Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste luftfrisker til bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du fjerne lukt eller tilføre? Jeg kjøper poser med aktivt kull fra AliExpress. De er utrolig effektive til å fjerne lukt. Har en bil det tidligere har vært røykt i, selv med skikkelig rens er det fremdeles litt røykelukt i den, men med disse posene med kull liggende under setene så er det null lukt.

Lenke til kommentar

Den beste lukta en bil kan ha, etter min mening, er dens egen naturlige lukt ved godt vedlikehold av interiøret. 

Ellers så har jeg sittet i en del biler hvor eier bruker duftpinner. Se bilde for eksempel på hva jeg mener. Naturlige lukter, som blomster, er ganske digg. Ville valgt en duft som sniker seg innpå deg og inviterer til å lukte, overdøvende lukter gir fort migrene og lignende. Noe det oftere enn ikke er i wunderbaum og lignende produkter.

1264923C-2BA1-45A9-8891-23D6446CA70E.jpeg

Lenke til kommentar
On 5/6/2023 at 11:45 AM, -Mort3n said:

Lei en ozonmaskin 👍

Ozon er det samme som vanlig luft bare med et ekstra okygenmolekyl som gjør det veldig oksidativt, noe som også fjerner lukt. Problemet er dog at det eter opp gummi, så det er ikke så smart å bruke dette i en bil. Holder en knapp på aktivt kull i den grad det virker.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (1 time siden):

Vil du fjerne lukt eller tilføre? Jeg kjøper poser med aktivt kull fra AliExpress. De er utrolig effektive til å fjerne lukt. Har en bil det tidligere har vært røykt i, selv med skikkelig rens er det fremdeles litt røykelukt i den, men med disse posene med kull liggende under setene så er det null lukt.

Har du en link å dele?

Ozon er effektivt, men påvirker enkelte materialer:
https://www.oxidationtech.com/blog/materials-ozone-resistance-chart/

 

Jeg ville som nevnt av andre begynt med en grundig vask. Enkelte ok duftprodusenter har også egne produkter til bil, for eksempel Rituals:
https://www.rituals.com/no-no/hjemme/reise-og-bil/bilparfymer

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...