Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (16 minutter siden):

Vet ikke når Powershift-kassen kom, men de var tidsinstilte bomber frem til 2015/16.

Har ellers inntrykk av at Fordmotoren kan gå langt med vedlikehold. Jeg er litt biased da, siden jeg kjører en Ford selv, dog 10 år nyere enn den du spør om.

Jeg vurderer ny brukt bil. Derfor jeg spør. Kan lite om Ford. 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (7 timer siden):

Er det Mondeo mk4 dette så tror jeg den er bra. Jeg kjenner ikke 1.8 motoren så godt, men den var brukt i mange år før dette, så den skulle virke bra.

Jeg vet ikke hva mk4 står for, men det er en 1,8 tdci. Kanskje noe svak motor til å trekke henger? Men slitasje deler til Ford, er dem dyre? 

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (8 timer siden):

Vet ikke når Powershift-kassen kom, men de var tidsinstilte bomber frem til 2015/16.

Har ellers inntrykk av at Fordmotoren kan gå langt med vedlikehold. Jeg er litt biased da, siden jeg kjører en Ford selv, dog 10 år nyere enn den du spør om.

powershift uttrykket er noe nytt for meg. For å ikke snakke om "tidsinnstilte bomber" uttrykket. Hva betyr dette? er det fasongen vi snakker om?

Men jeg leser at 2007 modell ble veldig påvirket av Volvo siden dem lagde begge på samme plattform. Ford er veldig romslig og stor innvendig, men kanskje tøff til å manøvrere i luke parkering. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 minutter siden):

bilen har gått omtrent 270 000 km, bør jeg kjøpe like fullt? også når det er noen måneder til den skal egentlig på Eu-kontroll? eller er det kun en bagatell?

På så gamle biler så er viktig å sjekke tilstanden. Er den vedlikeholdt, har den feil, er der mye rust.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 minutt siden):

Den virker å være godt vedlikeholdt. Ser ingen rust. 

Er delene dyre til Ford? 

Ford deler ligger vel i den rimligere enden av skalaen. Men det kan likevel bli dyrt. På en slik bil kan reperasjoner fort bli så store at det lønner seg å skrote den. Så en bør sjekke bilen grundig før kjøp.

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (36 minutter siden):

Har du mulighet til å skru selv? Har du litt peiling? Viss ikkje, så anbefaler eg ein Toyota Avensis (viss du trenger plassen)
Ellers kan det fort bli dyrt!

 

vil unngå kostnader. 

Ser ikke i nærmeste område Toyota. Kun Ford og en wolkswagen touran. Men vil ikke kjøpe en til wolkswagen, ønsker å prøve nytt. 

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp byttet ut en Mondeo Mk4 2008 1.8L tdci. Var lite trøbbel med den, i mitt tilfelle så begynte det å komme en del rust i kanaler og i skjermbuer. Første sted var bakluke under vindu (stasjonsvogn), dette er et svakt punkt. 

I mitt tilfelle så brukte jeg vel mest penger på hjuloppheng (justering, bytte av div deler opp igjennom), mulig pga. grusvei med en del dumper. Jeg kjører relativt lite, 150k på 15 år. 

Endret av Kalle Klo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...