Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Olsenhower skrev (5 minutter siden): faller alltid tilbake til de dårlige vanene Uvanene er der fortsatt, det gjelder å få de vekk den tiden du nå har denne kuren i. Men jeg tipper du vil se resultater ganske fort og da er det litt opp til deg selv å endre / fjerne uvanene.. Skriv gjerne her etter hvert som du får framgang! Fint å følge med! 😊 Endret 21. mai av Woff 1
Olsenhower Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Woff skrev (38 minutter siden): Skriv gjerne her etter hvert som du får framgang! Fint å følge med! 😊 Det skal jeg gjøre 😊 1
Aetius Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Noen som har erfaring med Wegovy eller Mounjaro mot søvnapné? Jeg leste at spesielt sistnevnte viser lovende resultater.
leifeinar Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Vektnedgang generelt er vel meget positivt for søvnapne? Endret 21. mai av leifeinar 2 1
Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) leifeinar skrev (5 timer siden): Vektnedgang generelt er vel meget positivt for søwnapne? Absolutt! Problemet forsvinner med kraftig redusert overvekt ja, og begge legemidlene som ble nevnt har jo som formål å få ned vekta på brukeren! Aetius skrev (5 timer siden): Wegovy eller Mounjaro Med andre ord har dette en fantastisk virkning også der. 😊 Endret 21. mai av Woff
Evil-Duck Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Aetius skrev (4 timer siden): Noen som har erfaring med Wegovy eller Mounjaro mot søvnapné? Jeg leste at spesielt sistnevnte viser lovende resultater. Har ikke dokumentert søvnapne men fikk mye klaging på snorkingen i tiden før jeg begynt på Wegovy, som ofte henger sammen med søvnapne. Etter jeg startet på Wegovy og vekten gikk nedover så forsvant og snorkingen, så det er nok mye mulig at det har en effekt. Om det alene har med vektnedgang å gjøre eller om det har noe med selve medisinen vet jeg dog ikke. 1 1
Olsenhower Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Spiste to frokostbrød med isvann og en iskaffe i formiddag. Min vanlige lunsj. Satte pennen et par timer etter og har ikke følt noe sult, som vanligvis inntrer relativt raskt. Innbilning, tenkte jeg. Men nå ,halv åtte, spiste jeg et knekkebrød og et frokostbrød og ble så mett at jeg ble kvalm, noe som ville vært utenkelig i går. Så forhåpentligvis virker den lave dosen allerede. Har kjøpt mye frukt som jeg ble rådet til. Blir ikke middag i kveld, for å si det slik. Endret 21. mai av Olsenhower 1 1
Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Olsenhower skrev (1 time siden): og ble så mett at jeg ble kvalm Helt normalt det. Med Ozempic så holder det med 1,5 brødskive til frokost og kveldsmaten er 1 brødskive! Har hatt denne mengden i ett år nå og det endres ikke så lenge jeg bruker medisinen. Jeg HAR prøvd å redusere, noe som medførte sult og behov for mere mat, noe jeg ikke ville riktig enda, så medisindosen er 1 mg i uka som jeg har brukt lenge nå. Så @@Olsenhower, du vil nok oppleve en betydelig reduksjon i matvareutgifter nå.. 😊 Men husk at du bør kompensere de reduserte mengder med viktige stoffer som du nå får for lite av. (Jeg tar ekstra med vitaminene D, C og B selv om jeg spiser en del frukt og grønt.) Endret 21. mai av Woff 1
Aetius Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai 1 hour ago, Evil-Duck said: Har ikke dokumentert søvnapne men fikk mye klaging på snorkingen i tiden før jeg begynt på Wegovy, som ofte henger sammen med søvnapne. Etter jeg startet på Wegovy og vekten gikk nedover så forsvant og snorkingen, så det er nok mye mulig at det har en effekt. Om det alene har med vektnedgang å gjøre eller om det har noe med selve medisinen vet jeg dog ikke. Er nok først og fremst vektnedgangen ja. Dette er artikkelen jeg leste: https://www.forskning.no/medisiner-sovn/ny-slankemedisin-kan-ogsa-ha-god-effekt-pa-sovnapne/2357249 1
Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Woff skrev (10 minutter siden): og ble så mett at jeg ble kvalm Vær forøvrig VELDIG obs på dette, å bli med venner ut for å spise har vist seg veldig problematisk for min del. Du finner en rett på menyen du har lyst på og bestiller... Og så får du en porsjon som du ikke har MULIGHET til å få i deg.. Ikke nok med at maten var DYR, du må returnere mesteparten.. Så vær obs på dette 'problemet' framover i tid, å spise ute blir fort VELDIG dyrt! 😄 2
Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Evil-Duck skrev (1 time siden): fikk mye klaging på snorkingen i tiden før jeg begynt på Wegovy Opplevde det samme selv, med alle kiloene som nå er borte forsvant også snorkingen! Absolutt et resultat av at drøye 60 kilo er borte! 🙂 I tillegg så sover jeg mye bedre! Endret 21. mai av Woff
Aetius Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai 8 minutes ago, Woff said: Opplevde det samme selv, med alle kiloene som nå er borte forsvant også snorkingen! Absolutt et resultat av at drøye 60 kilo er borte! 🙂 I tillegg så sover jeg mye bedre! Jeg trenger heldigvis ikke å kvitte meg med mer enn 15-20 kg. 1
Woff Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Aetius skrev (3 minutter siden): Jeg trenger heldigvis ikke å kvitte meg med mer enn 15-20 kg Da er du HELDIG, det er ikke noe å misunne folk å gå ned så mye som jeg har gjort, jeg har jo hud som er tilpasset MANGE kilo ekstra både her og der.. Litt synd at det ikke er salgsvare, da hadde jeg glatt solgt en snau kvadratmeter! 😆 1
Aetius Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai 14 minutes ago, Woff said: Da er du HELDIG, det er ikke noe å misunne folk å gå ned så mye som jeg har gjort, jeg har jo hud som er tilpasset MANGE kilo ekstra både her og der.. Litt synd at det ikke er salgsvare, da hadde jeg glatt solgt en snau kvadratmeter! 😆 Tja, kanskje noen skal binde inn en bok eller noe? 1
Gjest 73c13...d0a Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai 4 hours ago, Woff said: Vær forøvrig VELDIG obs på dette, å bli med venner ut for å spise har vist seg veldig problematisk for min del. Du finner en rett på menyen du har lyst på og bestiller... Og så får du en porsjon som du ikke har MULIGHET til å få i deg.. Ikke nok med at maten var DYR, du må returnere mesteparten.. Så vær obs på dette 'problemet' framover i tid, å spise ute blir fort VELDIG dyrt! 😄 Finn en annen som bruker Ozempic/Wegovy, og bestill EN rett sammen! Som dere deler på. 🙂 Anonymous poster hash: 73c13...d0a
Olsenhower Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Jeg bruker Chatgpt (betalversjon) til å holde rede på kaloriinntaket mitt. Jeg tar bilde av hvert måltid og bilde av f.eks knekkebrødpakken osv og får relativt nøyaktig loggføring. Har spist ca 1500 kcal per dag siden jeg begynte på wegovy. 1
Woff Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Ikke la kalorijaget bestemme maten din, spis fornuftig og helst som nevnt mye frukt og grønt. Liker du jordbær? De gode Norske er veldig fornuftig spør du meg! 🙂 1
Olsenhower Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Woff skrev (4 timer siden): Ikke la kalorijaget bestemme maten din, spis fornuftig og helst som nevnt mye frukt og grønt. Liker du jordbær? De gode Norske er veldig fornuftig spør du meg! 🙂 Skal ikke holde på med kaloritelling, bare litt nå i starten slik at jeg får en viss pekepinn. Norske jordbær er herlige, ja ☺️ 1
Olsenhower Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Da var første uken unnagjort og jeg har gått ned 3,4 kg til 130,8 kg. Er bittelitt forstoppet, men ellers fin i formen. Veldig fornøyd med vektnedgangen selv om mye nok er vann. Spiser omtrent halvparten av hva jeg ville spist uten Wegovy og er alltid mett. Også relativt uinteressert i mat, går greit å spise "kjedelig" mat som to grove brødskiver med kaviar bare fordi jeg er litt sulten. Rart å bli mett av så lite. Før måtte jeg alltid ha noe godt, hvert måltid skulle være ekstraordinært. 2
Aetius Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai (endret) Da har jeg fått resept på intro-dose på Wegovy. Jeg får ikke hentet det ut før på fredag, så kanskje første skudd i helgen? Og det minner meg på: Hvordan artet første dose seg for dere? Hva var effekten og eventuelle bivirkninger? Noen ting jeg burde ta inn i vurderingen av hvilken ukedag jeg skal velge som dosedag? Endret 28. mai av Aetius 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå