Gå til innhold

universal fjernkontroll-passer denne på alle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Har du lest manualen? Den må programmeres til din TV, for alle Tver har ulike signaler.

Jeg har prøvd å programmere, men kanskje jeg har gjort feil? alle koder som ikke er definerebare, men kun masse forskjellgige fire sifrede tall i biltemas kode oversikt. Det er sikkert 30 forskjellige til Samsung tv, men ingen passet til tv jeg har. 

 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, stamkunde said:

skal jeg bruke automatisk søkefunksjon som finnes på tven? Hvordan få parret fjernkontroll og tv til hverandre, slik at de kan kommunisere med hverandre. 

Nei, du skal bruke søkefunksjonen i fjernkontrollen. Det er beskrevet i bruksanvisningen på side 11.

 

edit: Jeg ser det er to bruksanvisninger som kan lastes ned fra Biltema. Jeg snakker om den nyeste av dem, datert 2015-04-24.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (16 minutter siden):

skal jeg bruke automatisk søkefunksjon som finnes på tven?

På fjernkontrollen, tenker jeg. 

Skremmende antall innlegg du har akkurat nå, forresten image.png.12f59ff0cb754db4f7652fbd128db79b.png

edit: @Mannen med ljåen fortalte deg jo hvor i manualen det står. Link til manualen ligger på produktsiden hos biltema, som du la ved i første post, eller her https://docs.biltema.com/v2/documents/file/nb/c1f3d6e1-12b4-4f5c-97d8-1477283f0c52

edit2: Fanken, det var @nebrewfoz som nevnte sidetallet

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
7 minutes ago, stamkunde said:

ja. 

For jeg er blank på dette. Og alle kodene jeg har sett på biltema har iallfall ikke samsvart med tv jeg har.

Det vil nærmest være et mirakel om noen som leser denne tråden vet hvilken kode det er ...

5 minutes ago, stamkunde said:

ja, jeg har lest den, og gjort prosedyrene, men jeg vet egentlig ikke hvilke kode samsung tven har.

Men har du prøvd SEARCH-prosedyren?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

https://docs.biltema.com/v2/documents/file/nb/c1f3d6e1-12b4-4f5c-97d8-1477283f0c52

Gå til side 11 og gjør det som står der under 2. Manuelt/automatisk søk: SEARCH

Yess. Oppnådde suksess. Jeg startet på 0019 og endte på 0203, ved å trykke gjentagende ganger på standby knappen, faktum var at jeg visste egentlig ikke om jeg gjorde det riktig, og faktisk så holdt jeg på å sovne av inntil jeg hørte reaksjon på tv. 

Dermed har jeg ikke kjøpt katta i sekken, men faktisk har dere bidratt til at jeg endelig kan bruke en fjernkontroll på tv uten å reise opp for å senke eller heve volum. Stor takk!

😀

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...