Gå til innhold

Jobbuke på Flesland?


Anbefalte innlegg

Hei! Meg og min venn på 15 år har jobbuke nå i 9. klasse og har lyst til å søke på Flesland enten sitte om bord på flyet eller jobbe på flyplassen. Jeg drømmer vertfall om å bli pilot og han virker også interessert. Vet noen om det er muligheter for å få et "JA" av Avinor/Flesland eller andre flyselskap? Hvordan skal vi søke? F.ks telefon, mail eller møte opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er da direkte til de forskellige flyselskapene du skal sjekke om du vil ut og fly, så finn ut hvem som flyr fra flesland og så kan dere sende mail med søknad om utplaseringsplass som stewerd på fly fra flesland direkte til de aktuelle bedriftene, for arbeid på flyplasse kan det søkes til flyselskapene som fly som bakkepersonell eller til de som hanterer og drifter flyplassen som bakke personell. ofte er det flere selskaper som opperer på flyplasse i de forskellige rollene på flyplassen , det er nok greit og sette dere inn i hva disse er og hvem som utfører dette.
du finner en oversikt over alle selskapene som er involvert her https://avinor.no/flyplass/bergen/kontakt-oss/

selve flyplasen driftes av Avinor, et 10 tals fly selskaper og 3 ground handeling selskaper, samt et kargo selskap som dere kan kontakte for forskellige roller på flyplassen. 

Lykke til i jakten på praksisplass 

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe jeg kan alt for mye om, men jeg er ganske sikker på at det kreves sikkerhetsklarering og kursing før en får arbeide på en flyplass med tilgang til det som er "innenfor gjerdene". Jeg tviler på det er stor interesse for å få deg gjennom for en arbeidsuke, men det kan jo være de har rutiner for dette, for eksempel ved at du alltid jobber med en som passer på og har ansvaret for deg.

Ellers må jeg si at arbeidsuke-opplegget er ganske vanskelig for bedrifter. Strenge HMS-regler gjør at det er få oppgaver en i 9. klasse uten opplæring kan utføre.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Det er fint mogleg å få til dette, andre har hatt arbeidsveka si på flyplass før. Men det krever ein del arbeid for flyplassen/flyselskapet å legge til rette.
Kravet om kurs og sikkerheitsklarering kan ivaretakast ved at du ikkje får gå fritt inne på flyplassen og at det alltid er nokon som må være der for å ha ansvaret for deg.

Sidan dette ikkje er eit A4 opplegg så vil eg på det sterkaste anbefale at du tek kontakt med enkeltpersonar, som til dømes flyplassjefen, fartøysjefen (piloten), eller andre personar innafor flybransjen.
Prøver du å ringe til firmaet via vanleg kundekontakt så vil du i mykje større grad få nei som svar fordi personen som svarar deg ut ikkje har myndigheit til å gi noko anna svar.

Snakkar du med ein bestemt pilot eller flyplasstilsett så er det mykje større sjangs for at han eller ho seier at du skal få følge dei på jobb ei veke, og då vil også mykje av det praktiske ordne seg.

Lenke til kommentar
kremt skrev (På 10.5.2023 den 20.13):

Høres ut som ønsketenkning. Jeg tviler på dette er særlig realistisk.

 

Salvesen. skrev (På 10.5.2023 den 20.43):

Det er nok far fetched. Men prøv å ta kontakt med flyselskap, kanskje lager de en markedsføringskampanje ut av det hele.

 

Lykke til!

jeg er ganske ening med begge at det er et skudd i blinde , men om de er flinke og skriver god søknader så er det ikke umulig, men det og kjenne none på innsiden hadde nok vært et fortrin her, jeg synes heller ikke av skal snakke de fra og prøve, får om de ikke prøver så får de ikke noe til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...