Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

han er rasist men vil ha en svart jente? WHATTT hjelp


Gjest 2149b...b4e

Anbefalte innlegg

Gjest 2149b...b4e

Kjenner en kar som har sagt til min afrikanske venn at han liker henne, og han er snill mot henne. Men mot meg har han bare vært rasist og en drittsekk uten grunn. Så det jeg lurer på er, hvordan er han en rasist men vil ha en svart jente og sier han liker henne? jeg vet ikke om jeg er dum men det gir rett og slett bare ikke mening i mitt hodet.

 

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5754a...4ee
Gjest 2149b...b4e skrev (28 minutter siden):

Kjenner en kar som har sagt til min afrikanske venn at han liker henne, og han er snill mot henne. Men mot meg har han bare vært rasist og en drittsekk uten grunn. Så det jeg lurer på er, hvordan er han en rasist men vil ha en svart jente og sier han liker henne? jeg vet ikke om jeg er dum men det gir rett og slett bare ikke mening i mitt hodet.

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Man skal være litt forsiktig med å trekke rasistkortet. Ja han kan være en dritt sekk mott deg og si ting han ikke burde.

 

 

Anonymous poster hash: 5754a...4ee

Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e
Elgen-Hansi skrev (21 minutter siden):

Er du sikker på at det er rasistisk motivert at han er en drittsekk mot deg? Sikker på at han ikke har noen andre grunner til å være kjip/mislike deg?

Han sa rasitiske ting til meg

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Lenke til kommentar

Det er mange som er rasister men fortsatt har venner / bekjente som tilhører samme gruppe som de er rasist mot. Dette er et eksempel på at noen mennesker holder motstridende ideer. Det høres kanskje lite rasjonelt ut å oppføre seg slik han gjør, og det er det også. Det finnes folk som går på trygd, men de er fortsatt imot at folk går på trygt....

 

Folk er idioter enkelt og greit. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Locrin skrev (2 timer siden):

Det er mange som er rasister men fortsatt har venner / bekjente som tilhører samme gruppe som de er rasist mot. Dette er et eksempel på at noen mennesker holder motstridende ideer. Det høres kanskje lite rasjonelt ut å oppføre seg slik han gjør, og det er det også. Det finnes folk som går på trygd, men de er fortsatt imot at folk går på trygt....

 

Folk er idioter enkelt og greit. 

Vil han faktisk ha henne i lange løp, eller er det bare for å bruke henne?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (4 timer siden):

Han sa rasitiske ting til meg

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Menn kan si kjønnsdiskriminerende ting til en dame uten at de dermed hater alle damer.

Hvis vi er sint eller såret eller føler oss angrepet så er det mange som «banker på et sted de veit det gjør vondt».

Tenk på om du noen gang har vært sint på et menneske og påpekt at han/hun var feit eller skalla. Betyr det at du hater tjukkaser, eller ville du bare at akkurat denne personen skulle føle seg liten?

-k

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Om jeg får spekulere litt..

Det finnes homofobe, rett og slett fordi de er opplært til å ikke like homofile og fobien blir sterkere fordi de liker samme kjønn og får ikke gjort noe med det.

Det samme gjelder de med dårlige eller rasistiske holdninger mot mørkhudede - de er opplært til å ikke like de, men eneste de tenker på er å være intim med en mørkhudet.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (5 timer siden):

Kjenner en kar som har sagt til min afrikanske venn at han liker henne, og han er snill mot henne. Men mot meg har han bare vært rasist og en drittsekk uten grunn. Så det jeg lurer på er, hvordan er han en rasist men vil ha en svart jente og sier han liker henne? jeg vet ikke om jeg er dum men det gir rett og slett bare ikke mening i mitt hodet.

 

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Man kan da fint være rasist og fortsatt like afrikanske folk. Rasisme går ikke bare en vei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (5 timer siden):

Han sa rasitiske ting til meg

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Var dette ting som var åpenbart rasistiske, eller var det ting som du oppfattet som rasistisk men som det kan tenkes at han i øyeblikket ikke forsto selv var rasistisk?

Ellers så vet jeg flere eksempler på at folk som er rasister har denne logiske bristen i at de kan ha venner/partnere med en annen hudfarge, men som de ikke oppfører seg rasistisk mot fordi disse er kjente/nære sånn at de evner å se på dem som individer med tanker og følelser og ikke bare en hudfarge (som de gjør med resten).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e
Nevnarion skrev (2 minutter siden):

Var dette ting som var åpenbart rasistiske, eller var det ting som du oppfattet som rasistisk men som det kan tenkes at han i øyeblikket ikke forsto selv var rasistisk?

Ellers så vet jeg flere eksempler på at folk som er rasister har denne logiske bristen i at de kan ha venner/partnere med en annen hudfarge, men som de ikke oppfører seg rasistisk mot fordi disse er kjente/nære sånn at de evner å se på dem som individer med tanker og følelser og ikke bare en hudfarge (som de gjør med resten).

Ja, han sa n ordet og masse annet rasitiskt. Men det gir fortsatt ikke mening as, han virker kontrollerende mot henne, lar henne ikke snakke med andre karer osv, men det virker som han liker henne, det er helt sykt hvor two faced han er, fordi han har ikke kjent henne godt nok til å like henne heller.

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Hvorfor skulle hun snakke med andre karer, om de er i et begynnende forhold?

Med mindre det er "karer" i jobb, skole eller vennesammenheng?

Sikker på at det ikke er du som er sjalu fordi du digger fyren så mye, men han vil heller ha den eksotiske jenta? 

Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e
Bugle skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle hun snakke med andre karer, om de er i et begynnende forhold?

Med mindre det er "karer" i jobb, skole eller vennesammenheng?

Sikker på at det ikke er du som er sjalu fordi du digger fyren så mye, men han vil heller ha den eksotiske jenta? 

Nei vil ikke ha han, synes bare det er rart at en rasist er med en svart jente, han er bare falsk. Når jeg sier karer mener jeg guttevenner, eller gutter generelt.

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (8 minutter siden):

Ja, han sa n ordet og masse annet rasitiskt.

Jeg har sagt det ordet. Mange ganger. Men jeg regner meg ikke som rasist.

Er du enig i at «det å si noe rasistisk» og «det å være rasist» ikke nødvendigvis er samme greie? Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen og relasjonen dere to i mellom. Kanskje han er en rasist. Kanskje en tosk. Kanskje han ville såre deg?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e
knutinh skrev (1 minutt siden):

Jeg har sagt det ordet. Mange ganger. Men jeg regner meg ikke som rasist.

Er du enig i at «det å si noe rasistisk» og «det å være rasist» ikke nødvendigvis er samme greie? Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen og relasjonen dere to i mellom. Kanskje han er en rasist. Kanskje en tosk. Kanskje han ville såre deg?

-k

Han brukte det på en rasistisk måte når han krangla eller her og der med vennene hans, det er forskjellen. Han har ledd i timen med vennene hans når det ble vist en video om slaveri og folk hadde det ille, jeg trenger ikke å nevne 100 av grunner hvorifr han er rasist, bare la det gå

Anonymous poster hash: 2149b...b4e

Lenke til kommentar
Bugle skrev (8 timer siden):

Hvorfor skulle hun snakke med andre karer, om de er i et begynnende forhold?

Med mindre det er "karer" i jobb, skole eller vennesammenheng?

Sikker på at det ikke er du som er sjalu fordi du digger fyren så mye, men han vil heller ha den eksotiske jenta? 

Jeg vil anta at det er snakk om menn generelt, det vil si f.eks. kamerater, kolleger, eller annet.

Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (8 timer siden):

jeg trenger ikke å nevne 100 av grunner hvorifr han er rasist, bare la det gå

Ok, jeg ser ikke helt hva du vil at vi skal løse for deg da.

Kanskje du har rett i at han er en rasist, og kanskje har du rett i at det er selvmotsigende at han samtidig har lyst på en svart jente.

Det finnes en million måter å være drittsekk på, en million grunner til at folk er det, og kjærlighet og tiltrekning er kompliserte greier.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2149b...b4e skrev (16 timer siden):

Han sa rasitiske ting til meg

Kjenner en nazist og jeg mener nazist, jeg kaller ikke fyren en nazist han kaller seg en nazist, det hindrer ham ikke å dra til Thailand med jevne mellomrom, han drar ikke dit pga været, han kommer tilbake og kjefter å smeller om vestlige kvinner og hvor umoralske de er, jupp 😉 

Sånne typer er ikke akkurat først i køen når vettet deles ut. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...