Gå til innhold

Anmeldelse: Baldur's Gate III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runna det igår og kan opplyse at 

Eg saknar samhald, venskap, og forhold som utviklar seg utanfor seksuelle rammer. Larian Studios har bygd opp samhaldet mellom karakterane utelukkande basert på at alle skal kunne romantiserast og knullast, og for å vere heilt ærleg, det er ikkje frykteleg interessant.

Opplevde jeg absolutt med Karlach. Spesielt avslutningen som virkelig viste det nære vennskapet som hadde bygget seg opp. Så det er muligheter for det og.

Nå i run 2 spiller jeg en dark urge gnome monk, må si det er utrolig artig å slappe folk som en gnome i dialoger. Karakterer blir iblant oppriktig såret at de har blitt slappet av en gnome av alle ting.

Endret av shockorshot
Kan ikke fikse fonten av en eller anna grunn på mobil
Lenke til kommentar

Forsåvidt en god anmeldse. Det virker som om hadde det ikke vært for bugs så hadde du gitt dette 10?

Jeg har spilt over 80t så langt å har stor kost meg. Det føles ut som en del år siden jeg koste meg så mye med et spill som jeg kjøpte på release, kasnkje disco elysium? Det er mulig det er noen andre. Det er uansett lenge siden jeg har spilt et spilt hvor jeg allerde etter 30 min tenkte det vill bli veldig bra. Jeg har heldigvis ikke hadde noen stor bugs eller noe eller ytelse problemer heller. Jeg er ikke super fan av score system i utgangspunktet

Det er et spill du bare blir litt oppslukt i. Tenker på hver dag, bare vil spill. Tiden går fort. Du vil utforske ting, du vil oppleve hva er rundt neste hjørne, hva sier neste karakter du møter. Hvem skal du stole på , hvem sier riktig. Du har lyst å spille flere gjennomganger og det vurderer jeg sterkt allerede nå, og med et så stort spill så er det nok p5 som er det siste for min del som kanskje har fått det til når man snakker om lengre spill. Ikke ofte jeg har lyst å spille et spill og faktisk prøv en evil playtrough. Jeg kan se for meg opptil flere gjennomganger med forskjellige klasser og raser.

Jeg føler når det kommer til karakterer at jeg så langt har fått et ordentlig vennskap med både Halsin, Karlach, Shadowheart, Gale og til og med Jaheira. Så om jeg er helt hundre prosent enig i det med samhold og vennskap.

Det er et par ordentlig quest eller områder i akt 1 jeg ikke fikk løst og tenker å prøve i gjennomgang to, jeg er overbevist at det er oppdrag og hendelser jeg har hoppet over i akt 2. Å jeg sliter med å skille mellom akt 1 og 2 over hvem jeg liker beste. Begge er veldig bra, noe som er stikk motsetning til divinity 2 hvor jeg føler kvaliteten med noen få unntak av enkel hendelser at akt 2 var på toppen.

Uansett jeg stor koser meg med bg3. Å jeg håper at veldig mange andre gjør det både anmeldere og ikke. Det er en magi i spillet, du føler at Larian har virkelig brydd seg at de har lagd noe spesielt så med mindre akt 3 går virkelig ned så tror jeg dette kan bli veldig høyt opp hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spilt spillet, bare sett på streams på twitch, yt vids og vurderer om jeg skal skaffe det til ps5. Så ta min mening med stor klype salt.
Virker for meg så langt at spillet har vel mye vekt på det seksuelle, blir en form for steroideinfisert vandrende reklame for nymotens tankegang om kjønn og seksualitet. Har et normalt forhold til sex og alt annet, men blir litt billig hvordan dette spillet er lagt opp på dette teamet fordi om denne sjangeren skal gi brukeren mulighet til å utspille seg selv akkurat slik en vil, har litt med hvordan man kommer til tema i spillet og «valgene» man får deretter ut ifra det lille jeg har sett.
Som kommentar til kvaliteten/anmeldelser på spillet, så virker det som om spillet kanskje blir hausset litt ekstra opp grunnet god timing i forhold til spillbransjen harde medfart generelt i forhold til mikrotrans, laber gjennsnitt kvalitet på andre spill osv. I tillegg til at spill som bg3 har hatt en liten tørkeperiode. Hvis man ser på bare spillet alene, så virker det som av veldig god kvalitet, men usikker på 10/10 fra et nøytralt ståsted.. Men tviler ikke et sekund på at mange i verden sitter med en 10/10 +++ opplevelse 😊 Blir nok et kjøp her å tilslutt

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sleden skrev (7 timer siden):

ser gørrkjedelig ut spiller heller diablo 4

For Diablo 4 er ikke kjedelig?
Nightmare dungeons om og om igjen i det uendelig er jo alt man kan gjøre omtrent. Hver sesong tvunget til å begynne omtrent helt på ny med en ny karakter, som 4 måned senere er ubrukelig, aspects forsvinner, osv, for å bare gi de et nytt navn som man må farme på ny. Buffing og nerfing hver måned så man er tvunget til å lage ny build. Så er det på an igjen etter 4 måneder med samme sidequest, samme strongholds, alt på repeat. En ny historie på noen få timer med samme oppdrag med kanskje litt ny maling.  Alle sesonkaraktere man har laget går over til eternal realm, som liksom ikke gjelder lenger. Det er jo bare en kirkegård på en måte.
Diablo 4 er et makkverk akkurat nå, men jeg har troa på at det blir bedre. Har spilt det ca 350 timer.
Det skulle bli en Destiny 2 killer, men det er lite som tyder på det nå. 
Jeg tror og håper Diablo 4 vil bli bedre på sikt, og gleder meg til første DLC. Spillet i seg selv er bra det, men endgame og sesong 1 er forferdelig. Veldig mange har sluttet å spille Diablo 4 for å spille Baldurs gate 3. 

Men sånn innerst inne så tror jeg at du troller...
image.png.4d3921266e03e3e746e3239873644dff.pngimage.thumb.png.487ffbe5e3589a09e3c75f269de1a188.png

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
sleden skrev (7 timer siden):

ser gørrkjedelig ut spiller heller diablo 4

For Diablo 4 er ikke kjedelig?
Nightmare dungeons om og om igjen i det uendelig er jo alt man kan gjøre omtrent. Hver sesong tvunget til å begynne omtrent helt på ny med en ny karakter, som 4 måned senere er ubrukelig, aspects forsvinner, osv, for å bare gi de et nytt navn som man må farme på ny. Buffing og nerfing hver måned så man er tvunget til å lage ny build. Så er det på an igjen etter 4 måneder med samme sidequest, samme strongholds, alt på repeat. En ny historie på noen få timer med samme oppdrag med kanskje litt ny maling.  Alle sesonkaraktere man har laget går over til eternal realm, som liksom ikke gjelder lenger. Det er jo bare en kirkegård på en måte.
Diablo 4 er et makkverk akkurat nå, men jeg har troa på at det blir bedre. Har spilt det ca 350 timer.
Det skulle bli en Destiny 2 killer, men det er lite som tyder på det nå. 
Jeg tror og håper Diablo 4 vil bli bedre på sikt, og gleder meg til første DLC. Spillet i seg selv er bra det, men endgame og sesong 1 er forferdelig. Veldig mange har sluttet å spille Diablo 4 for å spille Baldurs gate 3. 

Men sånn innerst inne så tror jeg at du troller...
image.png.4d3921266e03e3e746e3239873644dff.pngimage.thumb.png.487ffbe5e3589a09e3c75f269de1a188.png

Første måneden av Diablo 4 var bra , deretter ble det gjennomsyrende at spillet er laget av et konsern uten kjærlighet. Og hvor er set-items ? Å kunne grinde/samle sammen sett man liker er jo den hellige gral innen Diablo.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så uinteressert i DnD som det kommer, men dette spillet liker jeg godt. Kun spilt coop med en venn som kan litt mer om dette enn meg, så han hjelper meg litt med det som er kjedelig/tidkrevende å sette seg inn i som alle de ulike classes, races osv. Har vel rundt 20 timer i spillet nå og ser lett hvordan man kan spille dette mange ganger og dytte inn flere hundre timer. 

Husker jeg likte Baldurs Gate Dark Alliance (mer hack n slash) local coop når jeg var yngre. PS2 eller Xbox, husker ikke helt.

Jeg blir nok å kjøre en save alene i dette spillet også, men da må jeg plutselig styre 4 personer samtidig. Tenke på hvilke classes de skal ha, hvilke våpen, spells, stats osv osv. Ganske mye å sette seg inn i, i tillegg til alle valgene man tar underveis i storyen. Gruer meg litt, men man lærer vel underveis.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (44 minutter siden):

Første måneden av Diablo 4 var bra , deretter ble det gjennomsyrende at spillet er laget av et konsern uten kjærlighet. Og hvor er set-items ? Å kunne grinde/samle sammen sett man liker er jo den hellige gral innen Diablo.

Jeg kunne ikke være mer enig. Vi får håpe at det blir bedre, og det tror jeg på sikt(please please)

Skal du spille BG3? Jeg var usikker  om jeg ville like turn based men har testet divinity 2 i ca 10 timer nå på mac'en og ble overbevist til de grader. BG3 kommer på mac det også men jeg velger å spakdytte det på ps5 :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...