Gå til innhold

Trenger litt hjelp til innkjøp av ps4 pro og hva jeg bør se etter f.eks nye pro modell, ny SSD til ps4 pro mtp spill


zlpw0ker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mente du CUH-7216B ?

Sikkert bare noen minimale justeringer som ikke har noe praktisk betydning da det fremdeles er 7200-serien.

7000-serien bråker mer.

Enkleste måten å sjekke om den modellen en ønsker å kjøpe er i 7200-serien er å sjekke om den kommer med samme type strømkabel som PS3. Ingen modeller av PS4 fikk denne kabeltypen før 7200-serien. De eldre modellen har den tykkere "kloss" type plugg med 3 utganger (IEC). 

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Mente du CUH-7216B ?

Sikkert bare noen minimale justeringer som ikke har noe praktisk betydning da det fremdeles er 7200-serien.

7000-serien bråker mer.

Enkleste måten å sjekke om den modellen en ønsker å kjøpe er i 7200-serien er å sjekke om den kommer med samme type strømkabel som PS3. Ingen modeller av PS4 fikk denne kabeltypen før 7200-serien. De eldre modellen har den tykkere "kloss" type plugg med 3 utganger (IEC). 

En selger i nærheten av der jeg bor har en ps4 pro til salgs og modellnummer er CUH-7016B i følge han. Men takk for at du styrer meg unna konsoller som bråker noe hinsidges. Får bare se etter nye annonser i nærheten når de dukker opp. Har ikke så veldig lyst å risikere at selger sender konsollen i posten. Uansett hvor godt han pakker den inn så er det vekt og man vet aldri hvor forsiktig det blir håndtert. du tenker på IEC 603020 schuko C13 du?

Lenke til kommentar
13 minutes ago, ilpostino said:

Hvor mye disse bråker er vel avhengig av hvor mye luft det er rundt den(?). Den forrige samboern hadde både PS4 og PS4 pro. Det var luft rundt de for kjøling og ingen av de bråkte, selv om de stod på ganske mange timer hver dag.

Min PS4 var relativt stille i begynnelse (minst en 2-3 år) men begynte etterhvert å høres ut som en jetmotor som var i ferd med å ta av på slutten.

Det lønner seg derfor å kjøpe noe som er så bra som mulig i forhold til støy i utgangspunktet, slik at det holder seg lengst mulig (slik som 7200-serien). Jeg åpnet PS4-konsollen selv og det var overraskende lite støv i den. Fjernet knapt noe. Det som gjorde susen var å fjerne kjølepasta på APU (kombinert CPU+GPU) og legge ny Thermal Grizzly Kryonaut pasta (god entusiast-pasta som varer lenge og har meget gode varmeoverførings-egenskaper)

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 timer siden):

Min PS4 var relativt stille i begynnelse (minst en 2-3 år) men begynte etterhvert å høres ut som en jetmotor som var i ferd med å ta av på slutten.

Det lønner seg derfor å kjøpe noe som er så bra som mulig i forhold til støy i utgangspunktet, slik at det holder seg lengst mulig (slik som 7200-serien). Jeg åpnet PS4-konsollen selv og det var overraskende lite støv i den. Fjernet knapt noe. Det som gjorde susen var å fjerne kjølepasta på APU (kombinert CPU+GPU) og legge ny Thermal Grizzly Kryonaut pasta (god entusiast-pasta som varer lenge og har meget gode varmeoverførings-egenskaper)

en annen som har har 7116b modell.Men er helt enig når man først skal kjøpe seg en brukt ps4 pro at man bør gå for den nyeste modellen som kjøler bedre.

Lenke til kommentar
45 minutes ago, zlpw0ker said:

Kan jeg bruke ps3 laderkabel til ps4 pro kontroller?

Nei. PS3 bruker Mini-B, mens PS4 bruker Micro-B.

Kan være fristende å bruke USB-A til Micro-B som de fleste har liggende, men vær klar over at PS4 er litt kresen på kabelen. Tror jeg var innom 7 kabler før jeg fant en som fungerte til å lade kontrolleren og styre konsollen via kabel. Tror det var en Samsung-mobilkabel eller noe.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Nei. PS3 bruker Mini-B, mens PS4 bruker Micro-B.

Kan være fristende å bruke USB-A til Micro-B som de fleste har liggende, men vær klar over at PS4 er litt kresen på kabelen. Tror jeg var innom 7 kabler før jeg fant en som fungerte til å lade kontrolleren og styre konsollen via kabel. Tror det var en Samsung-mobilkabel eller noe.

okay. bra å vite. Heldigvis følger det med ladekabel på ps4 pro'n. Så må bare være ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar

Ble ikke no av det kjøpet som vi avtalte i dag, men personen kunne tydeligvis ikke vente 24 timer. Så jeg fikk beskjed at han hadde solgt konsollen pga personen kunne hente den nå. Tydeligvis så skulle jeg ha forhåndsbetalt litt til han. Mener at når det er flere kjøpere inne i bildet at selgeren bør gi beskjed til alle parter som har lyst å kjøpe produktet...

får bare fortsette og være på utkikk.

Lenke til kommentar

Ang problematikken din med å spille av filmere, så støtter jo Tv'en din Jellyfin.

Gratis mediaserverløsning ala Plex

Det er det jeg bruker til å spille av alle filmer på min LG tv. Filmer man har liggende blir sortert ala Netflix og ikke noe problem med 4K HDR filmer. 

Burde vel dog koble tv'en din på Wifi for å få mest bandbredde. LG bruker å kjipe ut å bare putte 100mbit ethernet port på tv'ene sine.

Jeg kjører serveren på en NAS (hvor alle filmene mine uansett ligger) men det skal være enkelt å sette opp server på det meste.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (59 minutter siden):

Ang problematikken din med å spille av filmere, så støtter jo Tv'en din Jellyfin.

Gratis mediaserverløsning ala Plex

Det er det jeg bruker til å spille av alle filmer på min LG tv. Filmer man har liggende blir sortert ala Netflix og ikke noe problem med 4K HDR filmer. 

Burde vel dog koble tv'en din på Wifi for å få mest bandbredde. LG bruker å kjipe ut å bare putte 100mbit ethernet port på tv'ene sine.

Jeg kjører serveren på en NAS (hvor alle filmene mine uansett ligger) men det skal være enkelt å sette opp server på det meste.

hmm, Jellyfin har jeg ikke hørt om før. Men Plex har jeg faktisk kjørt lokalt på PCen, men måtte navngi medier på en spesifik måte for at det skal bli registrert hos Plex SW.

Nå er CX kobla opp mot wifi, har også kjøpt en adapter fra USB 3.0 eller 3.1 som omgjør hastigheten til 1gbit ethernet. Siden 2160p filmer krever alt fra 45 Mbit til 80 Mbit så blir 100 mbit ethernet for tregt.

jeg også har en NAS, men den er det noe problemer med så har ikke fått brukt den på en stund. Men du har vel kanskje en dedikert rack NAS med 10 Gbit eller som Unraid kanskje?

Lenke til kommentar
2 hours ago, zlpw0ker said:

hmm, Jellyfin har jeg ikke hørt om før. Men Plex har jeg faktisk kjørt lokalt på PCen, men måtte navngi medier på en spesifik måte for at det skal bli registrert hos Plex SW.

Nå er CX kobla opp mot wifi, har også kjøpt en adapter fra USB 3.0 eller 3.1 som omgjør hastigheten til 1gbit ethernet. Siden 2160p filmer krever alt fra 45 Mbit til 80 Mbit så blir 100 mbit ethernet for tregt.

jeg også har en NAS, men den er det noe problemer med så har ikke fått brukt den på en stund. Men du har vel kanskje en dedikert rack NAS med 10 Gbit eller som Unraid kanskje?

Nei har en vanlig Synology 920+. Den har 2x 1gbit porter også har jeg en usb 2.5gbit adapter men den brukes bare for å få litt fart til min stasjonære pc. Skulle gjerne hatt 10gbit da men da må alt i huset oppgraderes og prisene på 10gbit utstyr er alt for høye enn så lenge..

Lenke til kommentar

Hvis du komfortabel å bestille fra nettet har du disse som er 7200 (C7).

Kjøper du med Fiks Ferdig betaler du ikke noe om PS4en ikke blir levert til deg (men det koster litt ekstra)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=315310161

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=314100258

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=314741623

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=312826253

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Complexity skrev (48 minutter siden):

Nei har en vanlig Synology 920+. Den har 2x 1gbit porter også har jeg en usb 2.5gbit adapter men den brukes bare for å få litt fart til min stasjonære pc. Skulle gjerne hatt 10gbit da men da må alt i huset oppgraderes og prisene på 10gbit utstyr er alt for høye enn så lenge..

Kan du ikke kjøre en 10 Gbit DAC løsning fra synology 920+ til din stasjonære? På den måten så slipper du å oppgradere til en 10Gbit switch. Du må ha installert 10 gbit DAC NIC SFP+ fiber på stasjonære og synology'n. Hvis 920+ støtter det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...