Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Isabel Raad (29) ønsker seg barn


Anbefalte innlegg

Gjest fd35d...e62 skrev (19 timer siden):


Det som er enda verre er at folk med slike holdninger som deg selv, gjerne har barn og viderefører dårlige holdninger til barna sine. Det ser jeg på som et større "samfunnsproblem" enn kvinner som får barn via spermdonor. Det at Raad får barn alene påvirker ikke deg og ditt liv på noen som helst måte, men din holdning kan negativt påvirke andres liv. Tenk litt over det. 

Anonymous poster hash: fd35d...e62

Det er ingen menneskerett å få barn, men en blanding av glede og ansvarsbevissthet

Hvis samfunnet skal lage regler for sin egen overlevelse og fremtid, bør målet og midlene være optimale.
Dvs at barnet vokser opp i et miljø hvor et godt, bærekraftig samarbeid mellom maskuline verdier og feminine verdier er fremtredende.
Ikke et miljø hvor selvrealisering, overfladiskhet og egoisme trumfer det meste….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (53 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å få barn, men en blanding av glede og ansvarsbevissthet

Det er ikke en menneskerettighet å få barn nei, for hvordan skal du tvinge fram en partner. Du kan tvinge et land til å legge til rette for tilgang til vann og fri ferdsel. Du kan ikke tvinge noen til å få barn sammen.

Inspector skrev (53 minutter siden):

Hvis samfunnet skal lage regler for sin egen overlevelse og fremtid, bør målet og midlene være optimale.

Og hvem skal bestemme hva som er optimalt? Det er såvidt samfunnet klarer å bli enige på noe som helst. At du skal sette krav til hvem som skal få barn kommer vi aldri til å bli enige om. Du ser jo her i tråden at du kommer med ideer om hva som er optimalt og absolutt alle er uenige med deg.

Inspector skrev (53 minutter siden):

maskuline verdier og feminine verdier er fremtredende.

Hva er maskuline og feminine verdier? Sier du at homofile ikke burde få barn, eller kun hvis en av de er feminin og den andre er maskulin? Mulig at du mener noe annet, jeg prøver ikke å skape en stråmann, men jeg har aldri hørt det argumentet i en annen setting.

Inspector skrev (53 minutter siden):

Ikke et miljø hvor selvrealisering, overfladiskhet og egoisme trumfer det meste….

Selvrealisering og overfladiskhet er jo nettopp det du holder på med. Du dømmer personer som bruker botox og silikon kun på utseendet. Er ikke det overfladisk og dømmende så vet ikke jeg. Du viser mange verdier som ikke er bra for en forelder å dytte videre til barna sine. Kanskje du burde steriliseres til du endrer mening?

Medmenneskelighet, omtanke. Det er eksempel på verdier som er bra, og som du går stikk i mot her i tråden.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Inspector said:

Hvis samfunnet skal lage regler for sin egen overlevelse og fremtid, bør målet og midlene være optimale.
Dvs at barnet vokser opp i et miljø hvor et godt, bærekraftig samarbeid mellom maskuline verdier og feminine verdier er fremtredende.
Ikke et miljø hvor selvrealisering, overfladiskhet og egoisme trumfer det meste….

Jeg tror det de andre prøver å fortelle deg, er at de mekanismene som må på plass for å hindre Isabel Raad (jeg vet ikke hvem det er, utover beskrivelser hun er gitt i tråden) å få barn, er mekanismer man ville assosiert med svært ufrie samfunn.
Det virker også som et søkt premiss at overlevelsen til mennesket handler om kontroll av andres reproduksjon.

Det er flott at du ønsker deg større fokus på bærekraftig harmoni, det tror jeg egentlig det samsvarer med tidsånden langt mer enn du gir meg inntrykk av du tror.
Det er kanskje bedre om du dropper kjendisnyhetene? Hva får du ut av det, utover indignasjon over slike ting som dette?

Det finnes selvsagt omstendigheter som gjør folk uskikket til å være foreldre, men det er ikke slikt man kan dedusere av å ha lest og sett på bildene i VG, det er på nivå av å mene at noen vil være en dårlig far fordi det er for mange nagler i jakken og ringer i øret.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tenker at Isabel Raad er en del av tidsånden blant influensere. Men glad for at de i min familie ikke har falt for fristelsen til å bruke fillers å operere seg for å få kjæreste. At hun drar til Danmark, tyder på uhell i kjærlighet, eller kanskje problemer med nærhet og å tåle dårlige perioder?

Hva gjør hun når hun blir 50 år, når hun er avhengig av plastisk kirurgi i 30 årene? Det kommer til å være mange som vil slite med FOGO «Fear Of Getting Old» hvis denne trenden ikke stopper. Kroppen endrer seg jo etter som tiden går, leppene blir tynnere, baken blir flat og alt henger.

Jeg tror man kan være en god mor selv om man har fillers. Og kanskje kommer hun på andre tanker etter en fødsel og opplever at kropp er naturlig.

Ellers er det nok vanlig at de som lever av utseende, jobber i TV o.l. bruker betydelige summer på frisør og hud/kropp. Menn også. Men at inngrepene er mer ekstreme enn tidligere. Rart når eldre mennesker ikke har rynker. Botox "overalt", men man kan ikke lure seg unna aldringsprosessen over tid, og til slutt venter døden.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Inspector skrev (På 29.5.2023 den 7.29):

Den biologiske klokken tikker for alle jenter i fruktbar alder og den optimale alderen for å bli mor er lavere enn mange innser. Isabels signaler til unge jenter er derfor gode og fornuftige:

https://www.vg.no/rampelys/i/rlX1dw/isabel-raad-roeper-baby-planer-vil-ha-barn

Men jeg lurer på om hun har filosofert litt rundt hvorfor hun ikke har en fast partner som kan oppfylle ønsket hennes.
Kan det være fordi oppegående menn skyr overfladiskheten, mangelen på jordnærhet og donaldleppene som pesten ?

Under også på om hun innser at botox, fillers, silikon og en usunn livsstil ikke akkurat er optimalt for et lite barn.

Jeg mener at spermdonasjon burde inneholde krav om å fjerne fremmedelementer og minimumskrav om livsstil før insemineringen innvilges.

Hva mener du ?

Nå får nok Raad og andre unge jenter altfor mye å tenke på:   https://www.tv2.no/underholdning/ja-graviditet-gjor-nesen-din-storre/15929216/

Tenk om nesen blir så stor at man slipper fillers og botox i resten av kroppen?
Tenk om enda flere unge jenter kvier seg for å få barn ?
Tenk om nesen blir så stor at ingen lenger gidder å sende beundrende blikk ?

Lenge leve skrullene og overfladiskheten !

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Bedre at hun setter barn til verden enn  "innvandringskritiske" som deg 

Større sjanse for at hennes barn gjør noe positivt for samfunnet enn dine.

 

Go Isabel! 

Hvor har jeg uttalt meg «innvandringskritisk» i denne tråden ?
Min kritikk er rettet mot influencernes overfladiske verden som skaper et helt umenneskelig press for ungdom generelt og jenter spesiellt….

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Hvor har jeg uttalt meg «innvandringskritisk» i denne tråden ?
Min kritikk er rettet mot influencernes overfladiske verden som skaper et helt umenneskelig press for ungdom generelt og jenter spesiellt….

Deres barn blir nok mer aksepterende og inkluderende enn det dine blir.

Å være en Influenser er en jobb. Så kan man mene hva man vil om det, men det betyr ikke at man er en dårlig forelder.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...