Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kosttillskudd: AG1 pulver Alt-I-Ett


DJViking

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd dette kosttillskuddet?
https://drinkag1.com/
IMAGE_16890691.png.24a8dcc3807b8465e67705028fd8e27b.png

 

Det er et Alt-I-Ett kosttillskudd som har 75 vitaminer, mineraler, ++.

https://www.outlookindia.com/outlook-spotlight/athletic-greens-ag1-review-is-it-worth-the-hype-or-superfood-don-t-buy-until-you-read-this-news-301982

Sitat

Athletic Greens is a green supplement that has become increasingly popular in the health and wellness market. It claims to be an all-in-one nutritional supplement that provides the body with a wide range of nutrients. This is achieved by combining over 75 vitamins, minerals, whole foods, superfoods, probiotics, and adaptogens in one serving. Additionally, it is produced in New Zealand and has been certified as gluten-free, nut-free and dairy-free.


https://theeverygirl.com/athletic-greens-review/

Skulle gjerne hatt TV2-Hjelper-Deg til å teste dette.
Det er mye dårlig og skummelt der ute av kosttillskudd, spesielt hvis man bestiller fra Internett.
Ikke alle reviews er til å stole på heller.
Det er viktig å være kritisk til kilder som promoterer kosttillskudd.

Jeg tar daglig omtrent 8 tabletter av diverse forskjellig kosttillskudd (Multivitamin, Omega3, Medox, ++).
Tanken jeg hadde med AG1, var om jeg slapp å ta så mange forskjellige kosttillskudd, siden AG1 inneholder ganske mye,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DJViking skrev (8 timer siden):

Har noen prøvd dette kosttillskuddet?

Ja, jeg har prøvd det. Fikk kjøpt en pose for 25 euro på en messe i utlandet for litt over et år siden. Posen holdt 1 måned. Kan ikke si at jeg merket noen forskjell, men jeg er ikke eliteidretter, bare vanlig mosjonist med noen få gjennomførte halv-, hel-, og ultramarathon.
Tenkte jeg i utgangspunktet skulle fortsette da jeg nok ikke ville ta skade. Men når jeg så den stive prisen på nærmere 1500-spenn hver måned med toll, frakt og andre kostnader, ble det aldri et alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (20 timer siden):

Har noen prøvd dette kosttillskuddet?

Ingen som spiser normalt trenger tilskudd til kosten, og trenger du tilskudd til kosten så har du langt større problemer. Spis grønnsakene dine så ordner det seg.

 

DJViking skrev (20 timer siden):

Jeg tar daglig omtrent 8 tabletter av diverse forskjellig kosttillskudd (Multivitamin, Omega3, Medox, ++).
Tanken jeg hadde med AG1, var om jeg slapp å ta så mange forskjellige kosttillskudd, siden AG1 inneholder ganske mye,

Som sagt, du trenger ikke dette om du spiser normalt, tar du kosttilskudd du ikke trenger så renner det rett ut igjen uansett, du pisser vekk penga dine med andre ord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DJViking skrev (20 timer siden):

Jeg tar daglig omtrent 8 tabletter av diverse forskjellig kosttillskudd (Multivitamin, Omega3, Medox, ++).
Tanken jeg hadde med AG1, var om jeg slapp å ta så mange forskjellige kosttillskudd, siden AG1 inneholder ganske mye,

Hva sier legen din da?
Om du tar 8 forskjellige tilskudd må du jo ha et medisinsk behov.
Så hør med legen din.

Et normalt friskt menneske med normalt variert kosthold har ikke behov for noen tilskudd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først: Ikke hør på disse idiotsvarene om at kosttilskudd er bortkastet. Ja, selvfølgelig overlever man uten tilskudd, ellers hadde jo ikke menneskeheten klart seg så lenge. Men ønsker man å fungere optimalt, og ha et aktivt liv så lenge som mulig, så lønner det seg å se litt bortenfor det som selges på den lokale Jokern. At kosttilskudd kan ha effekt trenger man ikke være veldig belest for å være klar over.

Jeg tenkte det samme som deg med AG1. Hadde vært så enkelt om man kunne få "alt" i et. Så etter å ha blitt utsatt for gjentatt reklame via diverse podcaster over et par år så bestilte jeg noen poser. Har tatt det kanskje to måneder nå. Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell, men så hadde jeg da heller ingen kjente mangler eller lidelser som jeg prøver å bøte på. Viktigere synes jeg det er at jeg ikke har merket noe som helst negativt av det. Det i seg selv er jo ikke så verst når man plutselig introduserer 75 nye ting(jeg hadde vært helt uten tilskudd en stund før jeg startet). Føles egentlig ganske bra å ta det, men det kan jo bare være markedsføringen som har gått inn under huden på meg.

Har lest en del på reddit om dette produktet og der er det litt ymse:

-Det er funnet spor av bly i produktet! Visstnok såpass mye at posene må merkes med advarsel for å kunne selges i California.

-Flere personer har fått høye leververdier, og noen skal endog ha havnet på sykehus med leversvikt etter å ha begynt å ta AG1. 

-Prisen er dobbelt så høy som de fleste sammenlignbare produktene. Nå er det kun AG1 som har tatt seg bryet med å ordne med rimelig frakt til Norge. Så for oss vil det ikke være noe å spare på å velge et rimeligere alternativ med de fraktprisene man da må betale.

Hadde jeg visst dette på forhånd tror jeg at skulle tatt meg bryet med blodprøver før og etter. Samt startet veldig forsiktig.

All in all tror jeg det er et greit produkt, men at man betaler dyrt for enkelheten med å ha alt i et. 

Lenke til kommentar
On 8/7/2023 at 2:14 PM, DJViking said:

Den siden der er forresten bare reklame, clickbait og søppel. Ingenting bra å hente der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...