Gå til innhold

Dyr pinneis


Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at spesielt Diplom is har veldig stive priser på sine "toppmodeller" Tror det var en som kostet 36 kroner, det begynner å bli veldig usosialt å ta seg en is nå til dags. Er man heldig finner man kanskje rimeligere pinneis, men hvorfor er pinneis blitt så dyrt egentlig og vil folk betale slike summer? Jeg skygger unna ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjøpt pinneis på mange år. Kjøper 2 liter Hennig Olsen Tricolor eller Krokan, som koster det samme som én pinneis, og det smaker mye bedre. Tar man på litt jordbærsyltetøy eller sjokoladesaus så går literprisen noen prosent opp, men fortsatt er den 1000% billigere enn pinneis, og smaker som sagt mye ferskere og bedre. Uten syltetøy eller saus er den 2000% billigere.
(2 liter delt på 1 desiliter er lik 20)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke kjøpt pinneis på mange år. Kjøper 2 liter Hennig Olsen Tricolor eller Krokan, som koster det samme som én pinneis, og det smaker mye bedre. Tar man på litt jordbærsyltetøy eller sjokoladesaus så går literprisen noen prosent opp, men fortsatt er den 1000% billigere enn pinneis, og smaker som sagt mye ferskere og bedre. Uten syltetøy eller saus er den 2000% billigere.
(2 liter delt på 1 desiliter er lik 20)

Litt upraktisk å kjøpe en toliter når du er ute og går en tur i byen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (14 timer siden):

I fjor kom jeg over to gutter, sikkert ti år eller noe sånt, som gikk og virkelig langet innpå is. Gutta hadde vært smarte og kjøpt en tipakning, det koster jo omtrent det samme som to løse. 

At ikke vi tenkte på det da jeg var barn. 

Enda lurere var de som kjøpte en tipakning og solgte de videre én og én. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...