Gå til innhold

Nybegynner Guide til DCS(Digital Combat Simulator)


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (3 timer siden):

Så det har skjedd å skjer drama i DCS verden.

For et par uker siden gikk Razbam ut og sa at ED ikke hadde betalt de på mange månder og de nå stopper jobben på modulene de har gitt ut(MiG19, Harrier, M2000 og F15E) De dro Heatblur med i uttalelsen, men Heatblur sier ikke dra meg med i dette. 

ED svarte med at Razbam ikke hadde oppflyt sin side av kontrakten og Razbam svarte meg å si "da tar vi med ballen og drar hjem" Og sa all job med DCS saker blir stoppet.
Ting har kanskje roet seg siden da, men det var ingen patch notes på noen Razbam moduler i patchen som kom forige uke.
F15E var de eneste flyet som kom til DCS i fjor, og var en av de store moderne flyene som trekker kunder sammen med F16 og F18.  Hva som skjer videre vet vi ikke.

Heatblur måtte utsette F4 som skulle komme i "vinter" men har sagt at den kommer senest 31. Mai. 
Og nå ser det ut som at Kiowa helikopteret er rett rundt hjørnet, og i dag kom det en ekstremt dårlig trailer av Kola kartet som også er på 2brink of release" i følge Orbx selv. Og vi vet at første del av Afganistan er plannlagt for Juni. 

Og siden Open beta og Stable ble sammlet kommer det nå en patch hver 6 uke i stede for hver 2-4 uke. det betyr at det er maks 2 patcher innen juni er omme. Og på den tiden skal vi liksom forvente å få Kola, Afganistan, F-4 og Kiowa. Det betyr at vi må forvente 2 eller flere nye moduler i en patch, ellers må du ha egene "relase" patcher. Vanligvis har DCS spred utgivesler med flere måender mellom så de ikke "konkurerer" med hverandre. Så hva som skjer de 2 neste måneden vet jeg ikke. 

Her er "traileren" til Kola

 

Man kan godt si at den traileren var dårlig, ja. Men vil tro dette er ment som en teaser, og at det kommer flere trailere ? 
 

Gleder meg uansett :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Man kan godt si at den traileren var dårlig, ja. Men vil tro dette er ment som en teaser, og at det kommer flere trailere ? 
 

Gleder meg uansett :) 

Gleder meg jeg også, håper bare Orbx har lært av feilen til Razbam med SouthAtlantic. Jeg regner med at Kola vil bruke lignende teknologi, altså satellitt data. Siden det er de er er vandt med fra MSFS2020.

Men håper se gjør det slik at vi ikke får elendige teksturer og grafikk om vi flyr levere enn 2000 meter som i SA. Håper også de passer på å fikse ytelsen som fremdeles er dritt på SA selv om den er noe forbedret.

Blir skuffet om fjell og daler ser dritt ut når man gjør lav flying og at å bruke helicopter er super immersion breaking.

 

Det er jo dette som blir området på Kola(plus sikkert mye vann)

Norge ender like sør for Brønnøysund.

 

Messenger_creation_85b0e0ec-be2a-45ea-bc84-6b474220b622.jpeg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (51 minutter siden):

Gleder meg jeg også, håper bare Orbx har lært av feilen til Razbam med SouthAtlantic. Jeg regner med at Kola vil bruke lignende teknologi, altså satellitt data. Siden det er de er er vandt med fra MSFS2020.

Men håper se gjør det slik at vi ikke får elendige teksturer og grafikk om vi flyr levere enn 2000 meter som i SA. Håper også de passer på å fikse ytelsen som fremdeles er dritt på SA selv om den er noe forbedret.

Blir skuffet om fjell og daler ser dritt ut når man gjør lav flying og at å bruke helicopter er super immersion breaking.

 

Det er jo dette som blir området på Kola(plus sikkert mye vann)

Norge ender like sør for Brønnøysund.

 

Messenger_creation_85b0e0ec-be2a-45ea-bc84-6b474220b622.jpeg

South Atlantic kartet og dårlig ytelse overrasket meg da jeg prøvde det første gangen. Forsto ikke hvorfor. Så da ikke såååå detaljert ut, syntes jeg...men, ække bra. Ikke spilt det noe siden. 

Vi får håpe Orbx gjør en bedre jobb :) 

Sør for Brønnøysund... synes det dekker et rimelig bra område - forutsatt at de får daler og fjorder og fjell bra nok. Da blir det mye å boltre seg. 

Installerte en versjon av DosBox her om dagen og fikk fyrt opp min gamle kopi av EF2000 fra Did fra 1995. Heldigvis tatt vare på mange av de gamle spillene mine, med esker og manualer og alt... Så, jeg fyrte opp et oppdrag oppe i Nord-Norge..

640x400 oppløsning som maks og ganske enkel grafikk. Men var litt stemning også. Men så måtte jeg glise, i manualen sto det at spillet støttet VR-headset!! Jepp, VFX-1 Headgear som kom samme året tror jeg. Hehe. Jeg hadde glemt det, men jeg husket det da jeg leste det. Og husker jeg drømte om et slikt headsett den gang..Oppløsningen på headsettet var på 263x230 pr øye...FOV på 45 grader...  Kosta vel 1000 dollar i statene, og ikke å få tak her mener jeg å huske. Kanskje like greit at jeg fløy på min Gigantiske 17 tommer Dell SVGA skjerm i stedet... Det var tider det... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg kunne kannibalisere sakene jeg hadde til Authentikit prosjektet mitt. Bruker det ikke lengre pga mas å ta frem og sette opp.  Og med force feedback kan jeg ikke gå tilbake til joystick uten FFB.

Ved å fjerne en arm. Å bare bruke stanga som holder trim hjulene til Spitfire. Så fjerne festene til trim hjulene og feste de på TM cougar MFDene. (Så langt bare med super lim. Men skal festes mer permanent) og så setter stanga og bord feste på hode. Så matcher de ganske så bra med de virtuelle MFDene.

Så da endte jeg opp med å kjøpe Winwing CIP. Må bare finne en måte 0 feste den til stanga på. Noe jeg tror jeg greier.

Lenke til kommentar

Chinnock og første del av Afghanistan blir begge sluppet samtidig. 26. Juni så litt over 2 måneder til.

Spørsmålet er vil patchen vi får i mai komme med Kiowa og eller Kola. Jeg tviler på vi får Kola så fort. Da soon og brink ikke betyr det samme i DCS som det gjør i daglig tale. Både soon og brink kan bety måneder eller år i DCS.

Her er pre order trailer for Chinnock.

Dette er en super moderne F model med HUD og alt det jukset der. Hadde foretrukket noe eldre som hadde passet for 90 og tidlig 2000 tallet og kunne fake for vietnam era 

Lenke til kommentar

Og noe overraskende så fikk vi i dag beskjed om at Kola kartet kommer om bare en uke

Quote

“The DCS: Kola map by Orbx will be released into early access on the 3rd of May 2024 bringing a new and engaging region to DCS. Based on the current day, with allowances for Cold War scenarios, the map covers more than 575,000 sq km of land and large areas of the Barents Sea and Norwegian Sea. The early access release will feature summer textures with the highest detail area stretching along the Russian/Finnish border from the Murmansk region of the Kola peninsula in the north to the shores of the Baltic Sea in the south. This area is home to the Russian Northern Fleet, the submarine pens of Polyarny, strategic air bases such as Severomorsk and Olegnegorsk, and several Finnish, Swedish, and Norwegian air bases, and road runways!

We at Orbx are delighted to collaborate with experienced campaign creators including Baltic Dragon and Reflected Simulations to bring exciting campaigns to this map.

Following the early access release, we will deliver major updates starting in June 2024. This includes winter textures and additional airbases such as Andoya, Bardufoss, Evenes, Vidsel, Kilpyavr, Alakkurti, and others. Many military installations and training areas across the Kola map will be further developed with improvements added to terrain detail based on high-resolution aerial orthoimagery. New cities and towns, more custom POIs and vertical obstructions, and complex industrial sites will also be added.

We have recruited a large team of active DCS players to help with all aspects of testing, optimization, and prioritisation to help tune and improve the map.”

– Orbx

Please check out the Development Screenshots. Stay tuned for the early access launch of DCS: Kola.

Development Screenshots: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/downloads/screenshots/

 

FB_IMG_1714153211067.jpg

FB_IMG_1714153248496.jpg

FB_IMG_1714158629229.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...