Gå til innhold

Når voldsutøver har startet å jobbe samme sted som deg..


Gaea

Anbefalte innlegg

På en skala fra 1-10 så er du 11 på at dette er rett person? Det kan ikke være rom for usikkerhet. Mange som blir overfalt kan noen ganger ha problemer med å huske alle detaljer og det kan være nok med at man ser en som minner om personen eller en man bare får en «ekkel» følelse av. Sier ikke at jeg ikke tror deg, bare nevner det over.

Men det første som slår meg: spør sjefen på sykehuset (høyeste hold) om et møte på 5-10 minutter. Vedkommende er sikkert veldig opptatt men spør om h*n kan ta en prat med deg bak lukkede dører. Leger har vel taushetsplikt og vil tro det gjelder innad i arbeidsmiljøet også? I hvertfall spør om å få det konfidensielt. Forklar hele situasjonen til sjefen, hvis du ikke syntes det er for vanskelig. Jeg vil tro det er sjefen som har ansatt han, og selv om jeg finner det merkelig at sjefen ikke har sett hans tidligere dommer før ansettelse så er det absolutt noe en sjef skal vite.

Har dere møtt på hverandre på jobb forresten? Hvordan var det?

En av dere må gå, tror jeg, og dersom du ikke får luftet dette for sjefen din blir det nok heller du som til slutt bare ikke orker mer.

 

PS: hold kollegaer helt unna dette. Selv de du stoler helt på. Hold jobb og privat adskilt. Slike ting kan skape en rykteflom du ikke vil tro.

Endret av thatguy83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thatguy83 skrev (21 minutter siden):

På en skala fra 1-10 så er du 11 på at dette er rett person? Det kan ikke være rom for usikkerhet. Mange som blir overfalt kan noen ganger ha problemer med å huske alle detaljer og det kan være nok med at man ser en som minner om personen eller en man bare får en «ekkel» følelse av.

Slikt victimblaming er man ferdig med i 2023.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (38 minutter siden):

På en skala fra 1-10 så er du 11 på at dette er rett person? Det kan ikke være rom for usikkerhet. Mange som blir overfalt kan noen ganger ha problemer med å huske alle detaljer og det kan være nok med at man ser en som minner om personen eller en man bare får en «ekkel» følelse av. Sier ikke at jeg ikke tror deg, bare nevner det over.

Men det første som slår meg: spør sjefen på sykehuset (høyeste hold) om et møte på 5-10 minutter. Vedkommende er sikkert veldig opptatt men spør om h*n kan ta en prat med deg bak lukkede dører. Leger har vel taushetsplikt og vil tro det gjelder innad i arbeidsmiljøet også? I hvertfall spør om å få det konfidensielt. Forklar hele situasjonen til sjefen, hvis du ikke syntes det er for vanskelig. Jeg vil tro det er sjefen som har ansatt han, og selv om jeg finner det merkelig at sjefen ikke har sett hans tidligere dommer før ansettelse så er det absolutt noe en sjef skal vite.

Har dere møtt på hverandre på jobb forresten? Hvordan var det?

En av dere må gå, tror jeg, og dersom du ikke får luftet dette for sjefen din blir det nok heller du som til slutt bare ikke orker mer.

 

PS: hold kollegaer helt unna dette. Selv de du stoler helt på. Hold jobb og privat adskilt. Slike ting kan skape en rykteflom du ikke vil tro.

Anbefaler deg å faktisk lese tråden før du poster. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (20 minutter siden):

Slikt victimblaming er man ferdig med i 2023.

Takk, Danielzu. 

Og til deg (thatguy83) over, ja, jeg er helt sikker, både at han har jobbet samme sted som meg og nå lenger ikke gjør det. Han fantes i personalportalen under telefonbok og finnes fortsatt, men på et helt annet sykehus og i en annen stilling fra mars. 

Det virker ikke som du har lest tråden forøvrig. Han har ingen dom.  Bare henlagte saker fra andre enn så lenge. Og ja, sjef vet, pluss 1 kollega i samråd med sjefen. Eksen min og jeg hadde ikke samme sjef, vi tilhører to vidt forskjellige avdelinger. Jeg har kommet mye tidligere på jobb, unnlat å spise i kantina og dra på butikken for å unngå å treffe på eksen min. Nå behøver jeg ikke lenger tilrettelegging og jeg føler jeg har fått tilbake bevegelsesfriheten min. Har gitt beskjed til sjefen min om den gode nyheten, sånn at hun vet om at jeg ikke trenger noen tilrettelegging lengre for å unngå å møte på ham. 

Denne tråden har jo utspilt sin rolle siden jeg nå ikke lenger trenge å forholde meg til at han jobber samme sted. Har kommet opp noen interessante juss-diskusjoner som jeg vurderer å flytte over i en egnet tråd, men det får jeg ta stilling til seinere :) 

Endret av Gaea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (På 7.3.2023 den 16.16):

På en skala fra 1-10 så er du 11 på at dette er rett person? Det kan ikke være rom for usikkerhet. Mange som blir overfalt kan noen ganger ha problemer med å huske alle detaljer og det kan være nok med at man ser en som minner om personen eller en man bare får en «ekkel» følelse av. Sier ikke at jeg ikke tror deg, bare nevner det over.

Men det første som slår meg: spør sjefen på sykehuset (høyeste hold) om et møte på 5-10 minutter. Vedkommende er sikkert veldig opptatt men spør om h*n kan ta en prat med deg bak lukkede dører. Leger har vel taushetsplikt og vil tro det gjelder innad i arbeidsmiljøet også? I hvertfall spør om å få det konfidensielt. Forklar hele situasjonen til sjefen, hvis du ikke syntes det er for vanskelig. Jeg vil tro det er sjefen som har ansatt han, og selv om jeg finner det merkelig at sjefen ikke har sett hans tidligere dommer før ansettelse så er det absolutt noe en sjef skal vite.

Har dere møtt på hverandre på jobb forresten? Hvordan var det?

En av dere må gå, tror jeg, og dersom du ikke får luftet dette for sjefen din blir det nok heller du som til slutt bare ikke orker mer.

 

PS: hold kollegaer helt unna dette. Selv de du stoler helt på. Hold jobb og privat adskilt. Slike ting kan skape en rykteflom du ikke vil tro.

med mindre stillingen har krav til vadelsattest så har arbeidsgiver på ingen måte innsyn i dommer 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...