Gå til innhold

Ny gaming pc.


Anbefalte innlegg

Hei

Vil gå fra laptop til stasjonær pc og trenger hjelp til å finne en bra pc til 15-20 000kr, er utrolig mye å velge i

Spiller Final Fantasy, Lord of the rings. Og vil ha det nye Diablo når ny pc er i hus

Hva med de her?

https://www.komplett.no/product/1247459/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-epic-gaming

https://www.multicom.no/multicom-airflow-a827r-gaming-pc/cat-p/c100583/p1500025240

 

Pc må ha Wifi

 

Endret av Melari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom-maskinen er på papiret bedre ja, men selskapet er pill råttent. jeg ville aldri i verden kjøpt noe dyrt fra dem. jeg har selv opplevd at de ved flere tilfeller ikke vil forholde seg til f.eks. forbrukerkjøpsloven og gjør seg vanskelige i det noe går galt. Jeg stoler ikke på dem i det hele tatt, og unngår å bruke penger der.

Hva med denne, f.eks?
https://www.komplett.no/product/1244900/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-a182-epic-gaming-rgb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Det beste valget er alltid å bygge selv, jeg hadde valgt det, om det er mulig for deg, det er ikke så vanskelig, men fordel med litt hjelp om man har null erfaring med det. 

Enig her. Du vil få mer ut av pengene dine dersom du bygger selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (3 timer siden):

Multicom-maskinen er på papiret bedre ja, men selskapet er pill råttent. jeg ville aldri i verden kjøpt noe dyrt fra dem. jeg har selv opplevd at de ved flere tilfeller ikke vil forholde seg til f.eks. forbrukerkjøpsloven og gjør seg vanskelige i det noe går galt. Jeg stoler ikke på dem i det hele tatt, og unngår å bruke penger der.

Hva med denne, f.eks?
https://www.komplett.no/product/1244900/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-a182-epic-gaming-rgb

Jeg er enig i dette forslaget. Omtrent som den fra Multicom, men med Windows lisens i prisen. Og en ser hvilke kompenenter som er valgt, så vi kan se at den er greit bygget. 

Endret av Svein M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Melari said:

Ingen erfaring med å bygge selv.

Så blir til at jeg kjøper en ferdig bygget. 

Kan dette være noe?

https://greencom.no/produkt/greencom-pc/greencom-scorpion-iz67xr-rtx-3070-i5-16gb#product-tabs2
 

 

 

Greencom ville jeg også vært forsiktig med. De påstår å ha hatt 10 000 fornøyde kunder, men ble startet i 2019 og opererer i dag tilsynelatende fra en adresse der et annet firma holder til.

De har også bekreftet overfor meg at når de reklamerer med "best i test" så refererer de til sine egne interne og upubliserte tester.

Jeg ville holdt meg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Melari said:

Ingen erfaring med å bygge selv.

Så blir til at jeg kjøper en ferdig bygget. 

Kan dette være noe?

https://greencom.no/produkt/greencom-pc/greencom-scorpion-iz67xr-rtx-3070-i5-16gb#product-tabs2
 

 

 

Glemte i farten å si at Komplett-maskinen jeg lenker til er en del bedre enn denne. Blant annet har de fire ganger så stor SSD. Den har også kjappere RAM.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (48 minutter siden):

Om en finner en PC på Komplett som er grei og på salg, så er det ikke mye å spare på å bygge selv. Jeg vil påstå at en må ha litt interessen også for å bygge selv. Og en må være i stand til både å gjøre det rett, og finne ut av feil om det ikke virker.

Men samme kan man gjøre med komponenter som er på salg.

En annen ting er at disse ferdige PCene ikke bruker de beste komponentene. Det er prisbesparelser hele veien, fra kabinettet, til minne, til PSU, til GPUer som ikke har de beste kjøleløsningene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å bygge selv er nok best og absolutt morsomst ja. Kan gjøre noen gode kjøp bl.a. ved å følge med på Outlet'en og demovarene til Komplett.  Bygde en ny maskin til VR-settet og gjestebruker for noen uker siden... Prislapp? 22K

Klarer seg vel egentlig godt nok med det gamle 2070 OC kortet til VR-kittet selv om minimumskravet er GTX970...Men men, kjekt med noe som klarer å  dra skinnet av pølsa til annet enn bare VR-gaming også...

Asus Prime Z790 HK - 2695

Intel I5-12600K -  3090

Corsair Vengeance DDR5 5600 64 GB - 2788

Asus 240 TUF Gaming CPU vannkjøling - 1159

Fractal Focus 2 kabinett - 979

Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD 2TB - 1600

Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD 1TB - 1030

Corsair RM 750X PSU - 1640

Gainward RTX 3070Ti Phoenix GPU - 7050

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste knotet eg har hatt med å montere pc, var å få på cpu viften. Resten var en lek. Eg tenkte også å kjøpe ferdig montert som TS, men endte med å bare kjøpe innmat, for eg hadde kabinett med 650w strømforsyning, og brukte SSD disken eg hadde fra før, og endte opp med en mye bedre pc enn den ferdige eg hadde i handlekurven. 

Kanskje anbefale han en veldig lett og intuitiv cpu kjøler viss han skal sette sammen selv, for selv om eg har satt sammen min egen pc alltid, så må eg innrømme at dette var litt rotete. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, itgrevelin said:

Eg tenkte også å kjøpe ferdig montert som TS, men endte med å bare kjøpe innmat, for eg hadde kabinett med 650w strømforsyning, og brukte SSD disken eg hadde fra før, og endte opp med en mye bedre pc enn den ferdige eg hadde i handlekurven.

I dette tilfellet har @Melari en laptop, så det er fint lite som kan brukes videre i en stasjonær gaming-PC.

Det er helt OK å kjøpe en ferdigbygd PC, og så får heller vi selvbyggernerder lære oss å akseptere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, nebrewfoz said:

Det er helt OK å kjøpe en ferdigbygd PC, og så får heller vi selvbyggernerder lære oss å akseptere det.

helt enig, spesielt når han ikke har noe som kan gjenbrukes, men tror ikke du trenger være i nærheten av noe nerd for å sette sammen et par komponenter. Et IKEA skap eller noe sånt er 10x hardere og krever langt mer, hvertfall den gangen eg gjorde det. 
Mange av de ferdigbygde er ganske sick og, og vurderte mange av de selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...