Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker Resident Evil veldig godt jeg, inkludert 4. Men synes egentlig at orginale 1,2 og 3 har holdt seg bedre enn 4. Mens 1-3 har en helt annen type gameplay, mer utforskning og gåter, hvor kameraet er med på å forsterke følelsene av at dette ikke er et actionspill helt i samme gate som vi kjenner det i dag. Fremstår 4 derimot i utsende mer som et moderne action spill, mens kontrollene fremstår som mye mer gammeldagse. Dette skaper en litt merkelig opplevelse. 

Men uansett, gleder meg veldig til å teste Remaken av 4, har kost meg masse med remakene av 2 og 3. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev:
Peteguy skrev (2 minutter siden):

Ja tips til hvordan lure ho hjemme til å spelle det her? Ho liker ikke zombier. Har ikke spilt orginalen og gleder meg!

Forklar til henne at fiendene i RE4 teknisk sett ikke er zombier. De er mennesker som har blitt infisert av parasitter. 🤓

Dette er et lignende scenario som det man har i serien The Last Of Us. The Last Of Us serien har vært den mest populære serien de siste ukene. Damer er mer programmert fra naturen av til å "henge seg bølger" enn det menn er, som kan være et argument for hvorfor hun ikke burde ha noe problemer med det.
Lenke til kommentar

Spilte det første gang på wii, og digget det mye pga wii mote kontrollen. Prøvde RE5 som er samme type spillet, men å spille med vanlig PS3 kontroller var 80% av morro borte. RE4 vr er veldig kult og har man Quest 2, helt klart hvert det. Har man PCVR vil det nok snart komme VR mod til spillet

Lenke til kommentar

RE5 var jo ganske elendig til sammenligning også, action fuckfest ødelagt av å være bygget rundt co-op dritt. Hater RE5 intenst, og orket aldri å fulleføre det på 360 når det kom. Ett jævla drittspill rett og slett. Vet mange liker nettopp co-op delen her, og det er helt greit. 

Tok omsider motet til meg og fullførte det på PS4 for noen år tilbake, og skuret igjennom RE6 i sammen slengen...

Blir Steam utgaven av Resident Evil 4 denne gangen. Hoppet rett i fra demoen på PC til PS5, og det var en sånn merkbar forskjell på det grafiske at det rett og slett ikke var noen tvil. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
NinjaVal skrev (10 timer siden):
Peteguy skrev (På 17.3.2023 den 10.35):

Ja tips til hvordan lure ho hjemme til å spelle det her? Ho liker ikke zombier. Har ikke spilt orginalen og gleder meg!

Hvorfor vil du "lure ho hjemme til å spelle" dette? Høres ikke helt bra ut

Nei jeg får nok bare tvinge henne 👍

Edit: Det dreier seg vel om at jeg vil spille sammen med henne..

Endret av Peteguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...