Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Trenger ny kjøkkenventilator. Er resirkulerende uvanlig?(kun 13 stk på Elkjøp)


Anbefalte innlegg

Hei,

Sårt på tide å bytte ut min gamle IKEA ventilator. Bor i et borettslag hvor det ikke er lov (tror heller ikke mulig) å sende luften ut. Forstår det slik at jeg da må ha en resirkulerende som bruker kullfilter. Tok en titt på Elkjøp og ser at de kun har 13 stk. under kategorien "Resirkulerende luft" og ingen av dem er særlig fine. Er det noen andre plasser hvor det er bedre utvalg, eller er det rett og slett uvanlig med resirkulerende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cerebellum skrev (4 minutter siden):

Er det noen andre plasser hvor det er bedre utvalg, eller er det rett og slett uvanlig med resirkulerende?

Det er ikke uvanlig, men det er heller ikke vanlig.
Her tror jeg det smarte er å gå tilbake til IKEA.
Om jeg ikke husker helt feil er alle ventilatorene til IKEA laget slik at dem kan enten resirkulere med kullfilter, eller blåse ut.
Alt etter som hvordan dem blir montert.

Lenke til kommentar
Cerebellum skrev (4 timer siden):

Hei,

Sårt på tide å bytte ut min gamle IKEA ventilator. Bor i et borettslag hvor det ikke er lov (tror heller ikke mulig) å sende luften ut. Forstår det slik at jeg da må ha en resirkulerende som bruker kullfilter. Tok en titt på Elkjøp og ser at de kun har 13 stk. under kategorien "Resirkulerende luft" og ingen av dem er særlig fine. Er det noen andre plasser hvor det er bedre utvalg, eller er det rett og slett uvanlig med resirkulerende?

De aller fleste ventilatorer kan brukes med både utlufting og filter/resirkulering. De leveres uten tibehør, også kjøper man det man trenger av slanger/filtre i tillegg. Hvis du bruker filteret "Kombinert (utsuging/filter)" så får du 324 alternativer som kan brukes. Det som heller er viktig er hvordan den gamle blåser ut luften igjen, og eventuelt mål/plassering hvis man skal unngå for mye arbeid.

Lenke til kommentar

Søk hos Elkjøp på Kjøkkenvifte og filtrert på «Type ventilator: Resirkulerende luft» ga meg 46 ulike modeller men ja, ikke så mange jeg ville ha valgt blant dem 😶
 

Vær obs på at man ofte må kjøpe resirkuleringsbiten i tillegg til selve viften  😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...