Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er norske damer irrasjonelle?


Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Anbefalte innlegg

Gjest 2f21c...4df
Simen1 skrev (2 minutter siden):

 Jeg skjønner deg godt. Tenker at det er mange forhold som ikke burde vært, eller burde vært avsluttet tidligere. Uansett, prøver å tenke konstruktivt og se de positive sidene også. Kan vel bare konkludere med at begge parter bør sikre seg en trygg og enkel vei ut av forhold som snur fra positive til negative. Kommer man til det punktet og er sterkt bundet så sliter man .. uansett kjønn. Men det blir for dystopisk å si at alle forhold bør unngås. Mange av de fungerer fint, eller i det minste fint til man når ventepunktet.

Det tenker jeg også. Jeg ser ikke lenger noe poeng i å være i et forhold egentlig.. I dagens samfunn tar de slutt uansett, man er ikke sammen lenge før en av partene tror gresset er grønnere på andre siden eller ender opp med å såre hverandre dypt. Det beste er vel bare å inngå en seksuell relasjon med noen så man får dekt behovene for sex og nærhet, for det er jo kjempe lett, men å finne en man kan være trygg med, stole på og ha det fint med, det er som å lete etter nåla i høystakken.. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (1 time siden):

Les deg opp på hva uttrykket sykelig sjalu er og hva som kjennertegner det i et forhold.. for ordens skyld, det er ikke bare menn som lider av sånt og de er ofte ikke klar over det selv. Selv om de har et kjølvann av dramatisk havarerte forhold og folk rundt de forsøker å hinte høflig om at dette ikke er sunn adferd.

Det virker som du tåler dårlig at andre har en annen standard (høyere) enn deg selv når det gjelder damene de ønsker å inngå et eksklusivt forhold med, og i stedet for å argumentere forsøker du på litt ynkelig vis å utøve hersketeknikk gjennom å sykeliggjøre og manipulere motparten. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2f21c...4df skrev (2 minutter siden):

Det tenker jeg også. Jeg ser ikke lenger noe poeng i å være i et forhold egentlig.. I dagens samfunn tar de slutt uansett, man er ikke sammen lenge før en av partene tror gresset er grønnere på andre siden eller ender opp med å såre hverandre dypt. Det beste er vel bare å inngå en seksuell relasjon med noen så man får dekt behovene for sex og nærhet, for det er jo kjempe lett, men å finne en man kan være trygg med, stole på og ha det fint med, det er som å lete etter nåla i høystakken.. 

Stort sett enig. Bare litt uenig i det med grønnere gress. At noen ser gresset som grønnere et annet sted er vel mer et symptom enn en årsak. Årsaken ligger nok i at mennesker går lei av hverandre om det blir for tett for lenge. Når forholdet blir til brunt gress så skal det jo ikke akkurat mye til før man finner noe grønnere.

Lenke til kommentar
coffeee skrev (8 minutter siden):

Det virker som du tåler dårlig at andre har en annen standard (høyere) enn deg selv når det gjelder damene de ønsker å inngå et eksklusivt forhold med, og i stedet for å argumentere forsøker du på litt ynkelig vis å utøve hersketeknikk gjennom å sykeliggjøre og manipulere motparten.

Høyere standard faktisk? - men lavere respekt og forståelse for at man kan ha venner av begge kjønn uten at det betyr at man er utro.. Mener du at folk som stoler mer på hverandre, er tryggere på hverandre, har lavere standard for hverandre?

"eksklusivt forhold med" faktisk.. Jeg liker ikke disse insinuasjonene om at man er utro dersom man har venner av begge kjønn. Ofte er dette mye større varsellamper om symptomer på sykelig sjaluhet enn det er indikasjoner på, eller beviser for, utroskap.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Jeg vet ikke hva jeg skal si om Gjest's kommentar om at et forhold vil uunngåelig ta slutt

Jeg har aldri prøvd dating og det å være i et langvarig monogamt forhold.
Det er først nå jeg åpner meg opp for det og vurderer å begi meg ut på det i en alder av 30.
Jeg vet det er veldig sent, og at datingkulturen og samfunnet har forandret seg veldig, og det er uheldig.
Men det er en risiko jeg bare må ta

Jeg er foreløbig ufør og arbeidsledig. "Jobben" min nå er å komme meg på bena igjen
etter en nasty spiseforstyrrelse jeg nylig ble kvitt. Vekta og helsa er normal nå,
men jeg har bestemt meg for å begynne å trene og forandre kostholdet.
Det høres enkelt ut, men for meg tar dette tid.
Og jeg føler meg ikke klar for jobb mens jeg er i denne reparasjonsfasen.

Med det sagt, selv om jeg er arbeidsledig, så velger jeg å begynne med dating nå.
Jeg vet at internett sier "fix your shit before dealing with other's". Nei takk!
5 år i lidelse. Jeg er ferdig med å sette livet på vent. Dette skjer nå.
Jeg vet at arbeidsledig og ufør er en turn-off for mange damer, spesielt i dag.
Men faktum er at der er andre uføre folk som klarer å få seg forhold. Da er det mulig for meg også

Lenke til kommentar
Gjest 2f21c...4df
Atragon skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si om Gjest's kommentar om at et forhold vil uunngåelig ta slutt

Jeg har aldri prøvd dating og det å være i et langvarig monogamt forhold.
Det er først nå jeg åpner meg opp for det og vurderer å begi meg ut på det i en alder av 30.
Jeg vet det er veldig sent, og at datingkulturen og samfunnet har forandret seg veldig, og det er uheldig.
Men det er en risiko jeg bare må ta

Jeg er foreløbig ufør og arbeidsledig. "Jobben" min nå er å komme meg på bena igjen
etter en nasty spiseforstyrrelse jeg nylig ble kvitt. Vekta og helsa er normal nå,
men jeg har bestemt meg for å begynne å trene og forandre kostholdet.
Det høres enkelt ut, men for meg tar dette tid.
Og jeg føler meg ikke klar for jobb mens jeg er i denne reparasjonsfasen.

Med det sagt, selv om jeg er arbeidsledig, så velger jeg å begynne med dating nå.
Jeg vet at internett sier "fix your shit before dealing with other's". Nei takk!
5 år i lidelse. Jeg er ferdig med å sette livet på vent. Dette skjer nå.
Jeg vet at arbeidsledig og ufør er en turn-off for mange damer, spesielt i dag.
Men faktum er at der er andre uføre folk som klarer å få seg forhold. Da er det mulig for meg også

Du har en fin innstilling, masse lykke til, jeg håper du finner ei du blir lykkelig sammen med :) 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Lenke til kommentar
11 hours ago, Psykake said:

"Problemet" er at incel guttene skal ha seg en blond plastikkdukke de skal ligge med når det passer dem.

Også mener de at norske kvinner har skyhøye krav når dette åpenbart ikke lar seg gjøre, fordi plastikkdukkene kun ligger med menn som innehar en viss status. 

Eller at chads guttene får alt fordi de har status og penger? Du vet, selv om man senker lista så lavt som til at man bare ser på personlighet, så er ikke det nok selv da motparten ser etter nevnte momenter. 

Kravene er slik de er, og konklusjonen er slik den er. Chadsa kan bruke individer i sin beste alder helt til de selv kommer i den alderen at de finner ut de selv begynner å tape mot nykommerne i neste chad-generasjon, og må slå seg til ro. På veien dit har de skuffet mange, men det er ikke alene deres ansvar, men også ansvaret til de som er så dumme at de gang på gang velger chads og status kontra personlighet og respektable individer.

6 hours ago, coffeee said:

Det virker som du sliter fryktelig med å skjønne konseptet her. Det er ikke snakk om å kontrollere noen, det er snakk om å velge partnere ut ifra preferanser og kompatible moralske verdier. Hvis dama har en haug med mannlige venner hun liker å henge med på tomannshånd så vil det aldri bli noe forhold i utgangspunktet. Nå må det snart synke inn?

Jeg forstår deg og det virker som om enkelte ikke evner å ta innover seg at om deres moralske verdier ikke er samstemte med andres, da må de de er uenig med være "syke". Tanken om at man har den meningen man har for å nettopp beskytte forholdet man er i, virker å være fjern.

4 hours ago, Atragon said:

Jeg er foreløbig ufør og arbeidsledig. "Jobben" min nå er å komme meg på bena igjen
etter en nasty spiseforstyrrelse jeg nylig ble kvitt. Vekta og helsa er normal nå,
men jeg har bestemt meg for å begynne å trene og forandre kostholdet.
Det høres enkelt ut, men for meg tar dette tid.

Med det sagt, selv om jeg er arbeidsledig, så velger jeg å begynne med dating nå.
Jeg vet at internett sier "fix your shit before dealing with other's". Nei takk!
5 år i lidelse. Jeg er ferdig med å sette livet på vent. Dette skjer nå.
Jeg vet at arbeidsledig og ufør er en turn-off for mange damer, spesielt i dag.
Men faktum er at der er andre uføre folk som klarer å få seg forhold. Da er det mulig for meg også

Det er sånn det er, det er turn-off fordi status og utseende er viktigere enn personlighet rundt her.

Har man psykisk uførhet så har man lettere for å få innpass i markedet så lenge man tar tak i sine problemer, som du gjør nå. Hvis du klarer å få en kropp med muskler, så har du kommet halvveis såfremt din høyde også er på plass. Etter det kommer pengene som ikke kommer med en uføretrygd. Og med penger kommer status.

Søk til utlandet. Det er sjansen god for at noen vil se deg som individ.

Masse lykke til 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2f21c...4df
Simen1 skrev (6 timer siden):

Stort sett enig. Bare litt uenig i det med grønnere gress. At noen ser gresset som grønnere et annet sted er vel mer et symptom enn en årsak. Årsaken ligger nok i at mennesker går lei av hverandre om det blir for tett for lenge. Når forholdet blir til brunt gress så skal det jo ikke akkurat mye til før man finner noe grønnere.

Nei, og alle par møter utfordringer i løpet av forholdet. De gir opp lett og det er ikke rom for vanskeligheter eller utfordringer i et samliv lenger. Så hva er da vitsen med å være i et forhold, man kan jo ikke pause virkeligheten? 

Kjærligheten er død og begravet, bare begjær som eksisterer.. Jeg skulle ønske jeg var et barn igjen, uvitende om alt dette. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Lenke til kommentar
Gjest 2f21c...4df skrev (2 timer siden):

Nei, og alle par møter utfordringer i løpet av forholdet. De gir opp lett og det er ikke rom for vanskeligheter eller utfordringer i et samliv lenger. Så hva er da vitsen med å være i et forhold, man kan jo ikke pause virkeligheten? 

Kjærligheten er død og begravet, bare begjær som eksisterer.. Jeg skulle ønske jeg var et barn igjen, uvitende om alt dette. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Er det kjærlighet å stå i et problematisk forhold i lang tid? Jeg vil heller kalle det seigpining. Før i tida kunne folk leve i ulykkelige ekteskap halve livet, fordi det var ansett som en skam å skille seg. Det er det heldigvis færre av nå, men folk står ofte for lenge i det likevel.

Jeg er ikke enig i at det bare er begjær igjen. Mange får det til å fungere i lang tid eller kanskje så lenge de lever. At det finnes noen håpløse evighetsdatere betyr ikke at kjærligheten er borte hos andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Er det kjærlighet å stå i et problematisk forhold i lang tid? Jeg vil heller kalle det seigpining. Før i tida kunne folk leve i ulykkelige ekteskap halve livet, fordi det var ansett som en skam å skille seg. Det er det heldigvis færre av nå, men folk står ofte for lenge i det likevel.

Jeg er ikke enig i at det bare er begjær igjen. Mange får det til å fungere i lang tid eller kanskje så lenge de lever. At det finnes noen håpløse evighetsdatere betyr ikke at kjærligheten er borte hos andre.

Nå ble jeg urolig xD er det slik at jeg burde frykte et breakup om vi bare
støter på mellomenneskelige utfordringer?

Lenke til kommentar

Slapp av og vennligst ikke overtolk. Jeg snakker ikke om det man bør skjønne er midlertidige humper i veien, men om forholdet som helhet er et synkende skip som man klamrer seg til i årevis til tross for at man burde skjønt at det ikke er reparerbart.

Noen par lar det skure og gå i en slags terrorbalanse eller biter i seg faenskap og lar det bygge seg opp til neste gang det eksploderer, så er det på'n igjen med ny stilltiende oppbygging av faenskap. Kanskje man er fanget i samlivet av økonomiske grunner, barn, giftering eller andre ting.

Jeg tror dere tolker helt på motsatt ende av skalaen: De som sveiper seg et nytt ligg ukentlig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri blitt i et forhold hvor kjæresten min nektet meg å være venner med andre kvinner - det ville til syvende og sist bli en gissel situasjon, hvor jeg da blir holdt som gissel av hennes usikkerhet/sjalusi.

Hvor skal noe slikt enda da? Leser hun tekstmeldingene mine? Sjekker hun eposten min? Har hun folk som 'spaner' på meg i alle anledninger?

Takk, men ellers takk - det ville være bedre å være singel enn ett gissel av hennes usikkert/sjalusi på denne måten.

Dessuten, til ettertanke - å bli i ett slikt forhold ville til syvende og sist være en form for enabling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å

Atragon skrev (11 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si om Gjest's kommentar om at et forhold vil uunngåelig ta slutt

Jeg har aldri prøvd dating og det å være i et langvarig monogamt forhold.
Det er først nå jeg åpner meg opp for det og vurderer å begi meg ut på det i en alder av 30.
Jeg vet det er veldig sent, og at datingkulturen og samfunnet har forandret seg veldig, og det er uheldig.
Men det er en risiko jeg bare må ta

Jeg er foreløbig ufør og arbeidsledig. "Jobben" min nå er å komme meg på bena igjen
etter en nasty spiseforstyrrelse jeg nylig ble kvitt. Vekta og helsa er normal nå,
men jeg har bestemt meg for å begynne å trene og forandre kostholdet.
Det høres enkelt ut, men for meg tar dette tid.
Og jeg føler meg ikke klar for jobb mens jeg er i denne reparasjonsfasen.

Med det sagt, selv om jeg er arbeidsledig, så velger jeg å begynne med dating nå.
Jeg vet at internett sier "fix your shit before dealing with other's". Nei takk!
5 år i lidelse. Jeg er ferdig med å sette livet på vent. Dette skjer nå.
Jeg vet at arbeidsledig og ufør er en turn-off for mange damer, spesielt i dag.
Men faktum er at der er andre uføre folk som klarer å få seg forhold. Da er det mulig for meg også

Om du bor i en by vil jeg anbefale deg å lage en bra profil på noen apper, happn, bumble, tinder for eks. og dra på så mange dater som overhodet mulig, café/tur er de alternativene med lavest terskel, få tak i litt erfaring med kommunikasjon med det motsatte kjønn generelt.

Det er minst like stor forskjell på damer som menn, de kan være slemme, snille, dumme, intelligente, følsomme, pragmatiske osv. generaliteter funker dårlig, og jeg mener verken kvinneguiden eller andre fora på internett nødvendigvis er representative for norske kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atragon skrev (17 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si om Gjest's kommentar om at et forhold vil uunngåelig ta slutt

Jeg har aldri prøvd dating og det å være i et langvarig monogamt forhold.
Det er først nå jeg åpner meg opp for det og vurderer å begi meg ut på det i en alder av 30.
Jeg vet det er veldig sent, og at datingkulturen og samfunnet har forandret seg veldig, og det er uheldig.
Men det er en risiko jeg bare må ta

Om du kan holde en normal samtale gående og ha litt humor/sjarm så vil du møte noen likesinnede. Spørsmålet i dagens samfunn er hvor lang tid det vil ta eller hvor mange dates du må på for å finne denne personen.

Du virker å ha en sunn innstilling rundt dette, så ikke la andres meninger rundt deres mislykkede forsøk avskrekke deg eller forme din mening om hvordan dagens kvinner er. De er like varierte som menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/20/2023 at 4:34 PM, Atragon said:

Jeg vet ikke hva jeg skal si om Gjest's kommentar om at et forhold vil uunngåelig ta slutt

Det har noe å si hvilket kjønn man har. Det er realiteten. Et kjønn peaker tidligere enn det andre. 

At du i 30-årsalderen ikke har datet, spiller egentlig ikke så mye rolle nå. Du har tiden på din side. Jeg har også kommet til den realiseringen av at det er ikke jeg som har tidspresset til å finne noen. Jeg har ingen biologisk klokke å ta hensyn til. Selv om jeg har møtt utfordringer til den dag i dag, så har jeg berettiget håp for fremtiden. Et forhold trenger ikke å ta slutt, men i dette samfunnet er normalisering av brutte forhold nærmest en romantisering, type bedre å gå videre enn å stå i et "usunt" forhold som man liker å repeterer. Hvis forholdet er usunt, så har man ikke gjort grunnarbeidet godt nok. Hvem har størst nødvendighet av å gjøre det beste grunnarbeidet? Jo, det vet vi. Men det gjøres ikke. Man antar man kan skifte partnere til langt opp i 40-50 årsalderen uten at sjelen påvirkes.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Gjest 2f21c...4df
Colin. skrev (3 timer siden):

Det har noe å si hvilket kjønn man har. Det er realiteten. Et kjønn peaker tidligere enn det andre. 

At du i 30-årsalderen ikke har datet, spiller egentlig ikke så mye rolle nå. Du har tiden på din side. Jeg har også kommet til den realiseringen av at det er ikke jeg som har tidspresset til å finne noen. Jeg har ingen biologisk klokke å ta hensyn til. Selv om jeg har møtt utfordringer til den dag i dag, så har jeg berettiget håp for fremtiden. Et forhold trenger ikke å ta slutt, men i dette samfunnet er normalisering av brutte forhold nærmest en romantisering, type bedre å gå videre enn å stå i et "usunt" forhold som man liker å repeterer. Hvis forholdet er usunt, så har man ikke gjort grunnarbeidet godt nok. Hvem har størst nødvendighet av å gjøre det beste grunnarbeidet? Jo, det vet vi. Men det gjøres ikke. Man antar man kan skifte partnere til langt opp i 40-50 årsalderen uten at sjelen påvirkes.

Kjære deg, du aner ikke hva kjærlighet er og jeg ser tydelig hvorfor du ikke har vært i et forhold før. Jeg tror ikke du burde uttale deg om noe du ikke har snøring om. Om du tror utlandet vil redde deg så tar du feil, kun en kvinne som er interessert i pengene dine vil ta til takke med slikt oppgulp og idioti. Det er ren ondskap du sprer, og det er kvalmt at du får holde på. 

Jeg ser viktigheten av sunne, maskuline rollefigurer i samfunnet nå. For du trenger en. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Guest 2f21c...4df said:

Kjære deg, du aner ikke hva kjærlighet er og jeg ser tydelig hvorfor du ikke har vært i et forhold før. Jeg tror ikke du burde uttale deg om noe du ikke har snøring om. Om du tror utlandet vil redde deg så tar du feil, kun en kvinne som er interessert i pengene dine vil ta til takke med slikt oppgulp og idioti. Det er ren ondskap du sprer, og det er kvalmt at du får holde på. 

Jeg ser viktigheten av sunne, maskuline rollefigurer i samfunnet nå. For du trenger en. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Jeg uttaler meg om hva jeg vil. Hva eksakt reagerte du på i innlegget mitt som er feil? Du kan jo begynne med å argumentere for deg enn å skrive type ting som kjære deg. Har vært i utlandet flere ganger og vet eksakt hva jeg snakker om. Møtt flere hyggelige som var veldig opptatt mitt ve og vel, og behandlet meg med respekt. Individet jeg var lengst sammen med var veldig opptatt av at jeg nettopp ikke skulle bruke mye penger.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Tabris said:

Som kvinne, her er mitt råd:

Logg av KG og Diskusjon.no
Logg av Tinder

Gå ut i verden og bli kjent med mennesker

Det er noe helt annet enn alt tullet du leser på nett.

^

Hvis du faktisk vil finne noen er sjansen liten for at du finner noen over nettet, og hold deg unna dating apper/sider. Gå ut og møt folk, eller i det minste bred ut vingene dine når det kommer til hobbyer/interesser og møte folk gjennom dem. Har møtt plenty med damer gjennom hobbyene/interessene mine som jeg kunne forsåvidt datet hvis det overhode skulle skje noe. Granted, en del der att er helt sprø og klin kokos og ville ikke en gang pult dem med en stjålet pikk og en falsk ID, men alas, nå blir det litt off-topic. :P

Finne deg en asiater eller en øst-europeer? Funnet mange pene damer fra de traktene, og for ikke å snakke om at de faktisk har en del mer respekt for menn sånn generelt sett ovenfor det jeg har sett fra mange kvinner her i den vestlige verden.

Lenke til kommentar
On 7/20/2023 at 4:04 PM, Guest 2f21c...4df said:

Det beste er vel bare å inngå en seksuell relasjon med noen så man får dekt behovene for sex og nærhet, for det er jo kjempe lett

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Kjempe lett for hvem? ...

On 7/20/2023 at 10:19 PM, Guest 2f21c...4df said:

Kjærligheten er død og begravet, bare begjær som eksisterer.. Jeg skulle ønske jeg var et barn igjen, uvitende om alt dette. 

Anonymous poster hash: 2f21c...4df

Jeg har visstnok ingen anelse hva kjærlighet er ifølge deg, men noen innlegg tidligere har du skrevet dette. 🤷‍♂️ Alle vet dette ikke stemmer, selv jeg som har til gode å oppleve mer enn det jeg allerede har opplevd, vet det du skriver ikke stemmer og er tuftet på nettopp det jeg i mine innlegg har prøvd å nå frem med angående dette samfunnet, som jeg vet du også kjenner deg igjen i, derfor du reagerte så kraftig som du gjorde. Sannheten har en tendens til å være vanskelig å takle.

Den som skulle ønske seg tilbake til barndommen foreslår at andre trenger rollemodeller. Du kan jo forklare hvilken type rollemodell ville hjulpet meg siden du foreslår det og på hvilken måte. Siden du legger fokuset på meg istedenfor å diskutere generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...