Gå til innhold

PlayStation 5s Access-kontroller lanseres i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Excelsion_InnleggNO skrev (På 16.7.2023 den 10.01):

Så de startet utvikling av denne når MSFT kom med sin? Er Sony hjernedøde? 

Bedre sent enn aldri, å gjøre spilling mer tilgjengelig for alle uavhengig av handikap er en total vinn uavhengig av hvem som var først. Dette er produkter hverken microsoft eller sony kommer til å tjene penger på da salgsvolumet aldri kommer til svarer opp til utviklingskostnadene, så det er jo egentlig ganske uselvisk selv om en ikke skal undervurdere betydningen av god PR. Så istedenfor kalle den ene eller den andre hjernedøde så kan en heller være gla på veiene for de som faktisk trenger slike produkter at en her åpner for flere muligheter for unike spill opplevelser :) 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Microsoft tilbydde Sony og flere andre selskaper muligheten til å bruke Adaptive kontrolleren deres på konkurrentene sine egne platformer for 5 år siden og de kunne til og med få lov til å produsere en egen variant med sin egen branding, men Sony brydde seg tydeligvis ikke nok til å ta de opp på dette tilbudet.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (54 minutter siden):

Microsoft tilbydde Sony og flere andre selskaper muligheten til å bruke Adaptive kontrolleren deres på konkurrentene sine egne platformer for 5 år siden og de kunne til og med få lov til å produsere en egen variant med sin egen branding, men Sony brydde seg tydeligvis ikke nok til å ta de opp på dette tilbudet.

Har du kilder på dette? Jeg sier ikke at det du sier er feil, men klarer ikke å finne noe info om dette foruten om et par Reddit kommentarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Har du kilder på dette? Jeg sier ikke at det du sier er feil, men klarer ikke å finne noe info om dette foruten om et par Reddit kommentarer.

Microsoft's Adaptive Controller is Already A Success With Fans (screenrant.com)

"By negotiating with Valve, Sony, and Nintendo, Microsoft was able to ensure that the controller operates with with other hardware as well."

Microsoft reveals Xbox Adaptive Controller for disabled gamers | E&T Magazine (theiet.org)

"I will never turn this into a Sony, Nintendo, Microsoft thing,” he said. “Anybody, literally anybody who wants to learn from the work we’ve done here – or even try to do more than that with the work we’ve done here – I’m completely open to that. It doesn’t have to have an Xbox logo on it. Let’s just allow more people to play."

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (17 timer siden):

Microsoft's Adaptive Controller is Already A Success With Fans (screenrant.com)

"By negotiating with Valve, Sony, and Nintendo, Microsoft was able to ensure that the controller operates with with other hardware as well."

Microsoft reveals Xbox Adaptive Controller for disabled gamers | E&T Magazine (theiet.org)

"I will never turn this into a Sony, Nintendo, Microsoft thing,” he said. “Anybody, literally anybody who wants to learn from the work we’ve done here – or even try to do more than that with the work we’ve done here – I’m completely open to that. It doesn’t have to have an Xbox logo on it. Let’s just allow more people to play."

Takker for kilder. Den første linken din leder forøvrig til feil artikkel men klarte å google meg frem til den du mente å linke.

Den første artikkelen sier at kontrolleren fungerer på sony, nintendo og Valve konsoller/PC (noe den ikke gjør). Og den andre referer til akkurat det Sony etter hva jeg skjønner har gjort, de har tatt ideen til Microsoft og bygd videre på den med analoge 3,5 mm innganger så en kan bruke de forskjellige enhetene produsert for Xbox Adaptive Controller på tvers av enhetene.

Selv tror jeg det er noe som er lost in translation her, og ikke en aktiv motvilje til å implementere tilpassede kontroller.

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss, aner ikke hvordan feil artikkel ble linket da jeg aldri var inne på den Zelda artikkelen. Linkteksten i posten min som ble autogenerert av artikkellinken var jo riktig også uten at jeg endret på noe...  :p

Hvorfor Adaptive kontrolleren ikke fungerer på andre plattformer vet ikke jeg, men som Phil sier så var han i kontakt med disse plattformholderne for å fikse kompatibilitet på forhånd men at disse skulle ta i bruk funksjonaliteten eller produsere egenbrandede kontrollere var selvsagt helt frivillig. Svaret er vel noe så simpelt som at de rett og slett ikke brydde seg da dette ikke var noe de kunne tjene mye penger på og både Sony og Nintendo er jo som kjent så ekstremt anti-consumer at det er til å spy av.

Så vidt jeg vet fungerer Adaptive kontrolleren helt fint med PC og Steam så lenge man bruker den wireless Xbox USB dongelen eller Bluetooth for å få koblet den til trådløst.

Skal vel litt til at en noe blir lost in translation i en Engelsk artikkel med quotes fra Phil Spencer. Han repeterte jo dette flere ganger under intervjuer med andre kilder også.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
On 19.7.2023 at 11:32 PM, XtaZ said:

Svaret er vel noe så simpelt som at de rett og slett ikke brydde seg da dette ikke var noe de kunne tjene mye penger på og både Sony og Nintendo er jo som kjent så ekstremt anti-consumer at det er til å spy av.

Jeg kan garantere deg at Sony ikke kommer til å tjene penger på dette så disse anklagene synes jeg er ganske urimelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...