Gå til innhold

Bytte ut Futurehome


Anbefalte innlegg

Har nå en Futurehome-hub fra 2019 og synes appen er veldig treg i oppstart og bruk.

Ønsker egentlig å bruke Apple Home, men usikker på om det lar seg gjøre. Jeg har ID Lock 150, Heat-It varmekabler, smartlys via z-wave og to fibaro brannvarslere + en Futurehome brannvarsler. Noen som har gått fra Futurehome til noe annet og har erfaring med dette?

Knytter man Futurehome mot Google Home så virker vel ikke ID Lock 150 her så vidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er litt interessert i å jobbe litt med smarthus-løsningen din og få det meste ut av det, så er Home Assistant den absolutt beste løsningen.

Det krever litt tålmodighet og arbeid, samt en PC eller en raspberry PI lignende maskin for å kjøre OSet, men er ufattelig mye du kan gjøre og er den mest komplette løsningen for smarthus du får tak i.

Gjerne les deg litt opp på websiden deres for å se om dette er noe for deg, bare vær varsom på at når du først begynner med Home Assistant, så er det fort å bli oppslukt :p

Lenke til kommentar

PCen må være på hele tiden ja, og den klarer å hente ut en del ting helt selv når du bare har fått satt den opp. Det som tar mye tid er egentlig bare å lage et GUI/dashboard hvor du får samlet alle tingene på en måte som du selv vil. Finnes veldig mange måter å gjøre det på, hvorav noen er veldig enkle, mens andre er veldig mye mer tidkrevende og krever manuell koding i YAML osv.

 

Har ikke noe personlig erfaring med Homey Bridge dessverre, men brukte selv FH Hub før, og har nå flyttet alt over til HA, da FH manglet veldig mye av det jeg faktisk ville gjøre innen automatisering og slikt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Start opp igjen denne tråden. Har fått beskjed fra Futurehome om at der er minnefull på min smarthub og at eneste løsning er å kjøpe ny.

Vi har problem med at ved justering av termostat fra app så endres ikke temperaturen. Faktisk temperatur på termostaten stemmer og endrer jeg manuelt på termostaten så endrer det seg i appen. Derfor er det kun fra app til termostat som ikke fungerer.

Dersom jeg må kjøpe ny, så har jeg også sett litt på Futurehome 2 vs Homey Pro.

Hva tenker dere? Jeg har ikke kjøpt noe mer enn det som er nevnt i første post.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VistaX skrev (5 minutter siden):

Start opp igjen denne tråden. Har fått beskjed fra Futurehome om at der er minnefull på min smarthub og at eneste løsning er å kjøpe ny.

Vi har problem med at ved justering av termostat fra app så endres ikke temperaturen. Faktisk temperatur på termostaten stemmer og endrer jeg manuelt på termostaten så endrer det seg i appen. Derfor er det kun fra app til termostat som ikke fungerer.

Dersom jeg må kjøpe ny, så har jeg også sett litt på Futurehome 2 vs Homey Pro.

Hva tenker dere? Jeg har ikke kjøpt noe mer enn det som er nevnt i første post.

Homey pro definitivt. Er blitt veldig bra, relativt enkelt, men kan også gjøres så avansert en vil.

 

prøvde home assistent en stund, men blei altfor mye knoting.

 

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (2 minutter siden):

Homey pro definitivt. Er blitt veldig bra, relativt enkelt, men kan også gjøres så avansert en vil.

 

prøvde home assistent en stund, men blei altfor mye knoting.

 

Ville alle mine enheter fungere fint med Homey Pro? Går det an å evt bruke Apple Home appen herfra?

Lenke til kommentar
VistaX skrev (3 timer siden):

Ville alle mine enheter fungere fint med Homey Pro? Går det an å evt bruke Apple Home appen herfra?

Det tørr eg Ikkje å svare på. Lenge siden eg leste om futurehome, men mener å huske at en måtte ha egne enheter til den. Men hør på Facebook gruppen til homey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...