hjemmefronten.

 

Tar imot alt av forslag :) 

Endret av Deechon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sunnere, kanskje billigere. Litt kjedelig smak, kanskje så tilsett smak selv. Frysevare. Varmes i micro i 6 min.

chicken-mango-bowl_pakning.png?h=300&iar=0&w=470&hash=C5EF038987171E024895242071B61311

Varianten Chicken Sesame Bowl har linser istedenfor ris, og en veldig bløt "overkokt" konsistens (for mye vann). Så den fraråder jeg.

Skyr som et lite måltid, metter bra på grunn av proteiner.

Lag kjøleskapsgrøt. Jeg blander like mange dl melk, yoghurt (vanilje eller naturell) og havregryn. Tilsett rosiner, nøtter og frø etter ønske. Og kanskje sukker hvis dietten tillater det. Lages kvelden før, settes i kjøleskap. Holdbar i 5 dager hvis melk og yoghurt ikke er for gammel.

Har du tilgang på komfyr så kan du varme frossen fiskegrateng, men den trenger 35 minutter så den er nok mindre aktuell.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...