Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kunstig intelligens til omskrivning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (14 minutter siden):

Så du kan ta en eksisterende skolestil, uten at ItsLearning flagger den?

Tenkte mer på utdrag fra bøker som jeg kan lage egen tekst av til bruk som vedlegg og info på nettet. Det er ikke ulovlig å lese en bok og omskrive den med egne ord, men det tar uendelig lang tid og det ville derfor være meget tidsbesparende å bruke et slikt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar

Er det ikke enklere å bare bruke sitater / utdrag og oppgi korrekte kildehenvisninger?

Dersom du (teoretisk sett) bruker en "kunstig intelligens" til å omskrive en tekst, så er det jo ikke du som har gjort det heller. Om det er ulovlig vet jeg ikke (jo forresten, Italia har jo forbudt bruk av ChatGPT nå), men du fremstår i samme lys som om du hadde "rappa" en tekst fra en annen forfatter. Vil du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tingo skrev (1 time siden):

Er det ikke enklere å bare bruke sitater / utdrag og oppgi korrekte kildehenvisninger?

Dersom du (teoretisk sett) bruker en "kunstig intelligens" til å omskrive en tekst, så er det jo ikke du som har gjort det heller. Om det er ulovlig vet jeg ikke (jo forresten, Italia har jo forbudt bruk av ChatGPT nå), men du fremstår i samme lys som om du hadde "rappa" en tekst fra en annen forfatter. Vil du det?

Alle forfattere "rapper" tekst fra andre og oppgir en liste av kildehenvisninger bakerst i boken, så hva er egentlig problemet? Det er også mulig å kontakte forfatterne og be om tillatelse før man går i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...