Gå til innhold

Nybegynner Guide til DCS(Digital Combat Simulator)


Anbefalte innlegg

Rykete flom på gang.

Dette bilde ble postet i går kveld på Facebook siden til Magnitude 3.

Screenshot_20231103_010404_Facebook.thumb.jpg.06ce3a765a3ff2012b93d431f531bd2e.jpg

 

I løpet av natta har folk studert bilde.

På siden av cockpiten står det i må utdelinge bokstaver 

"ENCLOSUREIRELEASE"

Og på siden står det jo 28, men det mener noen folk ikke er korrekt markering for en Corsair.

Da da har ryktet blitt at Corsair skal slippes eller i hvertfall komme i pre-order 28 november 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Rykete flom på gang.

Dette bilde ble postet i går kveld på Facebook siden til Magnitude 3.

Screenshot_20231103_010404_Facebook.thumb.jpg.06ce3a765a3ff2012b93d431f531bd2e.jpg

 

I løpet av natta har folk studert bilde.

På siden av cockpiten står det i må utdelinge bokstaver 

"ENCLOSUREIRELEASE"

Og på siden står det jo 28, men det mener noen folk ikke er korrekt markering for en Corsair.

Da da har ryktet blitt at Corsair skal slippes eller i hvertfall komme i pre-order 28 november 

Hehe... rene konspirasjonsteorien det :)

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Dr.Peedee said:

Hehe... rene konspirasjonsteorien det :)

Folk er jo desperate, da Mag3 er med god margin den dårligste tredje parts utivkleren når det kommer til kunde informasjon og kunde interaksjon.

Mens andre utviklere kommer med semi regulære oppdatering I varierende kvalitet.

Har mag3 i 6 år, sluppet random bilder med kryptisk informasjon og totalt nektet å svare på spørsmål fra kunder. Hjalp heller ikke at de for 3 år siden bare kastet Corsair'n de hadde laget og begynte nesten helt på nytt.

Det virker som problemet er at dette er et stort prosjekt, de må lage selve Corsair'n,  de valgte også å lage mye rundt flyet. Et fult fungerende hangarskip fra Essex klassen. Japanske bakke enheter som tanks, artilleri og luftvernsystemer. Og japansk AI Zero fly.

Så et stort prosjekt for det som ser ut som et team på 4 mann, som jobber med det anhver søndag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (17 timer siden):

Folk er jo desperate, da Mag3 er med god margin den dårligste tredje parts utivkleren når det kommer til kunde informasjon og kunde interaksjon.

Mens andre utviklere kommer med semi regulære oppdatering I varierende kvalitet.

Har mag3 i 6 år, sluppet random bilder med kryptisk informasjon og totalt nektet å svare på spørsmål fra kunder. Hjalp heller ikke at de for 3 år siden bare kastet Corsair'n de hadde laget og begynte nesten helt på nytt.

Det virker som problemet er at dette er et stort prosjekt, de må lage selve Corsair'n,  de valgte også å lage mye rundt flyet. Et fult fungerende hangarskip fra Essex klassen. Japanske bakke enheter som tanks, artilleri og luftvernsystemer. Og japansk AI Zero fly.

Så et stort prosjekt for det som ser ut som et team på 4 mann, som jobber med det anhver søndag ettermiddag.

:)

https://magnitude-3.com/2023/11/04/2023-annual-update/?fbclid=IwAR2k2UvaQPkcfyH4hkS7_CjpOtvtJx0rIWkAHOa90SXpDZd8Ej8WhmSHtyY_aem_AVqfqaDDNFg6L0LLH38wh-9TMNcwjJmEekl55E3viSKC_yG-7V2qMjHEp_ZiI2mXf5w

 

kult!

Lenke til kommentar
5 hours ago, Dr.Peedee said:

Ja den ser helt fantastisk ut.

Men mag3 jobber sakte, så blir nok ikke nor flying på oss før godt ut i 2024 på det beste.

Fant en kul what if, der man kan bruke Corsair på Normandy kartet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_Danny

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
2 hours ago, Dr.Peedee said:

Ble med en gruppe i Facebook for OrbX sitt Kola halvøya kart som kommer om en stund.. Dæggærn, det blir lekkert! Er noen bilder der. Hvis Orbx kartet får fotorealisme ala det de har gitt ut til MSFS og X-Plane - DA blir det moro!

Da er det en brukbar sjanse for at jeg slapp deg inn, er vel 2 moderatorer der og jeg er en av de, så noen ganger(når Orbx har sluppet nye bilder) vokner jeg til at sånn 20 stykker vi inn i gruppa.

I sommer var det 40 medlemmer, så begnyte Orbx å slippe nye bilder. og han som starta gruppa reklamerte bra og nå er over 475 medlemmer, så godt over 10 ganger så mange på 3 måneder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (19 timer siden):

Da er det en brukbar sjanse for at jeg slapp deg inn, er vel 2 moderatorer der og jeg er en av de, så noen ganger(når Orbx har sluppet nye bilder) vokner jeg til at sånn 20 stykker vi inn i gruppa.

I sommer var det 40 medlemmer, så begnyte Orbx å slippe nye bilder. og han som starta gruppa reklamerte bra og nå er over 475 medlemmer, så godt over 10 ganger så mange på 3 måneder. 

Kult!

Bildene gir inntrykk av at det er mye detaljer og sånn. Lurer på hvordan dette blir i VR. Men kanskje RTX 5090 og nest gen CPU er ute innen det blir utgitt ?😁 

Har jo hatt flysimulatorer før som har tatt for seg nordområdene, bl.a. Eurofighter -EF2000 og noen av Janes greiene. Snakker midten-sent 90 tall her :)

Lenke til kommentar
3 hours ago, Dr.Peedee said:

Kult!

Bildene gir inntrykk av at det er mye detaljer og sånn. Lurer på hvordan dette blir i VR. Men kanskje RTX 5090 og nest gen CPU er ute innen det blir utgitt ?😁 

Har jo hatt flysimulatorer før som har tatt for seg nordområdene, bl.a. Eurofighter -EF2000 og noen av Janes greiene. Snakker midten-sent 90 tall her :)

Mange nevner Eurofighter EF2000 når de ser kartet.

Hadde selv foretrukket om kartet var 1990 ish eller til og med tidligere. 2020+ har vi veldig lite assets for. F35 vil nok aldri komme til DCS, så der utgår Norge og snart Finland. Vi har ikke Gripen og får kanskje aldri det. På "andre siden " har vi heller ikke noe å skryte av. Alt av redforce er jo 80 tallet som nyest bortsett fra J11, men den hører ikke hjemme her. Noen sa at det finnes AI Su34 i spillet men har ikke sjekket.

Nå har jo ikke nordlige Norden forandre seg så mye, er ikke som Bodø og Tromsø har gått fra 40 000 til 2 millioner innbyggere. Det grisgrendt der oppe. Så bortsett fra enkelt bygg,  og vindmøller er det ikke så store problemer å late som vi er på 60-90 tallet. Vi har jo F16, F5, F86,,Spitfire, mosquito. Alle fly vi brukte under den kalde krigen. F104 kommer også. NATO fly som tidvis kom på besøk er jo fly som F4, Tornado, Harrier. Pluss under øvelser kommer jo alt mulig rart. Og Eurofighter selv kommer jo en gang etter Heatblur har fått sluppet F4.

Mens kart som Sinai, der store enorme byer har vokst enormt siden 60-80 tallet. Og landskap er nå fult av moderne solcelle saker og moderne ørken landbruk. Der er det vanskelig å leke gamle dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gunfreak skrev (På 23.11.2023 den 6:39 PM):

Mange nevner Eurofighter EF2000 når de ser kartet.

Hadde selv foretrukket om kartet var 1990 ish eller til og med tidligere. 2020+ har vi veldig lite assets for. F35 vil nok aldri komme til DCS, så der utgår Norge og snart Finland. Vi har ikke Gripen og får kanskje aldri det. På "andre siden " har vi heller ikke noe å skryte av. Alt av redforce er jo 80 tallet som nyest bortsett fra J11, men den hører ikke hjemme her. Noen sa at det finnes AI Su34 i spillet men har ikke sjekket.

Nå har jo ikke nordlige Norden forandre seg så mye, er ikke som Bodø og Tromsø har gått fra 40 000 til 2 millioner innbyggere. Det grisgrendt der oppe. Så bortsett fra enkelt bygg,  og vindmøller er det ikke så store problemer å late som vi er på 60-90 tallet. Vi har jo F16, F5, F86,,Spitfire, mosquito. Alle fly vi brukte under den kalde krigen. F104 kommer også. NATO fly som tidvis kom på besøk er jo fly som F4, Tornado, Harrier. Pluss under øvelser kommer jo alt mulig rart. Og Eurofighter selv kommer jo en gang etter Heatblur har fått sluppet F4.

Mens kart som Sinai, der store enorme byer har vokst enormt siden 60-80 tallet. Og landskap er nå fult av moderne solcelle saker og moderne ørken landbruk. Der er det vanskelig å leke gamle dager.

Kloke tanker. Uansett så blir det kult med Kola kart fra ORBX. Vi får naturen - fjellene, dalene, fjordene, midnattssol eller mørketid alt ettersom :) Gleder meg til peise avgårde F-16 der.

Jeg har mest spilt A-10C. Så begynte jeg lære meg F18. Men.. syntes flyet var litt … kjedelig i mangel på bedre ord. Kjedelig å fly. Driver nå skal sette meg godt inn i F-16 i stedet. Flight model der ble viss ganske mer realistisk i 2.9 patchen i følge en tidligere F16 pilot på YouTube (Mover). 
 

Flydde mye F16 i Falcon (Fra første falcon på 80 tallet til Falcon 4 med BMS 1.47 som har VR støtte) men litt som å lære masse på nytt nå :) 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Dr.Peedee said:

Kloke tanker. Uansett så blir det kult med Kola kart fra ORBX. Vi får naturen - fjellene, dalene, fjordene, midnattssol eller mørketid alt ettersom :) Gleder meg til peise avgårde F-16 der.

Jeg har mest spilt A-10C. Så begynte jeg lære meg F18. Men.. syntes flyet var litt … kjedelig i mangel på bedre ord. Kjedelig å fly. Driver nå skal sette meg godt inn i F-16 i stedet. Flight model der ble viss ganske mer realistisk i 2.9 patchen i følge en tidligere F16 pilot på YouTube (Mover). 
 

Flydde mye F16 i Falcon (Fra første falcon på 80 tallet til Falcon 4 med BMS 1.47 som har VR støtte) men litt som å lære masse på nytt nå :) 

Så videoen til Mover selv, intersante saker, spesielt var når han vente at selv in en 9g sving om du passerer 500knop vil F16 bare akeslerere og akselerere fordi motren er så sterk og flyet har så lite drag, det er ganske ekstremt. de fleste fly mister jo fart i selv 5 og 6g svinger.

Jeg kan ikke fordra F18, kjøpte jo full F18 HOTAS fra winwing, men takler ikke det flyet, syns systemene er overkompliserte sammenlignet med F16, ting du kan gjøre med 1 eller 2 tastetrykk i F16 kan ta type 4 eller 5 trykk i F18.  Og F18 er jo et treigt fly, i ren akelerasjon er vel F16 det beste flyet i DCS, er vel ingen andre fly uten om mod fly som F22 som kan gå fra lav hastighet(type 250-300knop til mach 1+) på så kort tid som F-16. Selv med 2 drivstoftanker og 6 luft til luft missiler kan du gå til mach 1.2 mens du flyr oppover. Noe en F18 bare kan drømme om.

Lenke til kommentar

Med bare noen dager igjen virker det klart at det ikke kommer noe nytt til DCS før året er omme.

I år fikk vi multithreading og DLSS same andre grafikk saker.

Men av nye leker fikk bare 2 kart og et fly.

2 gode kart, Normandy 2 er jo bare rått at du kan fly fra London til Paris i en ww2 setting.

Flyet vi fikk var F-15E, ikke det jeg var mest gira på, men måtte jo kjøpe det når ikke noe annet kom. Et meget bra fly for bakke angrep. Skal du levere mye bomber på en effektiv og rask måte er Strike Eagle greia.

Det ser ut som ganske fort på nyåret kommer F-4 som vil sette en ny standard for DCS, og forhåpentligvis ikke langt bak F4U.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 9.12.2023 den 12:35 PM):

Så videoen til Mover selv, intersante saker, spesielt var når han vente at selv in en 9g sving om du passerer 500knop vil F16 bare akeslerere og akselerere fordi motren er så sterk og flyet har så lite drag, det er ganske ekstremt. de fleste fly mister jo fart i selv 5 og 6g svinger.

Jeg kan ikke fordra F18, kjøpte jo full F18 HOTAS fra winwing, men takler ikke det flyet, syns systemene er overkompliserte sammenlignet med F16, ting du kan gjøre med 1 eller 2 tastetrykk i F16 kan ta type 4 eller 5 trykk i F18.  Og F18 er jo et treigt fly, i ren akelerasjon er vel F16 det beste flyet i DCS, er vel ingen andre fly uten om mod fly som F22 som kan gå fra lav hastighet(type 250-300knop til mach 1+) på så kort tid som F-16. Selv med 2 drivstoftanker og 6 luft til luft missiler kan du gå til mach 1.2 mens du flyr oppover. Noe en F18 bare kan drømme om.

Husker ikke alt Mover sa, men mener å huske at det var ved 10.000 fot eller under? Og med riktig lufttemp (kjølig), lett nose down så kunne han opprettholde 9G på en clean F16 - og da blir det jo mere pilotens begrensning til hvor lenge man orker det. Ganske rått. Leste også følgende fra en test pilot som var vant til F-18 og ble skolert over på en Viper - altså F16 etterpå:

Sitat

 

"In my opinion, the Viper's biggest strength is its brute force: it has lots of horsepower. The biggest kick in the pants-next to a catapult shot off an aircraft carrier-is the kick from stroking full afterburner in a General Electric-powered, bigmouth Viper on a cold winter morning. With a greater than 1.2:1 thrust-to-weight ratio at takeoff gross weight, it takes all of 1,200 feet to get airborne at 160 knots, and the jet can be supersonic just two miles later, if it's left in burner. The acceleration is unbelievable! If there weren't a 7G restriction on a fueled centerline tank, I would easily have 9G available to pull straight into the vertical and accelerate on the way up. Of course, I've done the "quick climb" to 15,000 feet, and after level-off, I still have 350 knots. The Viper can out-accelerate most anything in the air, including the Hornet.

..

This jet (F16) can hurt you because it has absolutely no problem holding 9G, especially down low. The Hornet is limited to 7.SG by the flight-control software, even though the airframe can handle 9G; in fact, some foreign versions were going to be sold as 9G jets. The tradeoff is fatigue life. When dogfighting in a Hornet, I rarely see 7.SG, and if so, it's momentary because I'm usually closing to guns after the second merge and am trading airspeed for nose position."

 

Står masse andre sammmenligniner der også, f.eks slow speed performance, landinger, cockpit utforming, hvordan det er å gå fra være vant til vanlig tradisjonell center stikke til Force sensing side stick. Masse. Interessant i hvert fall. Finnes i Digital Combat Simulator gruppa på Facebook. 

Han konkluderer med:

Sitat

 

"I am often asked, "Which one do you like the best?" The answer is easy, and I reply with this analogy: the F-16 Viper is like the Dodge Viper, and the F/A-18 Hornet is like a Lexus. If I want to cruise around town and experience pure acceleration performance, I would drive the Viper. If I want to cruise in total luxury on a long road trip with all the amenities and Gucci displays, I would drive a Lexus.

It's definitely more fun to fly the Viper, but the Hornet is the aircraft that I would want to take into combat. The primary deciding factors are the superior ergonomics in the Hornet's cockpit design, and its avionics controls and displays. The only jet that I've flown that is better is the F/A-18E/F Super Hornet. Another major consideration is the Hornet's capability to take a surface-to-air missile (SAM) up one tailpipe and still make it home on the other engine, as was demonstrated in the 1991 Gulf War.
Speed is nice to have, and 1 wish the Hornet had more, but my confidence in the jet that I grew up in is high. However, the more exposure I get to the various Viper upgrades and different blocks, the more I appreciate its capabilities. The real bottom line is this: if I were a bad guy, I would hate to go up against either one.
BY LCDR JOHN "TooNCES" TOUGAS"

 

 
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Dr.Peedee said:

Husker ikke alt Mover sa, men mener å huske at det var ved 10.000 fot eller under? Og med riktig lufttemp (kjølig), lett nose down så kunne han opprettholde 9G på en clean F16 - og da blir det jo mere pilotens begrensning til hvor lenge man orker det. Ganske rått. Leste også følgende fra en test pilot som var vant til F-18 og ble skolert over på en Viper - altså F16 etterpå:

Står masse andre sammmenligniner der også, f.eks slow speed performance, landinger, cockpit utforming, hvordan det er å gå fra være vant til vanlig tradisjonell center stikke til Force sensing side stick. Masse. Interessant i hvert fall. Finnes i Digital Combat Simulator gruppa på Facebook. 

Han konkluderer med:

 

Problemet med F18(og alle andre carrier fly) er at de er tunge da de må lages super soldie for å tåle gjentatte lettinger og landinger på hangarskip.

Man så jo dette så langt tilbake som ww2, fly laget spesifikt for hangarskip var tunge og solid bygd. Mens fly som seafire som var bakkefly gjort om til hangarskip fly ble fort ødelagt.

I 1945 utenfor Okinawa og Japan sleit britene med at deres seafires ble fort ødelagt. Seafire var det eneste flyet av de allierte som kunne gå mano a mano med zero langt nede da de amerikanske flyene var tunge og ikke laget for krappe svinger. Men de 24 seafire flyene på det britiske hangarskipet ble fort ødelagt av behandlingen. Og mot slutten hadde de bare 4 operative, resten dyttet over bord eller brukt som reservedeler.

Og det ser man den dag i dag. F35A kan gjøre 9g mens B og C modellene er bare laget for 7.5g samme som F18.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 9.12.2023 den 8:51 PM):

Med bare noen dager igjen virker det klart at det ikke kommer noe nytt til DCS før året er omme.

I år fikk vi multithreading og DLSS same andre grafikk saker.

Men av nye leker fikk bare 2 kart og et fly.

2 gode kart, Normandy 2 er jo bare rått at du kan fly fra London til Paris i en ww2 setting.

Flyet vi fikk var F-15E, ikke det jeg var mest gira på, men måtte jo kjøpe det når ikke noe annet kom. Et meget bra fly for bakke angrep. Skal du levere mye bomber på en effektiv og rask måte er Strike Eagle greia.

Det ser ut som ganske fort på nyåret kommer F-4 som vil sette en ny standard for DCS, og forhåpentligvis ikke langt bak F4U.

2 Kart og et fly - jeg har alt for mye lekesaker til DCS uansett nå :). Strike Eagle synes jeg er litt artig at kom. Spilte alle F15 strike eagle simmene på 80 og 90 tallet. Kjøpte den modulen til DCS, men ikke hatt tid til å teste noe særlig. Venter uansett litt til den blir litt mer moden. Kjøpte selvsagt F15 throttle (den "ekte" versjonen, ikke EX versjon som har for mange knapper) fra Winwing... ikke testa ennå. Hehe. 

Blir nok mest F16 framover nå. Venter på at Winwing skal lansere sin ICP også. Jeg kjøpte hele F18 MFD/ICP/UFC pakka (dog uten ekte MFD skjermer da jeg ikke trenger det i VR), men angrer litt. Vet ikke hvor mye F18 det blir. Jeg har jo F16 Force sensing stick fra RealSimulator og F16 throttle fra Winwing. Blir ganske stor innlevelse med det i VR. Mangler bare ICP´n. :) 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 minutter siden):

Problemet med F18(og alle andre carrier fly) er at de er tunge da de må lages super soldie for å tåle gjentatte lettinger og landinger på hangarskip.

Man så jo dette så langt tilbake som ww2, fly laget spesifikt for hangarskip var tunge og solid bygd. Mens fly som seafire som var bakkefly gjort om til hangarskip fly ble fort ødelagt.

I 1945 utenfor Okinawa og Japan sleit britene med at deres seafires ble fort ødelagt. Seafire var det eneste flyet av de allierte som kunne gå mano a mano med zero langt nede da de amerikanske flyene var tunge og ikke laget for krappe svinger. Men de 24 seafire flyene på det britiske hangarskipet ble fort ødelagt av behandlingen. Og mot slutten hadde de bare 4 operative, resten dyttet over bord eller brukt som reservedeler.

Og det ser man den dag i dag. F35A kan gjøre 9g mens B og C modellene er bare laget for 7.5g samme som F18.

Ok, visste ikke men skjønner det henger sammen nå! :)  Testpiloten jeg siterte ovenfor her sa dette om F18 landing

Sitat

"The vertical-G load on an average trap at the boat is about 2.7G. The longitudinal deceleration from grabbing an arresting cable is about 4G. That landing is actually a precisely controlled crash". 

Kontrollert kræsj. Har lest det andre steder også. Og når man ser på en carrier landing så er det jo det det er også. :) 

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Dr.Peedee said:

2 Kart og et fly - jeg har alt for mye lekesaker til DCS uansett nå :). Strike Eagle synes jeg er litt artig at kom. Spilte alle F15 strike eagle simmene på 80 og 90 tallet. Kjøpte den modulen til DCS, men ikke hatt tid til å teste noe særlig. Venter uansett litt til den blir litt mer moden. Kjøpte selvsagt F15 throttle (den "ekte" versjonen, ikke EX versjon som har for mange knapper) fra Winwing... ikke testa ennå. Hehe. 

Blir nok mest F16 framover nå. Venter på at Winwing skal lansere sin ICP også. Jeg kjøpte hele F18 MFD/ICP/UFC pakka (dog uten ekte MFD skjermer da jeg ikke trenger det i VR), men angrer litt. Vet ikke hvor mye F18 det blir. Jeg har jo F16 Force sensing stick fra RealSimulator og F16 throttle fra Winwing. Blir ganske stor innlevelse med det i VR. Mangler bare ICP´n. :) 

Har 2 cougar MFDs men bruker den aldri, syns det er knot i VR. 

Om jeg kjøper winwing ICP,(føler det det ble mye mas å bruke musa når jeg må skifte radio og frekvenser hele tiden i F16 kampanjen. ) så skal jeg få satt icp og MFD sammen på en måte så de alltid er riktig plassert i forhold til hverandre og prøve å få det til å matche den virtuelle cockpiten. Men jeg er ubrukelig i DIY.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 11.12.2023 den 1:24 PM):

Har 2 cougar MFDs men bruker den aldri, syns det er knot i VR. 

Om jeg kjøper winwing ICP,(føler det det ble mye mas å bruke musa når jeg må skifte radio og frekvenser hele tiden i F16 kampanjen. ) så skal jeg få satt icp og MFD sammen på en måte så de alltid er riktig plassert i forhold til hverandre og prøve å få det til å matche den virtuelle cockpiten. Men jeg er ubrukelig i DIY.

Var litt knot med MFDs i starten. Men nå går det fort og greit. Winwing har markedsført den ICPn lenge nå på sidene sine, men ennå ikke å få bestilt... så... skjer vel ikke noe for etter jul 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
39 minutes ago, Dr.Peedee said:

Da har jeg bestilt F16 ICP fra Winwing :)

https://winwingsim.com/view/goods-details.html?id=544

 Gleder meg. Hatt lang juleferie nå så ikke fått flydd på over 2 uker heller. Men går vel en 10-14 dager før jeg har den i hende :) 

Drit kult, blir etterslep på regninger noen måneder her pga dyr jul. Så blir vel ikke noe ICP på meg enda.

Om du finner info om distanser på en ekte F16, gi meg en heads up. Jeg må vite hvor mfd'ne og ICP er plassert i forhold til hverandre. Så jeg kan få laget noe feste saker så de alltid matcher hverandre og også matcher den virtuelle cockpiten så godt som mulig. Tror det er eneste måten å unngå for mye fikling i vr. 

Jeg må kunne stekke ut hånda og treffe riktig knapper og slikt på første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...