Gå til innhold

Levetid på batterier på håndkontrollere til spillkonsoller


Craque

Anbefalte innlegg

Må man virkelig bytte batteri på kontrollen for å spille trådløst? Jeg kjøpte en Xbox Series S brukt på Finn i fjor, da lå det selvsagt ikke med en lader/kabel til kontrollen (svart kontroll btw så tror det er en eldre kontroll som fulgte med)

Uansett, kjøpte en enkel kabel på en jalla-sjappe som lar meg spille, men den lader ikke opp kontrollen slik den gjør på PlayStation. Fryktelig irriterende å hele tiden ha en kontroll som ikke er trådløs. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Craque said:

Må man virkelig bytte batteri på kontrollen for å spille trådløst? Jeg kjøpte en Xbox Series S brukt på Finn i fjor, da lå det selvsagt ikke med en lader/kabel til kontrollen (svart kontroll btw så tror det er en eldre kontroll som fulgte med)

Uansett, kjøpte en enkel kabel på en jalla-sjappe som lar meg spille, men den lader ikke opp kontrollen slik den gjør på PlayStation. Fryktelig irriterende å hele tiden ha en kontroll som ikke er trådløs. 

Stikka bruker vanlige AA batterier, som gjerne varer i en måned eller to kontra PlayStation sine par timer.

Selv har jeg kjøpt oppladbare AA batterier og har alltid noen fullada klar i kjøleskapet.

Man får også kjøpt offisiell oppladbart batteri men koster en del: https://www.xbox.com/nb-NO/accessories/batteries-chargers/play-and-charge-kit

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 timer siden):

Stikka bruker vanlige AA batterier, som gjerne varer i en måned eller to kontra PlayStation sine par timer.

Selv har jeg kjøpt oppladbare AA batterier og har alltid noen fullada klar i kjøleskapet.

Man får også kjøpt offisiell oppladbart batteri men koster en del: https://www.xbox.com/nb-NO/accessories/batteries-chargers/play-and-charge-kit

Lol, måned eller to vs par timer? Jeg har oppladbare batterier i min kontroll, og de varer ikke mer enn 20-30 timer vs playstation sine 12-15. Jeg syns begge deler er godt nok. Setter stort sett alltid på lading etter endt økt. Det er dog ganske kjipt å ikke kunne skifte batteri på playstation sin så lett når batteriet begynner å bli dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 timer siden):

Lol, måned eller to vs par timer? Jeg har oppladbare batterier i min kontroll, og de varer ikke mer enn 20-30 timer vs playstation sine 12-15. Jeg syns begge deler er godt nok. Setter stort sett alltid på lading etter endt økt. Det er dog ganske kjipt å ikke kunne skifte batteri på playstation sin så lett når batteriet begynner å bli dårlig.

Om du får 12-15 timer ut av en Dualsense så er vel alt av vibrering og aktive R2 L2 deaktivert? Fikk meg PS5 før jul og den stikka må jo lades etter et par kvelder med litt spilling, timet det til noe sånn som 7 timer da blinket det kritisk😅 Elite Series 2en holder jeg på å time nå og har vel noe sånn som 14 timer Elden Ring + 6 timer Cities på den og nå begynner den å nærme seg halvt batteri

Lenke til kommentar
9 hours ago, Nimrad said:

Lol, måned eller to vs par timer? Jeg har oppladbare batterier i min kontroll, og de varer ikke mer enn 20-30 timer vs playstation sine 12-15. Jeg syns begge deler er godt nok. Setter stort sett alltid på lading etter endt økt. Det er dog ganske kjipt å ikke kunne skifte batteri på playstation sin så lett når batteriet begynner å bli dårlig.

Mulig det bare er meg som spiller lite da 😅

Forøvrig så varer batteriet i PlayStation kontrollern din mye lenger om du ikke setter den på lading etter endt økt. Å lagre slike batteriet fulladet ødelegger dem raskt.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 timer siden):

Lol, måned eller to vs par timer? Jeg har oppladbare batterier i min kontroll, og de varer ikke mer enn 20-30 timer vs playstation sine 12-15. Jeg syns begge deler er godt nok. Setter stort sett alltid på lading etter endt økt. Det er dog ganske kjipt å ikke kunne skifte batteri på playstation sin så lett når batteriet begynner å bli dårlig.

Oppladbadbare batterier har ikke samme kapasiteten som vanlige batterier. 

 

Personlig så får jeg ca 4-5 timer ut av playstationkontrollere, men er ikke noe stort problem kobler bare til en lader jeg har i nærheten. 

Lenke til kommentar
Craque skrev (På 12.3.2023 den 21.29):

Må man virkelig bytte batteri på kontrollen for å spille trådløst? Jeg kjøpte en Xbox Series S brukt på Finn i fjor, da lå det selvsagt ikke med en lader/kabel til kontrollen (svart kontroll btw så tror det er en eldre kontroll som fulgte med)

Uansett, kjøpte en enkel kabel på en jalla-sjappe som lar meg spille, men den lader ikke opp kontrollen slik den gjør på PlayStation. Fryktelig irriterende å hele tiden ha en kontroll som ikke er trådløs. 

Løsningen er, som mye annet, å kjøpe ekstrautstyr. Play and charge-kit løser problemet ditt. Irriterende å måtte betale ekstra, men fordelen kontra PS4-kontrollerne (som de jeg har) er at batteriet i det minste lar seg bytte ut når årene har gått og du må lade oftere og oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...